دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش کاشت سبزه ذرت برای عید نوروز

  • سحر بهرامی
  • ۲ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

در سفره هفت سین عید نوروز مهم ترین نماد سبزه است که ان رامی توانیم از بذر های مختلف لعاب دار مانند عدس، ماش، ذرت، شاهی و…. تهیه کنیم. یکی از زیباترین و پرطرفدار ترین انواع سبزه ها ، کاشت سبزه ذرت است که در ادامه با نحوه کاشت ان آشنا خواهیم شد .

همانطور که می دانید سبزه نشانه سرسبزی و شادابی و نشاط است است که زندگی انسان را با طبیعت به هم گره می زند. در تهیه سفره هفت سین هر کس بنا به سلیقه خود می تواند انواع سبزه را پرورش دهد که ما در این بین برای شما آموزش کاشتن سبزه ذرت را قرار داده ایم تا بتوانید برای سفره هفت سین خود سبزهای زیبا و متفاوت داشته باشد، در ادامه مطلب دستور  کاشت سبزه ذرت و سبزه تخم شربتی را به شما همراهان عزیز آموزش خواتیم داد تا بتوانید به راحتی آن ها را بکارید.

کاشت سبزه ذرت برای عید

خرید سبزه از بیرون شاید آسان و راحت باشد اما لذتی که در رشد کردن سبزینه  ای که خودمان  کاشتیم فرق می کند و زیبایی بیشتری هم دارد. کاشت سبزه کار بسیار آسانی است که معمولا همیشه بدون مشکل خاصی سبز می شود.
اموزش کاشتن سبزه عید با ذرت

نحوه کاشت سبزه ذرت

  1. برای تهیه سبزه ذرت باید حدودا دو هفته قبل از عید دست بکار شوید.
  2. در مرحله اول کاشت سبزه ذرت ابتدا باید دانه های ذرت تازه و مرغوبی را تهیه کنیم .
  3. سپس برای جوانه زدن دانه های ذرت باید به ۴ الی ۵ روز ان ها را در آب بخیسانید تا پوست سختش برای جوانه زنی نرم شود. لازم به ذکر است که هرروز ظرف را عوض کنید و ظرف را در جایی تقریبا گرم قرار دهید.
  4. بعد از آن تمامی دانه های ذرت را در یک دستمال نخی مرطوب  می ریزیم و در یک محیط گرم قرار می دهیم و سپس هرروز با آب بر روی ان اسپری می کنیم.
  5. تا زمانی که دانه های ذرت جوانه نداده اند باید درون دستمال مرطوب باقی بماند زمانی که ذرت ها به اندازه یک بند انگشت جوانه دادند از دستمال خارج کنید.
  6. سپس تمام ذرت ها  را درون یک سبد ریخته و روی تنگ پر از آب قرار می دهیم جوری که ذرت ها در داخل آب قرار بگیرند.
  7. بعد از گذشت ده روز کم کم  سبز می شود ریشه های بلند  و به داخل تنگ می روند که می توانید با انداختن ماهی داخل تنگ فضای زیبایی را ایجاد کنید.

آموزش کاشت سبزه ذرت برای عید

چند نکته در طرز تهیه سبزه ذرت باید رعایت کنید

  • با دانه ذرت که با آن پفیلا درست می کنید نمی‌شود سبزه ذرت تهیه کرد چون خشک است و جوانه نمی‌زند. باید از دانه ذرت تازه استفاده کنید.
  • مقدار دانه‌ها نباید خیلی زیاد باشد چون اگه تراکم زیاد باشد، لایه‌های زیرین نمی‌توانند رشد کنند و می‌پوسند.
  • اگر مقدار دانه‌ها کم باشد سبزه کم پشتی دارید. پس اندازه دانه های ذرت را نسبت به ظرف نه زیاد و نه کم بگیرید.
  • آبیاری زیاد پس از کاشت ذرت نیز باعث زود خراب شدن سبزه می شود.

آموزش کاشت سبزه تخم شربتی

سبزه دارای انواع مختلفی است که می دانید با تخم شربتی نیز سبزه عید زیبایی درست کنید به همین حاطر، در ادامه مطلب روش کاشت سبزه تخم شربتی را به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد بنابراین تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • تخم شربتی : دو قاشق چای خوری
  • آب : یک چهارم فنجان

روش درست کردن سبزه تخم شربتی

دستور کاشت :

ابتدا تخم شربتی و آب را داخل ظرفی ریخته و بعد از خوب هم زدن اجازه دهید به مدت بیست و چهار ساعت بماند تا به صورت ژله ای در آید و پس از زمان بیست و چهار ساعت آن ها را داخل دستمال نخی مرطوب گذاشته و داخل ظرف درب دار و تیره رنگ قرار دهید.

  •  آرون گروپس

در این مرحله از روش کاشت سبزه تخم شربتی درب را بسته و آن را در مکانی نسبتاً گرم و تاریک قرار دهید و طول این زمان دستمال را مرتب با کمک اسپری نم دار نمایید، فقط دقت داشته باشید از کم و یا زیاد دادن آب خودداری نمایید.

در مرحله بعدی بعد از زمان سه روز جوانه ها را به ظرف مورد نظرتان منتقل کرده  سپس ظرف را در مکانی بگذارید که به صوت مستقیم نور خورشید را دریافت کند.

در مرحله پایانی از کاشت سبزه تخم شربتی، پس از زمان هفت روز سبزه تخم شربتی آماده است و این نکته را به خاطر داشته باشید که ظرف را صد و هشتاد درجه چرخانده تا هر دو طرف نور آفتاب را دریافت کنند.

آموزش کاشت سبزه تخم شربتی

نکته : به منظور سبز کردن سبزه تخم شربتی برای سفره هفت سین زمانی بین هفت تا نه روز نیاز است تا سبزه تخم شربتی پر و زیبا شود.

امیدواریم از این آموزش برای تهیه سبزه زیبای سفره هفت سین استفاده لازم را ببرید و این سبزه زیبا را برای نوروز امسال تهیه کنید. همچنین می توانید برای آشنایی با روش کاشت سبزه پرتقال و کاشت سبزه عدس می توانید روی  لینک مورد نظر کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *