دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

زمانی که آب کافی دریافت می کنید، در مقابل بسیاری از بیماری ها ایمن می شوید و پوست شادابی دارید. در این مطلب قصد داریم شما را با رژیم دتاکس واتر و مزایای آن آشنا کنیم. 

دریافت آب از ضروریات بدن به حساب می آید. نوشیدن آب در هر برنامه رژیمی رعایت می شود. چون کمبود آب مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت. افرادی که روزانه آب کافی دریافت می کنند، کمتر به مشکلات گوارشی دچار می شوند. دتاکس واتر سطح انرژی بدن را بالا می برد.

تعریف دتاکس واتر

قبل از آشنایی با امتیازهای دتاکس واتر بهتر است ابتدا ذهنی جامع در مورد آن داشته باشیم. دتاکس واتر آب میوه و سبزیجات مختلف است. این کلمات با همان آب طعم دار قابل جایگزینی می باشد. به عنوان مثال چند حلقه گریپ فروت یا کدو سبز در آب اضافه کنید و برای طعم دار شدن چند ساعت منتظر بمانید.

دتاکس واتر

ساخت آب طعم دار در منزل بسیار آسان بوده و فقط کافی است میوه یا سبزیجات داشته باشید. شما می توانید دتاکس واتر را با یک نوع میوه بدون سبزیجات تهیه کنید. گاهی نیز می توان دو یا چند سبزی مانند کرفس، کدو سبز را به همراه توت فرنگی و آناناس به کار برد.

دتاکس واتر یک رژیم فوق العاده برای کسانی است که می خواهند از طعم میوه و سبزیجات بهره مند شوند اما کالری دریافت نکنند. این ترکیبات کالری بسیار کمی دارند. به همین خاطر به جای مصرف آب میوه ها پیشنهاد می شوند. برای سم زدایی از اندام های مختلف بدن می توان بر روی این آب طعم دار متمرکز شد.

چنین رژیمی را به عنوان یک رژیم سم زدا می شناسند. چون آب نقش اصلی و محوری را در این رژیم دارد. برای پاکسازی روده به چنین ترکیباتی متوسل شوید. مسلماً خوردن یک لیوان آب طعم دار لذت بخش تر از یک لیوان آب معمولی است.

درمان تیرگی پوست با دتاکس واتر

  •  آرون گروپس

اگر تمایل به کم کردن وزن دارید، از این رژیم غافل نشوید و این آب کم کالری و خوش طعم را دریافت کنید. آب میوه های صنعتی اغلب با شکر بیش از حد استاندارد تولید شده اند. بنابراین می توانند باعث چاقی بیش از حد شوند. بهتر است تهیه این آب میوه های خانگی را امتحان کنید.

برای تهیه آب طعم دار چه باید کرد؟

برای تهیه آب طعم دار نیاز به طی کردن مراحل سختی نیست. شما به چند عدد میوه یا سبزی احتیاج دارید. این میوه ها و سبزیجات را به شکل تکه تکه در آورید و به آب سرد یا گرم بیفزایید. هر چه افزودنی های در نظر گرفته شده به لیوان آب بیشتر باشد، طعم این آبمیوه طبیعی بهتر خواهد شد.

مزیت های دارویی آب طعم دار

اگر در فصل گرما هستید، بهتر است این نوشیدنی طعم دار را حدود یک الی ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا خنک و آماده خوردن شود. بعد از گذشت زمان طعم بخشی، مخلفات را از ظرف آب بیرون بکشید. چون اگر این مخلفات به مدت طولانی در آب باقی بمانند، فاسد می گردند.

اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن از طعم میوه ها و سبزیجات بهره ببرید، باید آن ها را فشار دهید تا طعم شان هویدا گردد.

دتاکس واترهای رایج

  • لیمو و زنجبیل
  • پرتقال و لیمو
  • لیمو و فلفل هندی
  • گریپ فروت و آویشن
  • ریحان و توت فرنگی
  • هندوانه و نعناع
  • خیار و نعناع
  • دارچین و سیب
  • پرتقال و توت سیاه

آب سم زدا گریپ فروت و نعناع

دو روش تهیه نوشیدنی مفید و پرخاصیت

این نوشیدنی را می توان به روشهای مختلف و با انواع میوه ها و سبزیجات تهیه کرد، حال هر کدام از آنها دارای خواص مخصوص به خود هستند، در اینجا می توانید با دستور تهیه این نوشیدنی ها و فواید آن آشنا شوید.

آب طعم دار چای سبز

چای سبز دارای خواص زیادی بوده و غنی از آنتی اکسیدان و مقداری کافئین می باشد که ترکیب آن با لیمو ترش تازه، توت فرنگی و خیار می تواند به عنوان یک نوشیدنی عالی استفاده شود که موجب بهبود متابولیسم بدن شده و از دی هیدارته شدن بدن جلوگیری نماید، همچنین آنتی اکسیدان و کاتچین موجود در چای سبز دارای خاصیت ضد پیری می باشد.

آب طعم دار

حال برای تهیه این نوشیدنی پرخواص لازم است تی بگ را در آب جوش گذاشته و بعد از خنک شدن آن، تکه های میوه توت فرنگی، خیار و لیموترش را به آن بیفزایید، در صورتی که طعم شیرین این نوشیدنی را می پسندید، می توان به آن عسل طبیعی یا استویا افزود، توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از شیرین کننده ها می تواند خاصیت چربی سوزی این نوشیدنی را از بین ببرد.

آب طعم دار لیمو، خیار و نعناع

این نوشیدنی نیز می تواند از طریق افزایش متابولیسم بدن، موجب کاهش وزن شده و سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد. همچنین خیار همچون دیورتیک طبیعی ادرار آور بوده و به چربی سوزی کمک خواهد کرد.

حال برای تهیه این نوشیدنی لازم است ۲ لیتر آب را به همراه یک خیار متوسط و نیز تعدادی برگ نعنا داخل پارچ بریزید و یک شب تا صبح آن را داخل یخچال قرار دهید تا آماده شود.

دِتاکس واتر

این نوشیدنی مفید از جمله نوشیدنی هایی است که دارای خاصیت سم زدایی فوق العاده است، ضمن اینکه می تواند در تنظیم فشار خون نیز بسیار موثر باشد.

فواید آبمیوه طبیعی

  • پاکسازی بدن از سموم و آلودگی ها
  • بالا بردن سطح انرژی بدن
  • برقراری PH متعادل در خون
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تقویت و سلامت سیستم گوارش
  • شفافیت رنگ پوست
  • کاهش وزن
  • بهبود خلق و خو

خواص آب سم زدا بستگی به مواد مختلف به کار رفته در آن دارد. البته قسمت اعظم این خواص نیز از آب نصیب بدن می گردد.

خواص نوشیدنی آب طعم دار

طرز تهیه آب طعم دار با خیار

کاهش وزن

نوشیدن آب در کاهش وزن موثر است. دتاکس واتر نیز از آب تشکیل شده و در نگاه اول سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. ضمن اینکه باعث سوزاندن کالری می گردد. خوردن نیم لیتر آب سوخت و ساز بدن را در کوتاه مدت حدود ۳۰ درصد بیشتر می کند و این افراد نسبت به بقیه حدود ۴۰ درصد کاهش وزن بیشتر دارند. بهتر است این نیم لیتر قبل از وعده غذایی نوشیده شود. زمانی که سوخت و ساز بدن بالا می رود، تاثیر مستقیمی بر کاهش اشتهاء دارد.

لاغری با آب سم زدا

سلامت دستگاه گوارش

آب برای پاکسازی روده و دستگاه گوارش مهم است. ضمن اینکه یک درمان خانگی یبوست می باشد. کم آبی مشکل یبوست را تشدید می کند و از علل به وجود آمدن نفخ است. با خوردن آب زیاد، هضم غذا تسهیل و از یبوست ممانعت خواهد شد.

بالا رفتن انرژی

وقتی سطح انرژی بدن به هر دلیلی افت کند، این موضوع با مشکلات بسیاری چون تغییر خلق و خو و به هم ریختن تمرکز همراه است. کم آبی حتی اگر به اندازه یک درصد باشد، تمرکز را تحت تاثیر قرار می دهد. ضمن اینکه بسیاری از سردردها در نتیجه کم آبی حاصل می شوند. نتایج تحقیقات بر روی بزرگسالان نشان می دهد افرادی که بیشتر از ۲.۵ لیتر آب در روز می نوشند نسبت به کسانی که کمتر از ۱.۲ لیتر آب می نوشند، شاداب تر هستند و انرژی بیشتری دارند.

ذخیره انرژی با آب طعم دار

تقویت دستگاه ایمنی بدن

این میوه ها اگر شامل لیمو، گریپ فروت و … شوند، تقویت سیستم ایمنی را به دنبال دارند. ضمن اینکه بیشتر میوه ها و سبزیجات در برابر بیماری ها نقش حفاظتی از خود نشان می دهند. البته این میوه های مغذی از طریق آب سم زدا کمتر جذب بدن می شوند.

آب سم زدا

سم زدایی بدن

در بیشتر رژیم ها بر سم زدایی تاکید می شود. این نوشیدنی ها علاوه بر کاهش وزن، سموم بدن را نیز دفع خواهند کرد.

آب طعم دار زنجبیل و لیمو

تعادل سطح PH خون

PH خون باید همواره در سطح نرمالی قرار داشته باشد. نوشیدنی های قلیایی سطح قلیایی بودن خون را بالا می برند. لذا مصرف این نوشیدنی ها می تواند در حفظ میزان اسیدیته خون نقش مهمی ایفا کند.

شفافیت پوست

زمانی که این نوشیدنی های طعم دار باعث دفع سموم از بدن می شوند، رنگ چهره شفاف و درخشان می گردد. ضمن اینکه کم آبی پوست بدن را تیره می سازد. پس با جبران این کم آبی رنگ پوست نیز شفاف خواهد شد.

شادابی پوست با آب سم زدا

آب طعم دار برای کسانی که نمی توانند آب را به تنهایی برای رژیم مصرف کنند، گزینه ای مناسب به حساب می آید. این میوه ها و سبزیجات طعم دلخواه شما را ایجاد خواهند کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *