دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

غذاهای رژیمی برای کاهش وزن در افرادی که می خواهند به وزن مورد علاقه شان برسند بسیار مناسب است زیرا این غذاهای که معرفی می کنیم علاوه بر خوش مزه و خوش طعم بودن دارای کالری کمی می باشند.

بعضی افراد می خواهند لاغر شوند که سخت ترین کار برای اینکه کاهش وزن پیدا کنند و به وزن دلخواهشان برسند آماده کردن غذاهای رژیمی می باشد که بعضی از افراد فکر می کنند غذاهای رژیمی مانند غذاهای پرچرب خوش مزه نیستند اما ما در این مقاله انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن را معرفی می کنیم  که بسیار خوش مزه و کم کالری هستند.

انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

با این غذاهای خوش مزه که معرفی می کنیم می توانید هم به وزن ایده آل تان برسید و هم از خوردن این غذاهای خوش مزه و خوش طعم لذت ببرید .

خوراک مرغ و قارچ رژیمی

برای تهیه خوراک مرغ و قارچ خوش مزه ابتدا، ۱۰۰ گرم قارچ را به صورت باریک برش بزنید و همراه با  دو حبه سیر خرد شده تفت دهید و چون قارچ ها آب می اندازند و پخته می شوند نیاز به استفاده از روغن نیست و بعد از این که قارچ ها پخته شدند از ماهیتابه خارج کنید و سپس یک عدد پیاز خرد شده را در یک قاشق غذا خوری روغن زیتون تفت دهید و ۳۰۰ گرم سینه مرغ  را به صورت نازک خرد کرده و به پیازهای تفت داده شده اضافه کنید و در همین حین مرغ را هم بزنید تا پخته و سرخ شود و حالا نمک و فلفل اضافه کنید و قارچ های که از قبل پخته شدند نیز به ماهیتابه اضافه کنید تا همه مواد باهم ترکیب شوند،حالا می توانید این غذا را که یکی از غذاهای رژیمی برای کاهش وزن می باشد را نوش جان کنید.

خوراک مرغ و قارچ رژیمی

خوراک قارچ و هویج بخار پز

طرز تهیه این غذای رژیمی بسیار ساده است برای تهیه غذاهای رژیمی بهتر است از ماهیتابه های رژیمی استفاده کنید اما اگر در دسترس نداشتید از ماهیتابه نچسب استفاده کنید برای تهیه خوراک قارچ و هویج بخارپز، ابتدا  ۴۰۰ گرم قارچ، یک عدد پیاز، دو عدد هویج و یک عدد فلفل دلمه ای را خرد کرده و در ماهیتابه ریخته و سپس مقداری نمک و فلفل و زردچوبه نیز به آن اضافه کنید و در ماهیتابه را بگذارید و زیر حرارت را نیز کم کنید و اجازه دهید مواد بخار پز شوند در این غذا نیازی به اضافه کردن آب برای پختن مواد نیست، زیرا قارچ آب می اندازد و زمانی که آب قارچ ها کشیده شد می توانید این غذای خوش مزه را میل کنید.

خوراک قارچ و هویج بخار پز به عنوان غذای رژیمی

بوقلمون برگر آویشن

از غذاهای رژیمی برای کاهش وزن می توان به بوقلمون برگر آویشن اشاره کرد برای تهیه این غذای خوش مزه و بسیار آسان کافی است به اندازه دو قاشق چای خوری آویشن خرد شده را با گوشت بوقلمون ترکیب کنید و می توانید بجای نمک از آب لیمو یا عصاره لیمو ترش استفاده کنید و آن را به صورت تازه کباب کنید و همراه با سبزیجات و نان گندم کم کالری بخورید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نکته: اگر برای تهیه این غذا به نمک نیاز دارید می توانید مقدار کمی اضافه کنید و این که حتی می توانید گوشت را به تکه های کوچک تقسیم کنید و در فریزر نگه دارید.

سالمون کباب شده با سبزیجات به همراه سالاد

ماهی سالمون یکی دیگر از غذاهای رژیمی برای کاهش وزن می باشد که علاوه بر کم کالری بودن می تواند به مدت طولانی فردا را سیر نگه دارد بنابراین این غذای رژیمی فوق العاده سالم به متابولیسم و چربی سوزی بدن کمک زیادی می کند و همچنین چربی ماهی برای پوست ،مو و بینایی بسیار مناسب است بنابراین از ماهی های روغنی مانند سالمون، ساردین استفاده کنید و هر نوع ماهی را می توانید با اضافه کردن پونه، رزماری، جعفری، شوید، فلفل، آویشن و هر سبزی یا چاشنی دیگر بسیار خوش طعم کنید و  به مدت ۱۵ دقیقه کباب کنید و همراه با سبزیجات سرو کنید.

سالمون کباب شده به همراه سبزیجات

سینه مرغ پر شده با اسفناج

یکی دیگر از انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن سینه مرغ پرشده با اسفناج می باشد برای تهیه این غذا بسیار خوش مزه یک عدد پیاز را در یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون به مدت ۴ الی ۵ دقیقه تفت دهید و سپس یک فنجان برگ اسفناج و یک فنجان پنیر فتا و مقداری نمک و فلفل به پیاز سرخ شده اضافه کنید و همه این مواد را در فیله مرغ بپیچید و با استفاده از خلال دندان محکم کنید و این مرغ شکم پر را بر روی حرارت ۱۰-۸ دقیقه قرار دهید تا بپزد و هر لحظه مرغ را بچرخانید تا خوب سرخ شود  و خلال دندان را بردارید و حالا این غذای خوش مزه آماده نوش جان کردن می باشد.

مرغ شکم پر با استفاده از اسفناجسینه مرغ پر از اسفناج

سینه مرغ پرشده از اسفناج

سیب زمینی آب پز شده

مواد مغذی موجود در سیب زمینی سبب شده تا به عنوان یک غذای کامل تلقی شود و مصرف با برنامه آن می تواند به سلامت بدن و کاهش وزن کمک کند. سیب زمینی از جمله صفی جاتی است که دارای طیف متنوعی از مواد مغذی می باشد و بخشی از نیازهای روزانه بدن را تامین می نماید. سیب زمینی منبع غنی از پتاسیم می باشد که در بدن می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.

در مقیاس شاخص سیری که در آن به اندازه گیری میزان سیر کنندگی غذاها پرداخته می شود در میان تمامی غذاهای آزمایش شده بالاترین امتیاز به سیب زمینی آب پز داده شده است. مفهوم این مقیاس این است که به طور طبیعی مصرف سیب زمینی سفید و آب پز موجب احساس سیری می گردد، بنابراین غذاهای دیگر را کم تر خواهید خورد.

در صورتی که سیب زمینی بپزد و اجازه دهید مدت زمانی خنک بماند، میزان نشاسته مقاوم آن بیشتر می گردد. این ماده فیبر مانند نقش موثری در سلامت بدن و کاهش وزن ایفا می کند. علاوه بر رژیم سیب زمینی، مصرف سیب زمینی شیرین، سایر سبزیجات ریشه ای و شلغم نیز برای این منظور بسیار مفید می باشند.

مصرف سبزیجات چلیپایی

این سبزیجات شامل کلم، گل کلم، کلم بروکسل و کلم بروکلی می باشد و همچون دیگر سبزیجات منبع غنی از فیبر می باشند. مصرف این سبزیجات حالت سیری طولانی مدتی را ایجاد می کنند. ضمن اینکه سبزیجات چلیپایی سرشار از پروتئین می باشند، هر چند میزان پروتئین موجود در آن ها به میزان حبوبات و انواع گوشت ها نمی باشد ولی نسبت به دیگر انواع سبزیجات پروتئین بالایی دارند.

این سبزیجات دارای خاصیت ضد سرطانی و بسیار مقوی هستند. وجود ترکیباتی از چگالی کم انرژی، فیبر و پروتئین موجب می گردد در صورت نیاز به کم کردن وزن، مصرف این سبزیجات برای وعده های غذایی مواد مناسبی به شمار آیند.

املت توسکانی

یکی دیگر از انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن املت توسکانی می باشد که برای تهیه این غذای خوشمزه و خوش طعم کافی است  یک چهارم از پیاز زرد متوسط خردشده را در دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون به مدت چهار دقیقه سرخ کنید سپس دو عدد گوجه فرنگی را به پیازهای سرخ شده اضافه کنید و اجازه دهید تا آب آن بخار شود و در همین حین  سه عدد تخم  مرغ را هم زده و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم چند دقیقه ای بپزد.

در این مقاله قصد داشتیم انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن را به شما معرفی کنیم امیدواریم با استفاده از مطالب گفته شده به وزن ایده آل تان برسید اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه سلامت داشته باشید می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *