دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۱۹ تا از زیباترین مکان های دیدنی ایروان و جاذبه های گردشگری پایتخت ارمنستان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

ایروان یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی است که به عنوان پایتخت ارمنستان شناخته می شود مکان های دیدنی ایروان به قدری دارای جذابیت تاریخی هستند که موجب شده است تا سالانه گردشگران زیادی به این مناطق سفر کنند.

ایروان شهری خاطره انگیز و دیدنی در ارمنستان است که از جذابیت های دیدنی زیادی برخوردار است از سوی دیگر وجود جاذبه های طبیعی و دیدنی که از جمله زیباترین مکان های دیدنی ارمنستان به شمار می روند، در این شهر بر محبوبیت آن افزوده است. قدم زدن در خیابان های این شهر با وجود کافه ها و درختان نیز چشم اندازی دیگر از شهر و یکی از مکان های دیدنی ایروان است. اگر از علاقه مندان به بناهای تاریخی هستید پیشنهاد می کنیم تا به این شهر سفر کنید و با قدم زدن در خیابان و تماشای ساختمان مدرن و قدیمی لذت بیشتری ببرید.

مکان های دیدنی ایروان:

جذابیت های توریستی و دیدنی های شهر ایروان بسیار متنوع و جذاب هستند این شهر با ارزش و قدمت بسیار بالایی که دارد از چشم اندازهای بسیار دیدنی برخوردار است یکی از جذابیت هایی که در این شهر وجود دارد جذابیت های تاریخی و آثار دیدنی دیگری است که می توانید از آن ها دیدن کنید. برای سفر به ایروان بهتر است تا از تورهای مسافرتی و امکانات آن استفاده کنید این تورها شرایط بسیار مناسبی را برای داشتن سفری بهتر در ایروان فراهم خواهد کرد.

۱- میدان جمهوری:

میدانی با شاهکارهای زیبای معماری ارمنی که به عنوان یکی از نمادهای معماری شوروی و مکانهای دیدنی ایروان شناخته می شود در این میدان بناهای ارزشمندی همچون ساختمان وزارت امور خارجه و گالری های هنری وجود دارد که در کنار هتل ماریوت واقع شده اند است و می توانید از آن ها لذت ببرید.

مکان های دیدنی خاص ایروان

۲- خانه اپرا:

خانه ای با معماری ایروانی که ورودی اصلی آن از میدان آزادی است و این تالار به تالار باله و اپرا اختصاص دارد در بخش ورودی دوم این تالار نیز تالار کنسرت خاچاطوریان را مشاهده خواهید کرد.

 دیدنی های ایروان

۳- منطقه تفریحی کافسچیان:

منطقه ای دیدنی با آبشار، موزه فرهنگ و هنر و پارک که دیدن آن برای بسیاری از گردشگران دارای جذابیت است این فضای سبز دارای چشم اندازهای طبیعی زیبایی است همچنین دارای فواره های آبی نیز می باشد.

جاذبه های دیدنی ایروان

۴- مسجد کبود:

این مسجد یکی دیگر از مکان های دیدنی ایروان است و متعلق به پیروان و مذاب شیعه است که در قرن ۱۸ ساخته شده است که یک بنای تاریخی و مذهبی برای گردشگران است.

مسجد کبود ایروان

۵- پارک کودک:

این پارک در دوران اتحاد جماهیر شوروی بنا شده است و بنای اصلی آن در سال ۱۳۷۹ ساخته شده است همچنین در دوران ۲۰۱۲ نیز مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طبیعت دیدنی ایروان

۶- موزه سرگئی پاراجانف:

یکی دیگر از محبوب ترین مکانهای دیدنی ایروان این موزه هنری است که متعلق به یکی از کاگردان های معروف است و برای ورود به این موزه ۲ یورو باید پرداخت شود.

مکان های گردشگری ایروان

۷- پارک عشاق:

این پارک یکی از جاذبه های زیبا در ایروان است که در قرن ۱۸ ساخته شده است و محلی برای قرارهای عاشقانه است. فضای سبزی که در پارک عشاق ایروان مشاهده خواهید کرد می تواند دارای جذابیت های بی نظیری باشد و در آن جشنواره های متعددی برگزار می شود.

مکان های مهم ایروان

۸- کلیسای جامع سنت کریکور:

این کلیسا یکی دیگر از مکان های دیدنی ایروان این کلیسای تاریخی است که از سه بخش کوچک تر ساخته شده است و دارای دو محراب جداگانه است که در گذشته متعلق به ملکه و شاه بوده است. این کلیسای عظیم دارای ظرفیت ۱۷۰۰ نفر است و در آن مراسم های مختلف برگزار شده است.

مکان های تاریخی ایروان

۹- موزه اربونی:

یکی از جاذبه های گردشگری فرهنگی در ایروان موزه اربونی است که بر فراز تپه قرار گرفته است و بعد از یک حفاری کشف شده است که در آن اشیا و آثار قدیمی و تاریخی دیده شده است و نشان می دهد این محل در گذشته محل زندگی بوده است.

مناطق تاریخی ایروان

۱۰- کلیسای کاتولیک:

کلیسای متعلق به مریم مقدس و یکی از مکانهای دیدنی ایروان که در قرون وسطی ساخته شده است جالب است بدانید این کلیسا در دروان شوروی از بین رفته است و تنها بخش هایی از آن همچون محراب باقی مانده است.

مکان های دیدنی محبوب ایروان

۱۱- کاسکاد ایروان:

نام دیگر این بنا هزار پله است و یکی از جاذبه هایی است که بیشتر برای جوانان دارای ارزش است زیرا مکان مناسبی برای جمع های دور همی است و بیشتر جوانان با تجمع در این مکان رقص و پای کوبی می کنند.

مکان های پرجاذبه ایروان

۱۲- ماتناداران ایروان:

موزه ماتناداران، یکی از ساختمان های تاریخی می باشد که در کشور ارمنستان شناخته شده است و دارای گنجینه خطی است که از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است این موزه در سال ۱۹۵۹ ساخته شده است و از پربازدیدترین مناطق به شمار می رود.

مکان های ویژه ایروان

۱۳- کلیسای جامع سارکسیس:

این کلیسا یکی از محبوب ترین مکانهای دیدنی ایروان است که یک بنای تاریخی با ارزش به شمار می آید این عبادتگاه متعلق به سال ۸۴۰ است.

مکان های دیدنی ایروان

۱۴- موزه نسل کشی:

موزه یادمان نسل کشی در ارمنستان یکی از جاذبه های تاریخی مهم است که در ایروان واقع شده است و در آن همیشه یک شعله دائمی روشن است که با گل های تزیینی مقبره قربانیان حادثه تزیین شده است و یادبود آن ها محسوب می شود.

دیدنی های ایروان

۱۵- پرابلور:

آرامگاهی ویژه قهرمانان جنگ که در این منطقه دفن شده اند و برای افرادی که به اسطوره های تاریخی علاقه دارند جای مناسبی می تواند باشد.

نمای دیدنی ایروان

۱۶- دژ اربونی :

این دژ از مهمترین جاذبه های تاریخی در ایروان می باشد که قدمت آن به دوره پادشاهی آرگیشتی یکم در ۷۸۹ سال قبل از میلاد بر می گردد، این قلعه یا دژ که امروزه در ارتفاع ۱۰۱۷ متری در اطراف ایراوان واقع شده است در زمان خود از مراکز مهم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بوده است، بر اساس شواهد تاریخی بدست آمده گویا این قلعه زمانی مرکز ساتراپ سیزدهم هخامنشی بوده است و کاخ آبادانا و معبد اهورامزدا از بناهای احداث شده توسط حکومت های وقت در این مکان می باشند.

دیدنی های ایروان

۱۷- بازار ورنیساژ :

در صورتی که در سفر به ارمستان تمایل به خرید سوغاتی برای خانواده، دوستان و اطرافیانتان دارید و به دنبال تهیه واجبات سفر می گردید، می توانید از بازار های رنگارنگ و هیجان انگیز ایروان دیدن کرده و خرید های خود را انجام دهید، بازار ورنیساژ یک بازار شناخته شده در این کشور است که علاوه بر اینکه یک مرکز خرید محسوب می شود جزو مهمترین مراکز دیدنی و تاریخی ایروان می باشد که گردشگران زیادی را برای بازدید به سوی خود جلب می نماید.

زیباترین مکان های دیدنی ایروان

در این بازار انواع خوراکی، صنایع دستی و وسایل سنتی به فروش می رسد، بنابراین همانطور که گفتیم با حضور در آنجا می توانید سوغاتی های مورد نظرتان را از آنجا خریداری نمایید. ضمن اینکه وجود محصولات غذایی سنتی و محلی و سایر کالاها مثل مواد غذایی در بازار ورنیساژ می تواند مصرف روزانه بومیان این منطقه را فراهم نماید.

۱۸- بازار سرپوشیده ایروان :

این بازار نیز یک مکان سرپوشیده بوده که جزو بناهای قدیمی با سبک معماری نئوکلاسیک می باشد و محصولات غذایی تازه و کنسرو شده را به فروش می رساند.

جاذبه های دیدنی ایروان

۱۹- آب‌ نمای موزیکال میدان جمهوری :

این آب نمای موزیکال در مقابل گالری هنر واقع گردیده است که از آغاز فصل بهار تا شروع فصل سرما در پاییز این فواره ها به همراه اجرای موسیقی پاپ، جاز و راک به نمایش در می آید که تماشای آن برای عموم آزاد و رایگان می باشد.

جاهای دیدنی ایروان

جاذبه ها و مکان های دیدنی خاص ایروان که در این بخش با بسیاری از آن ها آشنا شدید می تواند برای بسیاری از افراد دارای جذابیت و اهمیت باشد و توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *