دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع ماسک پرتقال و ماسک پوست پرتقال برای زیبایی

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲
  • ۰

ماسک پرتقال یکی از انواع ماسک هایی می باشد که در سلامت پوست بسیار تاثیر گذار است، ماسک طبیعی پرتقال کمک زیادی به مشکلات پوستی از قبیل لک، جوش و آکنه و…می کند و زیبایی پوست را چندین برابر می کند.

 یکی از بهترین ماسک های که در بین خانم ها رایج است و جای خود را به ماسک های شیمیایی داده است ماسک های میوه هستند همه ما می دانیم میوه فوائد زیادی دارند یکی از این ماسک ها که برای پوست بسیار مفید است ماسک خانگی پرتقال است این میوه خوشمزه به دلیل داشتن ویتامین c، پوست را شادب وجوان می کند و همچنین به دلیل داشتن کلسیم فراوان و اسید فولیک به بهبود مغز کمک می کند در این مقاله با طرز تهیه پودر پرتقال ،خواص پرتقال و ماسک پرتقال آشنا خواهید شد.

ماسک معجزه آسای پرتقال

روش تهیه پوست پرتقال

به منظور تهیه پودر پرتقال ابتدا پرتقال ها را پوست گرفته و آن را دخل ظرفی با فاصله زیاد قرار دهید،۲ تا ۳ روز فرصت بدهید تا پوست پرتقال ها حسابی خشک شوند بعد از اینکه حسابی خشک شدند می توانید آن ها را آسیاب کنید تا تبدیل به پودر شوند و این پودر را روزانه مصرف کنید.

خواص شگفت انگیز پرتقال

درخشان کننده پوست : پودر پرتقال را به اندازه  ۲ – ۳ قاشق با ماست مخلوط کنید و مقداری عسل و زرد چوبه را نیز به آن اضافه کنید و به صورت ماسک پرتقال استفاده کنید.

ماسک پودر پرتقال

درمان جوش و آکنه : پودر پرتقال برای درمان آکنه نیز  مناسب می باشد فقط کافی است آن را با مقداری شیر مخلوط کنید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی صورت ماساژ دهید.برای داشتن نتیجه مطلوب می توانید روزی دو بار استفاده کنید.

پاک کنندگی قوی برای پوست : برای این منظور می توانید پودر پرتقال را با مقداری زردچوبه و گلاب مخلوط کنید و به عنوان ماسک پرتقال از آن استفاده کنید.

ماسک طبیعی پرتقالماسک پودر پرتقال به همراه زرد چوبه و گلاب روش تهیه ماسک طبیعی پرتقالی

باز شدن منافذ پوست : در طی روز گردو غبار های بر روی صورت می نشیند که برای از بین بردن این گردو غبار که منافذ پوست را بسته اند، مقداری پودر پرتقال را با ۱ قاشق زرد چوبه و ۱ قاشق عسل مخلوط  کنید و به صورت ماسک استفاده کنید.
ماسک خانگی پودر پرتقال

از بین بردن چین و چروک : با افزایش سن چین و چروک بر روی صورت نمایان می شود که برای از بین بردن این چین وچروک ها آب پرتقال بسیار مناسب می باشد  زیرا آب پرتقال عضلات پوست صورت را محکم می کند و در کمرنگ کردن چین و چروک موثر می باشد فقط کافی است آب پرتقال را با آب لیموترش تازه و مقداری عسل مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت قراردهید.

  •  آرون گروپس

درخشان کننده پوست : گاهی اوقات سلول های مرده برروی پوست قراردارند که پوست تیره به نظر می آید برای ازبین بردن این تیرگی و در خشان شدن پوست آب پرتقال به اندازه یک چهارم لیوان را با مقداری آرد مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه برروی صورت قراردهید و با آب سرد بشویید.

انواع ماسک پرتقال

پرتقال میوه ای می باشد که می توان از آن به عنوان ماسک نیز استفاده کرد و تاثیر فوق العاده برروی زیبایی پوست می گذارد و برای انواع پوست ها مناسب می باشد:

پرتقال و پاپایا :

استفاده از این ماسک کمک زیادی به روشن شدن سیاهی دور چشم و درخشندگی پوست می کند زیرا، ویتامین سی و ویتامین آ مورد نیاز پوست را نیز راهم می کند از این رو، برای تهیه این ماسک یک عدد پرتقال و یک چهارم میوه پاپایا را داخل کاسه له کرده و با کمک انگشتان یا برس بر روی صورت و گردن تان بمالید و اجازه دهبد به مدت پانزده تا بیست دقیقه روی پوست تان بماند و در نهایت پوست تان را بشویید به منظور دریافت ننتیجه مطلوب هر دو روز یک بار از این ماسک استفده نمایید.

پرتقال و موز :

استفاده از این ماسک کمک زیادی به کاهش التهابات پوستی می کند و به عنوان مرطوب کننده محسوب می شود و نقش مهمی در بین برد آکنه دارد بنابراین، یک عدد موز و یک عدد پرتقال را له کرده و ترکیب به دست آمده را روی پوست تان بمالید سپس اجازه دهبد به مدت پانزذه تا بیست دقیقه روی پوست تان بماند و در نهایت با آب گرم بشویید و از این ماسک هر دو روز یک بار استفاده نمایید.

پرتقال و آرد نخود چی :

این ماسک به دلیل داشتن خواص ضد باکتری و با کاهش رنگدانه های پوست کمک زیادی به روشن کنندگی پوست می کند فقط کافی است دو قاشق غذا خوری آب پرتقال را با یک قاشق غذا خوری آرد نخود جی و یک قاسق چای خوری گلاب ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را روی پوست تان بمالید و بعد از زمان بیست دقیقه آن را بشویید که به منظور دریافت نتیجه دلخواه هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

پرتقال و چای سبز :

طبق تحقیقات انجام شده این ماسک داری خاصیت لایه بردای می باشد و باعث از بین بردن چربی اضافی پوست نیز می شود و همچنین به دلیل داشتن خواص ضد التهابی کمک زیادی به بستن منافذ پوست تان می کند از این رو، نصف قاشق چای خوری برگ های چای سبز را با یک قاسق غذا خوری پالپ پرتقال ترکیب کرده و روی پوست تان بمالید و بعد از زمان بیست دقیقه آن را بشویید و از این ماسک هر دو روز یک بار استفاده نمایید.

ماسک طبیعی پرتقالی مرطوب کننده :

برای اینکه پوستی مرطوب داشته باشید ماسک پرتقال انتخاب مناسبی است، می توانید دو تا سه قاشق آب پرتقال را با یک قاشق شیر تازه و یک قاشق جوی له شده مخلوط کنید و ماسک را به مدت ۱۵ -۲۰ دقیقه روی صورت قراردهید و با آب گرم بشویید.

ماسک خانگی برای پوست خشک :

ماسک پرتقال برای پوست خشک نیز بسیار مناسب است برای تهیه این ماسک دو قاشق پنیر دلمه شده پرچرب را با روغن کتان، و یک قاشق چای خوری روغن کبد ماهی و یک قاشق غذا خوری چای پررنگ گرم را با یک دیگر مخطوط کرده و پودر پرتقال را به آن اضافه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه بر روی صورت با آب گرم شست و شو دهید.

ماسک ویتامینه :

برای اینکه پوست را ویتامینه کنید باید پوست را لایه برداری کنید، که به این منظور پودر جوانه گندم را با مقداری شیر ترکیب کنید و خمیر به دست آمده از آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت قراردهید و با آب سرد بشویید و حالا بعد از لایه برداری می توانید پوست را ویتامینه کنید پرتقال تازه را برش دهید، و با یک برش از پرتقال روی صورت را  به مدت ۳۰ ثانیه ماساژ دهید و مکث کنید تا خشک شود و مجدد  این کار را  چندین مرتبه انجام دهید و با آب سرد شست و شو دهید.

مراحل تهیه ماسک پرتقال

با ماسک پرتقال می توانید از شر چین و چروک و آکنه خلاص شوید و پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *