دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آنچه باید درباره مزایای تزریق چربی صورت و عوارض آن بدانید

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب اطلاعاتی راجع به تزریق چربی صورت و مزایا و معایب این عمل زیبایی را گردآوری کرده ایم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

رایج ترین نشانه پیری کاهش حجم چربی در چهره می باشد که در طی فرآیند پیری الاستین و کلاژن موجود در پوست صورت، شروع به کاهش و شکست خواهند کرد که این تغییرات در پوست چهره باعث ایجاد خط های ریز و چین و چروک می شوند بنابراین بهتر است شما برای داشتن ظاهری زیبا و جوان از تزریق چربی چهره استفاده نمایید.

تزریق چربی صورت چگونه انجام می شود؟

هدف از تزریق چربی به پوست بازگرداندن حجم از دست رفته چربی به نواحی از صورت، نظیر فک و غبغب و لب و گونه و اطراف بینی و پلک بالای چشم و خط اشک می باشد. در فرآیند تزریق چربی به پوست، چربی به شکل طبیعی از بدن شخص گرفته می شود سپس قسمت هایی از چهره که نیازمند تزریق هستند با کمک چربی برداشته شده پر می شوند. در مطالب قبلی بوتاکس پیشانی و جوانسازی پوست صورت با تزریق چربی بدن را مطالعه کردید در ادامه اطلاعاتی درباره تزریق چربی چهره و مزایای و معایب این روش را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

تزریق چربی

مزایای تزریق چربی به پوست چیست ؟

  1. ایجاد ظاهری زیبا
  2. بهبود بافت پوست صورت
  3. جوانسازی پوست صورت
  4. گرفتن چربی طبیعی از سایر نقاط بدن
  5. با استفاده از پرکننده های طبیعی شما نیاز به یک بار هزینه کردن دارید و این روش نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه تر است.
  6. چربی که به پوست صورت انتقال پیدا می کند ۳ تا ۵ سال دوام خواهد داشت.
  7. چربی که از نقاط دیگر بدن برداشته می شود ایمن ترین پرکننده برای پوست صورت است.
  8. در روش تزریق چربی طبیعی به پوست، بدن شما نیازی به انطباق پذیری با یک ماده خارجی دیگر را ندارد.
  9. در این روش نسبت به سایر پرکننده ها احتمال بروز عفونت کمتر است.
  10. در روش تزریق چربی به دلیل اینکه از سلول های طبیعی موجود در بدن استفاده می شود نتیجه ای که حاصل می شود طبیعی تر از سایر پرکننده ها می باشد.

تزریق چربی به صورت

مراحل آماده سازی برای تزریق چربی به پوست

  1. ارزیابی پزشکی و انجام دادن آزمایش
  2. مصرف کردن برخی از داروها
  3. تنظیم میزان مصرف داروهای فعلی
  4. قبل از انجام این عمل زیبایی باید سیگار کشیدن ترک شود.
  5. از مصروف داروهایی نظیر آسپرین و مکمل هایی گیاهی و داروهای ضد التهابی اجتناب شود زیرا خطر خونریزی افزایش پیدا می کند.

ترزیق چربی به خط لب

روند تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به پوست اغلب با استفاده از بی حسی های موضعی و به چهره سرپایی انجام می گیرد و این عمل زیبایی در مدت زمان ۳۰ تا ۶۰ دقیقه یا بیشتر انجام می شود که مدت زمان طول عمل بسته به حجم تزریق و مجراح های اضافه متفاوت است. در عمل تزریق چربی پوست، چربی ها از مناطق خاصی از بدن نظیر باسن یا شکم به کمک سوزن یا کانول مخصوص مکنده برداشته می شوند و بعد از اینکه چربی از بدن خارج شد از طریق سانتریفیوژ ناخالصی های موجود در چربی از بین برده می شود و چربی خالص بدست آمده از طریق سوزن به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد شد.

تزریق چربی به گونه ها چگونه انجام می شود ؟

برجسته سازی گونه ها یکی از مهم ترین معیارها برای زیبایی چهره است. با بالا رفتن سن و کاهش وزن ممکن است گونه ها دچار افتادگی شوند که در این حالت بهتر است برای رفع این مشکل از تزریق چربی به گونه ها استفاده شود که این روش حجم از دست رفته گونه ها را برمی گرداند و افتادگی آن ها را درمان می کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تزریق چربی به گونه ها

تزریق چربی به زیر چشم چگونه انجام می شود ؟

چشم ها بخش مهمی از زیبایی چهره محسوب می شوند و اگر شما زیر چشم هایتان گود شده است و با مشکل سیاهی دور چشم مواجه شده اید می توانید با تزریق چربی به این بخش ها زیبایی چهره خود را چند برابر نمایید.

تزریق چربی به زیر چشم

چربی مورد نیاز از کدام قسمت های بدن گرفته می شود ؟

برای خانم ها چربی از قسمت های داخلی زانوها و ران و قسمت پایینی شکم یا باسن برداشته می شود و برای آقایان نیز چربی از قسمت پایین شکم و کمر برداشته می شود. میزان چربی که از بدن گرفته می شود به اندازه ۱۵۰ سی سی است که فقط ۶۰ سی سی آن برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد که میزان مصرف چربی بسته به نقاط خاص ممکن است بیشتر یا کمتر باشد.

با تزریق چربی می توان به چه اهدافی دست پیدا کرد ؟

تزریق چربی به پوست نوعی عمل زیبایی است که شما می توانید به کمک آن به هدف های زیر دست یابید :

  1. برجسته سازی گونه ها
  2. پرکردن گودی صورت
  3. درمان جای جوش صورت
  4. پرکردن گودی زیر چشم ها
  5. جوانسازی پوست صورت
  6. حجیم کردن لب
  7. پرکردن خطوط صورت نظیر خط خنده

معایب تزریق چربی

عوارض احتمالی تزریق چربی به پوست

  1. کیست چربی
  2. عفونت
  3. خونریزی
  4. آمبولی چربی
  5. جمع شدن مایعی شفاف در زیر پوست
  6. تغییر رنگ دائمی پوست که از کبودی ناشی می شود.
  7. تورم
  8. کبودی

هزینه تزریق چربی به پوست چگونه محاسبه می شود؟

قیمت چربی تزریق شده به پوست بر اساس اینکه در کدام ناحیه از پوست چهره انجام می شود و مقدار چربی برداشته شده شامل چند سی سی است از طریق پزشک محاسبه می شود.

روند تزریق چربی

مدت ماندگاری چربی به پوست

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی بر روی پوست تا چه مدت می باشد؟ سوال تمامی افرادی است که قصد دارند عمل تزریق را بر روی پوست خود انجام دهند. جواب این پرسش بستگی به دو عامل خواهد داشت. اولین موردی که بسیار می تواند تاثیرگذار باشد میزان مهارت پزشک برای انجام تزریق چربی است. چرا که پزشک با تزریق کافی چربی به پوست و محل دقیق تزریق می تواند عاملی موثر در افزایش ماندگاری تزریق چربی در پوست باشد.

دومین مورد نیز خود فرد می باشد که با رعایت تمامی توصیه های پزشک معالج و انجام مراقبت های پوستی مورد نیاز می تواند مدت زمان ماندگاری تزریق چربی را بالا ببرد. همچنین از چند ماه پیش از تزریق تا انجام عمل تزریق و بعد آن با پزشک در ارتباط باشد و هر چند ماه یکبار به پزشک مراجعه نماید و شرایط فعلی خود را تشریح کند.

ماندگاری تزریق چربی به پوست

شرایط بعد از تزریق

بعد از اینکه تزریق چربی انجام شد پوست به مدت چند روز کبود و متورم می باشد که با استراحت کافی بعد از حدود یک هفته به تدریج کبودی های پوست از بین می رود ولی احتمال باقی ماندن ورم ها تا چند روز بعد از این مدت وجود دارد. به طور کلی مدت زمان بهبودی کامل این عوارض تزریق بین ۷ تا ۱۰ روز می باشد.

زمان استفاده از لوازم آرایشی

زمان استفاده از لوازم آرایشی پس از عمل تزریق چربی معمولا بعد از گذشته سه هفته می باشد که به طول کامل تورم و کبودی پوست بهبود یافته است. البته باید توجه داشته باشید یکی دو ماه اول بعد از تزریق چربی باید آرایش ملایمی را برای صورت خود استفاده نمایید تا احتمال بروز خارش و التهاب پوست را به حداقل برسانید. هر چند یک ماه اول ۹۰% عوارض تزریق برطرف می شود ولی بهتر است برای داشتن آرایش غلیظ دو ماه تمام صبر کنید.

میزان آرایش بعد از تزریق چربی

در این مطلب نحوه تزریق چربی به پوست و مزایا و معایب این عمل زیبایی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی مجله آرگا قرار دادیم که امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را بدست آورید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *