دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مزایا و معایب سفر با وسایل نقلیه عمومی

  • یلدا محمدی
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

با فرارسیدن فصل بهار و تعطیلات نوروز ۹۸ بسیاری از خانواده‌ها در حال آماده کردن مقدمات سفر هستند. بین تمام مقدمات سفر یکی از مهم‌ترین موضوعات سفر انتخاب نوع وسیله نقلیه‌ است.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی با تمام مزایا و معایبی که دارد یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین وسایلی است که برای سفر انتخاب می‌شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی مسافران خیلی راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند از طریق اینترنت نسبت به خرید بلیط اقدام کنند و در وقت خود صرفه‌جویی کنند. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ایجاد فرصت‌های شغلی کمک زیادی می‌شود و عده زیادی می‌توانند به واسطه ارائه خدمات به مسافران در سامانه‌های مسافربری اشتغال به کار داشته باشند. اما وسایل نقلیه عمومی معایبی هم دارند؛ مثلا صف‌های طولانی کنترل کردن مدارک، عدم دسترسی راحت به سرویس بهداشتی در اتوبوس‌ها و همسفر شده با افراد غریبه برخی از این معایب هستند.

ترافیک کمتر، هوایی  تمیز‌تر

یکی از خطراتی که محیط زیست و تمام موجودات زنده را تهدید می‌کند آلودگی هوا است. استفاده از وسیله نقلیه عمومی در هنگام سفر برای جلوگیری از آلودگی هوا و ترافیک بی‌تاثیر نیست. ترافیک‌های بین شهری و شلوغی جاده‌ها باعث خستگی زیاد و سردرگمی مسافران می‌شود و همچنین تحمل این وضعیت برای کودکان و سالمندان خارج از توان است. فرقی نمی‌کند فاصله مبداء تا مقصد چقدر است مسافران حتی اگر قرار است تعطیلات خود را با اجاره ویلا سپری کنند می‌توانند به راحتی بلیط هواپیما تهیه کرده و سفر خود را آغاز کنند.

سفر با وسایل نقلیه عمومی

سفر شما چند نفره است؟

گاهی اوقات چندین نفر تصمیم می‌گیرند از تعداد روزهای تعطیل استفاده کنند و با هم به سفر بروند که باعث می‌شود هم در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی شود، هم اینکه لحظات شاد بیشتری را کنار هم داشته باشند. اما شاید خودروهای شخصی  موجود برای همه نفرات کافی نباشد که در این مواقع استفاده از وسیله نقلیه عمومی بهترین گزینه پیش رو است. با توجه به تعداد نفرات می‌توانند نسبت به تهیه بلیط اتوبوس و اجاره ویلا آستارا اقدام کنند و سفری پر از خاطرات شاد را تجربه کنند.

هزینه کمتر، سفر بهتر

هزینه‌های سرسام‌آور چکاپ خودرو، تأمین هزینه بنزین و خرابی ناگهانی خودرو در حین سفر از معایب سفر با خودروی شخصی است که ممکن است هزینه‌های سفر را چندین برابر کند. اما در سفر با وسایل نقلیه عمومی نیازی به پرداخت این قبیل هزینه‌ها نیست. یکی از ارزان‌ترین راه‌های سفر تهیه بلیط اتوبوس است که با توجه پیشرفت سامانه‌های مسافربری تهیه بلیط به صورت آنلاین انجام می‌شود و زحمت زیادی برای مسافران ندارد. همچنین این روزها دیگر بیشتر اتوبوس‌ها صندلی‌های استاندارد و مناسبی دارند که مسافران کمتر احساس خستگی می‌کنند. به‌عنوان مثال افرادی که قصد سفر دارند می‌توانند بعد از اجاره ویلا در برغان ا بلیط اتوبوس را هم برای تاریخ مورد نظرشان رزرو کنند و با آسودگی از تعطیلات خود لذت ببرند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *