دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی مهران مدیری از زندگی شخصی تا کارنامه حرفه ای وی + عکس

  • فاطمه میرزایی
  • ۲ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

این مطلب را به بیوگرافی مهران مدیری بازیگر محبوب تلویزیون و سینما و کارگردان سریال های طنز معروفی همچون قهوه تلخ، شب های برره، پاورچین و … اختصاص داده ایم، برای آشنایی بیشتر با وی در ادامه همراه ما باشید.

در این بخش بیوگرافی مهران مدیری، هنرمند محبوب کشورمان و مجری برنامه دورهمی را مرور می کنیم. وی در ۱۸ فروردین ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمده است و از سال ۱۳۷۲ تا کنون بازیگری و کارگردانی مجموعه های طنز بسیاری را در تلویزیون برعهده داشته است. مدیری در طی سالهای فعالیتش در تلویزیون جوایز و افتخارت زیادی در زمینه بازیگری و کارگردانی بدست آورده و در مقاله ای که در مجله نیوزویک منتشر شد، وی به عنوان قدرتمند ترین مرد سال در سال ۲۰۰۹ معرفی شد.

بیوگرافی مهران مدیری به همراه تصاویر جدید وی

مهران مدیری در یک خانواده ۴ نفری در جنوب تهران متولد شده است، او سه برادر بزرگتر از خودش دارد و ته تغاری می باشد. فعالیت مدیری در سن شانزده سالگی و با تئاتر شروع شد، سپس در سال ۱۳۶۸ به رادیو راه یافت و به مدت ۶ سال، در داستان شب به گویندگی مشغول شد.

بیوگرافی خواندنی مهران مدیری

اولین مجموعه طنز تلویزیونی مهران مدیری پرواز ۵۷ بود که در دهه فجر سال ۱۳۷۲ از شبکه یک سیما پخش می شد، در این مجموعه نصراله رادش به عنوان بازیگر طنز به تلویزیون ایران معرفی شد.

بیوگرافی و عکس مهران مدیری

مدیری همچنین، یک مجموعه طنز تلویزیونی را به همراه داریوش کاردان و برای نوروز ۱۳۷۲ کارگردانی کرد و تا سال ۱۳۷۲ در کنار گویندگی رادیو در نمایش های بسیاری همچون شوخی، تلگراف، پانسیون، آرسنال، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و … به روی صحنه می رفت.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بیوگرافی مهران مدیری

مدیری برنامه های نوروزی زیادی را ساخته و در ابتدا به واسطه بازیگری و کارگردانی مجموعه های طنز نوروزی اش در دهه هفتاد و بعد از آن کارگردانی مجموعه های نود شبی مثل ببخشید شما، پاورچین، نقطه چین، شب های برره، مرد هزار چهره، باغ مظفر، قهوه تلخ و … شهرت و محبوبیت زیادی در بین مردم بدست آورد.

زندگی نامه خواندنی مهران مدیری

مدیری بعد از موفقیت سریال پرواز ۵۷، ساخت سریال دیگری به نام ساعت خوش را شروع کرد که در سال های ۷۲ ،۷۳ هفته ای یک بار از شبکه دو سیما پخش می شد که این مجموعه تفاوت عمده ای با دیگر سریال های طنز و تکراری صدا و سیما در آن زمان داشت و بسیاری از بازیگران نا شناخته ای که در آن ایفای نقش می کردند از جمله رضا عطاران، سعید آقاخانی، حمید لولایی، امیر غفار منش، ارژنگ امیر فضلی، نیما فلاح، یوسف صیادی، رامین ناصر نصیر، فاطمه هاشمی و … هم اکنون از معروف ترین بازیگران ایرانی در عرصه طنز می باشند.

بیوگرافی مهران مدیری

مهران مدیری در سال ۱۳۸۸ و بعد از اتمام پخش سریال مرد هزار چهره به دنبال ساخت و پخش سریال جدیدش با عنوان «قهوه تلخ» بود که به دلایل نا مشخصی با مخالفت مسوولین صداو سیما همراه شد، به همین دلیل وی از تلویزیون به شبکه خانگی کوچ کرد و در سال ۱۳۸۹ موفق به توزیع مجموعه تلویزیونی قهوه تلخ در شبکه نمایش خانگی شد و توانست عنوان موفق ترین و پر فروش ترین سریال نمایش خانگی را از آن خود کند.

بیوگرافی دیدنی مهران مدیری

بیوگرافی مهران مدیری ، وی در سال ۱۳۹۱ دومین مجموعه تلویزیونی خود با نام «ویلای من» برای پخش از شبکه خانگی را کلید زد که عوامل و بازیگران این سریال اشتراکات زیادی با مجموعه قهوه تلخ داشت، اما این سریال با استقبال کمتری مواجه شد و نتوانست موفقیت قهوه تلخ را بدست آورد.

بیوگرافی بازیگر و کارگردان معروف طنز

او سپس ساخت کار جدیدی به نام شوخی کردم را شروع کرد که بر خلاف مجموعه های قبلی اش دارای داستان های آیتمی بود و در هر قسمت به موضوع خاصی اشاره می کرد، ضمن اینکه بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را مطرح می کرد؛ در این مجموعه بازیگران زیادی هنر نمایی می کردند.

زندگینامه جذاب مهران مدیری

مهران مدیری در ویژه برنامه ای که با اجرای احسان علیخانی در شبکه سه سیما و برای تحویل سال ۱۳۹۲ برای تلویزیون تدارک دیده شده بود، نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد برای سریال های مرد هزار چهره و شب های برره انتخاب شد و با حضور در این برنامه بعد از مدتها دوری از تلویزیون اعلام کرد که در سال ۱۳۹۳ دوباره قصد دارد به تلویزیون برگردد و برای شاد کردن تمام مردم ایران سریال و برنامه بسازد.

زندگی نامه جدید مهران مدیری

در نهایت بعد از ۶ سال دوری از تلویزیون، سریال در حاشیه  با نام سابق اتاق عمل به کارگردانی و بازیگری مهران مدیری در مهر ۱۳۹۳ پخش آن از شبکه ۳ سیما آغاز شد، اما این سریال به دلیل حاشیه های زیاد و مخالفت های بسیاری که از سوی نهاد های حامی پزشکان صورت گرفت، پخش آن متوقف شده و در فروردین ۱۳۹۴ بعد از تغییراتی که در فیلمنامه سریال انجام گرفت به روی آنتن تلویزیون رفت.

بیوگرافی مهران مدیری

در سال ۱۳۹۴، مهران مدیری خبر از ساخت سریال ده قسمتی به نام عطسه را داد که شامل آیتم هایی طنز مانند با موضوعات اجتماعی می باشد که پخش آن از اوایل تیرماه ۹۴ هر دو هفته یکبار از شبکه نمایش خانگی پخش شد.

بیوگرافی کامل مهران مدیری

بازیگری در سینما

از فیلم های سینمایی که مهران مدیری در آن ایفای نقش کرده است می توان به دیگه چه خبر ؟ دیدار، توکیو بدون توقف، همیشه پای یک زن در میان است، دایره زنگی، تهران ۱۵۰۰، پل چوبی، ساعت پنج عصر، ما همه با هم هستیم و رحمان ۱۴۰۰ اشاره کرد.

زندگی نوشته و عکس مهران مدیری

زندگی شخصی

مهران مدیری متاهل می باشد و دارای دو فرزند به نام های فرهاد و شهرزاد می باشد که فرهاد در زمینه موسیقی فعالیت کرده و از نظر ظاهری شباهت زیادی به پدرش دارد.

بیوگرافی مهران مدیری+عکس

بیوگرافی جالب مهران مدیری

خوانندگی

وی در زمینه خوانندگی نیز فعالیت گسترده ای دارد و از سال ۱۳۷۹ موفق به انتشار آلبوم از «روی سادگی» شد و نیز به برگزاری چند اجرای زنده پرداخت؛ همچنین تیتراژ فیلم سینمایی مانند «هم نفس»  و نیز چند سریال تلویزیونی را خوانندگی کرده است.

وی پس از سال ها خوانندگی توانست برای یک اجرای زنده در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد حاظر شود، او همان شب و در ابتدای برنامه اعلام کرد که درآمد حاصل از هر دو شب اجرای خود در کنسرت را صرف امور خیریه و برای تهیه شیر خشک کودکان خواهد کرد.

زندگی نامه مهران مدیری+عکس

نخستین کنسرت مدیری در چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ در برج میلاد برگزار شد و با خواندن قطعاتی به نام امشب شب مهتابه، بیا بریم کوه، ناوک مژگان، بارون و قطعه خاطر انگیز سوغاتی به روی صحنه رفت که با استقبال زیاد و همخوانی تماشاگران در سالن همراه بود.

بیوگرافی متفاوت مهران مدیری

سریال هیولا جدیدترین کار مدیری محسوب می شود که هم اکنون از شبکه نمایش خانگی در حال پخش می باشد، در ادامه بیوگرافی مهران مدیری می توانید عکس های جذاب و جدید وی را مشاهده نمایید.

بیوگرافی در مورد مهران مدیرینرگس محمدی در کنار مهران مدیری      بیوگرافی مهران مدیریحضور مهران مدیری در برنامه خندوانه

زندگی نوشته مهران مدیریهنر نمایی مهران مدیری در سریال دردسر والدین

زندگینامه مهران مدیریمهران مدیری در کنار جواد ظریف       بیوگرافی مهران مدیری   مهران مدیری در کنار دخترش شهرزاد

بیوگرافی جذاب مهران مدیریمهران مدیری و پیمان قاسم خانی

بیوگرافی مهران مدیریعکس جالب مهران مدیری در کنار رضا عطاران  بیوگرافی جدید مهران مدیریمهران مدیری و هادی کاظمی

بیوگرافی درباره مهران مدیریحضور خانواده پژمان بازغی در برنامه دور همی

بیوگرافی و زندگینامه مهران مدیریعکس و بیوگرافی مهران مدیری

بیوگرافی مهران مدیری

امیدواریم از مطالعه بیوگرافی جذاب مهران مدیری و تصاویر وی لذت برده باشید، برای مشاهده تصاویر و اخبار متنوع پیرامون بازیگران و افراد مشهور مورد علاقه خود پیشنهاد می کنیم به قسمت عکس بازیگران رجوع کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *