دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۲۳ تا از جذاب ترین مکان های دیدنی چین برای گردشگران ایرانی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

چین یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیا است این کشور دارای جاذبه های توریستی بسیاری است و از قدمت تاریخی برخوردار است. همانطور که می دانید یکی از مکان های دیدنی چین معبدهای قدیمی هستند که به لحاظ معماری فرهنگی ارزشمند هستند.

کشور چین در منطقه شرقی آسیا قرار گرفته است پایتخت این کشور که شهر پکن است دارای دیدنی های بسیاری است و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. کشور چین از تمدنی بسیار قدیمی و باستانی برخوردار است و هنوز برخی از آداب و رسوم های خاص که متغلق به گذشته است در میان مردمان این کشور دیده می شود. مکان های دیدنی چین نیز بیشتر شامل جاذبه های تاریخی و فرهنگی هستند و می توان مناظری بی نظیر را در این کشور مشاهده کرد. سلطنت های مختلفی که در این کشور برپا شده است تاریخچه ای عظیم را از خود جای گذاشته و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

مکان های دیدنی چین را بشناسید

مکان های دیدنی چین و جاذبه های چشم نواز گردشگری آن

چین به لحاظ اقتصادی نیز دارای پیشرفت های متعددی است و توانسته در زمینه های تجاری و اقتصادی اطمینان بسیاری از کشورها را به خود جلب کند. بسیاری از گردشگران چینی نیز از افراد تاجر و پر درآمد هستند که برای مقاصد گوناگون تجاری و تفریحی به این کشور سفر می کنند. این کشور با توجه به اینکه در زمینه صادرات و واردات روند خوبی را طی کرده است به عنوان دومین قطب اقتصادی دنیا شناخته می شود.

مکان های دیدنی چین

۱-دیوار چین:

حتما می دانید که دیوار چین یکی از عجایب دنیا است و نام آن در کتاب های متعددی همچون گینس به ثبت رسیده است این دیوار نمونه ای جاذبه های توریستی و جاهای دیدنی چین است و یک پدیده ارزشمند است که قدرت قوای نظامی این کشور را برای همگان نمایان می کند. این دیوار به لحاظ تاریخی، سیاسی و فرهنگی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و در امتداد کشور چین ساخته شده است و آن را محاصره کرده است.

دیوار چین

۲-منطقه ساحلی باند چین:

این ساحل در نزدیکی چنگدو واقع شده است و در شانگهای مرکزی است این جاذبه که یکی از محبوب ترین چشم اندازهای چین است بسیار قدیمی است و تلفیقی از مدرنیته و سنت را می توان در آن مشاهده کرد زیرا اغلب خانه های موجود در این منطقه به هتل های لوکس بدل شده اند.

نمایی از شهر چین

۳-شهر قدیمی لیجیانگ:

یکی از شهرهای باستانی و جاذبه های مهم چین که قدمت آن به بیش از ۸۰۰ سال باز می گردد این جاذبه در یونسکو به ثبت رسیده است. مغازه های اطراف این منطقه که صنایع دستی بسیار دارند به لحاظ تجاری نیز دارای ارزش هستند.

مکان های گردشگری چین

۴-شهر ممنوعه پکن:

این شهر یکی از مکانهای دیدنی چین است و مرکز امپراطوری چین بوده است این شهر یکی از جاذبه های تاریخی مهمی است که همه بنای باقی مانده از آن سالم است.

  •  آرون گروپس

دیدنی های خاص چین

۵-سربازان سفالی چین:

نمایی سه بعدی از سربازان چینی که در ژیان قرار دارد و از مهمترین بناهای کشف شده توسط باستان شناسان است این جاذبه بی شک یکی از محبوب ترین جاذبه هایی است که در چین خواهید دید.

 دیدنی تاریخی چین

۶-منطقه هوانگ لونگ:

این منطقه در شانگهای چین قرار دارد و از مهم ترین جاذبه های طبیعی جهان است چشم اندازهای بی نظیر و دیدنی این منطقه شامل دریاچه، کوه ها، رنگین کمان و … است که بسیار تماشایی است. دریاچه سنگ آهکی واقع در این منطقه یکی از جاذبه ها و مکان های دیدنی کشور چین است.

نمای دیدنی چین

۷-منطقه محافظت شده پاندا:

در این منطقه پانداهای عظیم الجثه ای محافظت می شوند که تماشای آن ها می تواند برای علاقه مندان جالب و جذاب باشد. این منطقه در نزدیکی چتگدو قرار دارد و می توانید گونه های اصیل پاندا را در این پارک حفاظتی مشاهده کنید.

مکان محافظت شده دیدنی چین

۸-کوه امی و بودای غول پیکر:

امی یکی از مکان های دیدنی چین است که در چین قرار دارد و می توان بلندترین مجسمه ای که متعلق به بودا است را در این کوه مشاهده کرد. در کنار این کوه نیز ساحلی زیبا با آب های روان دیده می شود که از کوه های اطراف این منطقه سرازیر می شود.

مکان های دور افتاده چین

۹-منطقه جنگل سنگی:

حدود ۲۷۰ میلیون سال پیش پدیده جغرافی بزرگی رخ داد که با باز شدن زمین دریا بلعیده شد و سنگ هایی عظیم از آن برجا ماند و و به مرور زمان با فرسایش های خاکی و بادی این منطقه به یک منطقه جنگلی و یکی از دیدنی های کشور چین تبدیل شد.

کوه های جنگلی چین

۱۰-پکن:

پایتخت چین و یکی از مناطق پرجمعیت آن که گردشگران زادی را به خود جذب کرده است این شهر به لحاظ فرهنگی و تاریخی دارای ارزش و اهمیت بالایی است و بسیار شناخته شده است. مکان های دیدنی پکن برای گردشگران سراسر دنیا جذابیت های فوق العاده ای دارد.

مکان های تاریخی چین

۱۱-روستاهای چین:

یکی از جذابیت های توریستی و گردشگری که در بیشتر کشورها برای گردشگران دیدنی و تماشایی است روستاهای اطراف است. در چین نیز می توانید مکان های دیدنی و چشم اندازهای طبیعی زیادی از  آن را مشاهده کنید که اغلب آن ها در روستاهای چین واقع شده اند.

دیدنی های جالب چین

۱۲-شهر گویلین:

تپه ای با نام بینی فیل فیل که در این شهر قرار دارد و بر کوه های آن واقع شده است یکی از جذابیت های این منطقه است. نمایی از شکوفه های هلو که در این کوه ها دیده می شود محل مناسبی برای افرادی است که به عکاسی از طبیعت علاقه مند هستند.

مناطق توریستی چین

۱۳-تپه های رنگی چین:

تپه های رنگی نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی چین هستند که در نواحی خاصی از چین واقع شده اند این چشم اندازها از مهم ترین جاذبه های طبیعی هستند.

مکان های دیدنی طبیعی چین

۱۴-رودخانه جیحون لی:

این رودخانه در کشور چین قرار گرفته است و در منطقه گویلین واقع شده است جالب است بدانید که شکل ظاهری این رودخانه حالتی مارپیچی دارد. جاذبه های این رودخانه به قدری متنوع است که از شمار مهم ترین جاذبه های در دنیا است و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

مکان های ویژه چین

۱۵-قصر پوتالو:

این قصر به عنوان یکی از نمادها در تبت است و به عنوان یکی از میراث فرهنگی یونسکو شناخته می شود مجسمه های خیره کننده و ارزشمندی که در این قصر قرار دارند متعلق به بودایی است و از عتیقه جات هستند.

مکان های خاص چین

۱۶-ساحل سرخ:

این ساحل در شهر پینجین قرار دارد و یکی از جاذبه های رویایی با چشم اندازهای خاص است این ساحل دارای گونه های مختلف دریایی است و در فصل های مختلف سال دارای جذابیت های گوناگون است.

نواحی طبیعی چین

۱۷-بندر ویکتوریا:

این بندر یکی از مکان های دیدنی چین است و در هنگ کنگ قرار دارد در این بدر آسمان خراش ها و برج های متنوع و مدرنی وجود دارد که آن را به یکی از جذابیت های چین تبدیل کرده است. این بندر از جمله عمیق ترین بنادر است و می توانید در آن چشم اندازهای مختلفی را مشاهده کنید.

بنادر زیبای چین

۱۸-یلو ماونتین:

در نزدیکی شانگهای منطقه ای با عجایب افسانه ای قرار دارد که از مهم ترین جاهای دیدنی چین است و یکی از معروف ترین کوه های چین است.

جذابیت های چین

۱۹-جشنواره چونگ یونگ:

این جشنواره جشن های بزرگی در آن برگزار می شود و در فصل های مختلفی برگزار می گردد چراغانی و تزییناتی که در این جشن وجود دارد برای هر گردشگری جلب توجه می کند. بنابراین یکی از جذابیت ها و مکانهای دیدنی چین همین جشنواره ها است.

مکان های فرهنگی چین

۲۰- معابد:

در چین معبدهای گوناگونی از گذشته تا به حال وجود دارند که بسیاری از آن ها با برپایی مراسم ها و آیین های خاص توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به خود جلب کرده اند.

مکان های بی نظیر چین

۲۱- شهر آبی سوژو (ونیز شرق) :

آب در ساخت این شهر نقش مهمی ایفا کرده است و باغهای این شهر به دلیل باغبانی و طراحی خاص آن از جذابیت زیادی برخوردار بوده و جرو جاذبه های توریستی چین محسوب می شوند که دارای شهرت زیادی در کشور چین هستند، ضمن اینکه به دلیل فاصله کم بین این شهر و شهر شانگاهی گردشگران زیادی در سفر به چین برای بازدید از سوژو برنامه ریزی می کنند، فاصله زمانی شانگاهی تا این شهر تنها یک ساعت می باشد.

جاهای زیبا و دیدنی در چین

۲۲- پارک جنگلی ژانگ جیاجی :

پارک جیاجی در غرب شهر هونان قرار دارد و شهرت خود را مدیون فیلم آواتار می باشد، این فیلم الهام گرفته از کوه ها و درختان این جنگل زیبا و تماشایی می باشد.

پارک جنگلی ژانگ جیاجی چین از طبیعت خارق العاده و جادویی برخوردار است به ویژه زمانی که ابرها نوک قله را می پوشانند، شما می توانید به هنگام بازدید از این پارک جنگلی زیبا از منطقه کوهستانی تیانزی نیز دیدن کنید و منطقه مشهور تیانمن به دلیل وجود صخره های عمودی و اسکای واک شیشه ای ترسناک هر گردشگری را می تواند دیوانه کند.

تصاویر مکان های دیدنی چین

۲۳- کوه های رنگی ژانگی دانکسیا :

زیبایی خارق العاده این کوه ها سبب شده تا با مشاهده آن برای نخستین بار، دهانتان از تعجب باز بماند و شما را غافلگیر و شگفت زده نماید، در واقع این کوه به مثابه کوهی از ادویه های رنگارنگ بوده که بر روی هم قرار گرفته اند، همچنین این پدیده طبیعی شگفت انگیز دقیقا مانند آن است که کسی با قلمو شروع به رنگ آمیزی کوه ها کرده باشد، در واقع این کوه ها در طی سالیان سال و بر اثر فرسایش و شرایط آب و هوایی به این شکل در آمده اند و از این رو به این کوه ها لقب کوه های رنگین کمان داده شده است.

جاهای دیدنی چین

مکان های گردشگری چین و چشم اندازهای طبیعی و تاریخی آن بسیار متنوع و دیدنی هستند و به علاقه مندان پیشنهاد می شود تا با سفر به چین از این جذابیت های معروف و دیدنی دیدن کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *