دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع دندان درد با روش های خانگی و طبیعی

  • سحر بهرامی
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

دندان درد از جمله دردهای غیر قابل تحمل است در صورت شدت داشتن این درد تحملش غیرممکن می شود.برای رفع دندان درد به مطالبی که در اختیار سما می گذاریم توجه کنید.

دندان درد می تواند علت های مختلفی داشته باشد که معمولا گریبان گیر هر آدمی می شود. جنس دندان می تواند به سرعت تخریب دندان دامن زند. زمانی که این درد به سراغ ادم می آید سریع به فکر تسکین دندان درد با استفاده از قرص دندان درد و استفاده از داروهای مسکن می افتد اما همواره روش های طبیعی گزینه های بهتری برای برطرف کردن دندان درد و سایر دردهای جزئی در بدن هستند.

از جمله عواملی که باعث دندان درد می شود پوسیدگی، التهابات لثه،خوردن چیزهای خیلی سرد ،خوردن چیز های بسیار داغ، و حتی گاهی گیر کردن یک ماده غذایی باعث بروز درد  دندان شود اما بیشترین درد های دندان مربوط به پوسیدگی مینای دندان است.

پیشنهاد هایی برای رفع دندان درد با روش های خانگی

رفع دندان درد با روش های خانگی و طبیعی

زمان هایی وجود دارد که شرایط رفتن به دندان پزشکی وجود ندارد و ما برای تسکین درد دندان مجبور به استفاده از روش های طبیعی می شویم که این روش ها  کمک بسیاری به بهبود درد می کند . ما در این بخش به شما چند راهکار ساده و طبیعی را آموزش می دهیم.

شیوه های رفع دندان درد به روش خانگی

سیر: یکی از بهترین مسکن هایی که اثر بخشی خوبی دارد سیر است و به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل می کند. یک تکه کوچک از سیر را روی دندانی که درد می کند قرار دهید و روی آن فشار دهید و بگذارید کمی در این حالت بماند کمی بعد خواهید دید که در تسکین دندان درد موثر است.

  •  آرون گروپس

استفاده از سیر برای رفع دندان درد به روش ساده

نمک:  نمک خاصیت ضد التهابی دارد و به تسکین درد دندان کمک زیادی می کند کافی ست مقداری نمک را در آب حل کنید و درد دهان خود قرقره کنید، می توانید این کار را با ریختن کمی از نمک روی مسواک خود و مسواک زدن  هم انجام دهید که می توان در طول روز چند بار  انجام داد.

استفاده از نمک برای بهبود درد دندان

یخ: از یخ برای درمان دندان درد استقبال خوبی می شود و مسکن خوبی برای درد است. چند تکه یخ را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و بعد داخل یک دستمال بگذارید و سپس روی صورت خود قرار دهید مراقب باشید تا یخ رو به صورت مستقیم روی دندان خود قرار ندهید زیرا باعث تشدید درد می شود.

بکاربردن یخ برای رفع درد دندان

پیاز: این ماده خاصیت ضد میکروبی بالایی دارد در صورتی که درد دندانتان ناشی از عفونت باشد دردش را تسکین می دهد، یک تکه از پیاز خام را در کنار دندان خود قرار دهید و بگذارید کمی در این حالت بماند.

استفاده از پیاز برای برطرف کردن درد دندان

چای کیسه ای: یک مسکن تاثیر گذار و کاربردی است که باید زمانی که داغ است ان را فورا روی دندان گذاشته.

استفاده از چای کیسه ای برای رفع دندان درد

راه های خانگی بسیار زیادی وجود دارد اما ما در اینجا به چند راهکار پرطرفدار و نتیجه بخش اشاره کردیم که قطعا می تواند کمک زیادی به رفع دندان درد کند در این مدت به هیچ عنوان نباید از مواد قندی شکر شکلات استفاده کرد زیرا باعث درد بیشتر دندان می شوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *