دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا کنترل موبایل همسر کار درستی است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

کنترل و چک کردن موبایل مسئله ای ریشه دار است که باید برای پی بردن به علت های ایجاد چنین رفتاری به تحلیل آن پرداخت. اما سوالی که در این میان مطرح است این است که این عمل کاری درست یا نادرست است؟

شاید یکی از مواردی که موجب بروز چنین رفتاری در همسران می شود این باشد که تصور می کنند با چک کردن گوشی همسر خود می توانند زندگی خود در مقابل خطراتی که فکر می کنند نجات دهند و برخی نیز این کار را برای پیگیری و یا پی بردن به عدم تعهد و وفاداری همسر خود به کار می گیرند.

شک کردن و جک کردن موبایل شوهر

چک کردن موبایل همسر چه پیامدهایی دارد؟

بیشتر روانشناسان خانواده در رابطه با این موضوع که چه عواملی می تواند موجب ایجاد شک نسبت به همسر و در پی آن چک کردن کارها و چک کردن موبایل او باشد اینگونه می گویند که عوامل مختلفی می توانند این احساس  را در همسران ایجاد کنند برای پی بردن به اینگونه علت ها باید به سراغ یک سری ریشه یابی ها رفت.

برخی از افراد فکر می کنند علت اصلی بروز چنین مشکلاتی وجود ارتباطات و گسترش آن است اما این خاصیت جهان و عصر حاضر و طبیعتا انسان نمی تواند مانع گسترش این ارتباطات باشد. پس بهتر است برای پیشگیری و کنترل از خودتان و رابطه خود با همسر شروع کنید.

 سعی کنید به همسر خود بفهمانید که اهمیت صداقت در زندگی و عشق چقدر است؟ این کار می تواند میزان وفاداری و تعهد او را نسبت به شما افزایش دهد.

علت کنترل موبایل همسر

مدیریت خود و به دنبال آن مدیریت کردن استفاده از فضای مجازی می تواند در جلب اعتماد میان همسران موثر باشد و به جای چک کردن گوشی همسر باید با بیشتر کردن ارتباط خود با او و توجه بیشتر به نیازها راهی در جهت بهبود اوضاع بیابید.

  •  آرون گروپس

یکی از موارد مهمی که بیشتر همسران باید در رابطه خود داشته باشند حفظ حرمت و اعتماد است این رابطه باید رابطه ای دو طرفه باشد و در صورتی همسر شما می تواند به شما اعتماد داشته باشد که شما این اعتماد را در او ایجاد کنید.

نمونه بارز آن را در روابطی مشاهده می کنید  که همسر با ایجاد بی اعتمادی و بی اعتنایی نسبت به شریک زندگی خود حس بدبینی را در او ایجاد می کند. همچنین آنچه باید درباره اعتماد کردن به همسر بدانید این است که بی اعتمادی خود می تواند عامل ایجاد کننده عدم اعتماد باشد.

گوشی همر خود را چک نکنید

درباره خیانت همسر باید اشاره کرد که تنها وجود فضای مجازی عامل ایجاد کننده نخواهد بود زیرا در صورتی رابطه ای صحیح و سالم بین شما و همسرتان وجود داشته باشد کمتر دچار انحرافات اخلاقی خواهد شد.

روان شناسان یکی از عواملی که موجب چک کردن موبایل همسر می شود را احساس خیانت می دانند. اما آیا با کنترل او این موضوع قابل حل شدن است شاید با کنترل کردن شما متوجه این خیانت و بی وفایی شوید اما در نهایت نمی توانید ریشه آن را پیدا و حل کنید. بنابراین برای یافتن ریشه این معضل باید به زندگی زناشویی خود باز گردید.

شاید شما نیز کوتاهی کرده اید؟ برای پیشگیری از بدبینی و متهم کردن همسرتان اول به سراغ خودتان و کندو کاو خود بروید شاید شما نیازهای همسر خود را به خوبی درک نکرده اید و شاید از سوی دیگر او را به خوبی نشناخته باشید.

کار نادرست چک کردن گوشی همسر

چند توصیه:

  • به جای کنترل موبایل همسر، به سراغ مشاوره خانواده بروید زیرا در زمینه حل مسائل زناشویی می تواند راهکارهای موثری ارائه دهد.
  • صحبت کردن مهم ترین و بهترین راه حل برای بیشتر مشکلات زناشویی است به جای بدبین بودن نسبت به همسر با او صحبت کنید و او را متوجه کنید که چقدر نیازها و خواسته های او برای شما مهم است.
  • توجه کردن و رسیدگی به خود نیز عامل مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید همسر شما با دیدن آراستگی و انرژی شما احساس بهتری را به دست می آورد.

یک همسر ایده آل از نظر مردان چه ویژگی دارد؟ شما به عنوان همسر و فردی که به زندگی زناشویی خود اهمیت می دهد باید آگاهی خود را در زمینه های مختلف افزایش دهید با این کار شما دیگر نیازی به دامن زدن به بدبینی و کنترل گوشی همسر و کارهای او نخواهید داشت.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *