دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره اعتماد کردن به همسر بدانید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

اعتماد کردن به همسر یکی از شرایط مهم برای دوام زندگی مشترک می باشد. همه زوجین باید اصول اعتماد کردن به همسرشان و بدانند و پایه های زندگی مشترک را بر اساس اعتماد و صداقت بچینند و از این طریق بر دوام زندگی مشترک خود پافشاری نمایند.

برای از بین بردن شک و تردید نسبت به همسرتان نیاز است که شما ملاک های حفظ وفاداری و تعهد را بیاموزید. با آگاهی شما و همسرتان از این ملاک ها و معیارها می توانید رابطه ای بدون شک و تردید با همسرتان داشته باشید. به خاطر داشته باشی که اعتماد به همسر یکی از پایه های اساسی در روابط زناشویی به حساب می آید که در تعیین کیفیت رابطه شما بسیار مؤثر است.

اعتماد کردن به همسر

راه های اعتماد کردن به همسر:

بسیاری از زوجینی که دچار عدم اطمینان و اعتماد نسبت به یکدیگر می شوند، درک و تعریف درستی از ازدواج ندارند. ازدواج یک عهد و پیمان دو طرفه می باشد که هر دو در قبال یکدیگر مسئول و متعهد می باشند، شاید این تصور و برداشت در میان بسیاری از زوج ها وجود داشته باشد اما باز هم بسیاری از آن ها این نگرانی و تهدید را از جانب یکدیگر احساس می کنند که ممکن است با خیانت همسر روبرو شوند.

خودتان پایه های اعتماد را در زندگی ایجاد کنید:

هنگامی که شما نسبت به فردی در زندگی مشترک متعهد می شوید باید پایه ها و اصول این رابطه را رعایت کنید. زندگی خود را بر پایه اعتماد شروع کنید، به خاطر داشته باشید بی اعتمادی نسبت به همسرتان موجب سردی رابطه و ایجاد مشکلات عاطفی بین شما می شود. حدود رابطه ی خود را با همسرتان مشخص کنید و برای زندگی خود حریم هایی ایجاد کنید که به هر شخصی اجازه ی ورود به این حریم را ندهید، به این صورت زندگی آرام و به دور از چالشی خواهید داشت.

اعتماد به همسر

قبول کنید که یک زندگی مشترک را شروع کرده اید:

شما زمانی که یک زندگی مشترک را شروع خواهید کرد مسئولیت ها و وظایفی دارید که باید آن را به خوبی انجام دهید و کوتاهی در قبال همسرتان می تواند موجب مشکلاتی در زندگی مشترک شما شود. در زندگی با همسرتان خود محور نباشید این حس سلطه گری در همسرتان ایجاد می کند و به رابطه ی شما لطمه خواهد زد. عاشقانه به همسرتان بگویید که او را دوست دارید، هرقدر روابط عاطفی زن و شوهر بیشتر باشد، زوجین کمتر نگران اعتماد کردن به همسر خود یا بی اعتمادی نسبت به وی نمی شوند.

عشق و اعتماد زن و شوهر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

همیشه با همسرتان صادق باشید:

صداقت و رازداری همسر در زندگی مشترک موجب اعتماد  به همسر می شود در مواقعی که همسرتان به شما احتیاج دارد صادقانه در کنار او و همراه او باشید. رابطه ی دوستانه به دور از دروغ و نیرنگ زندگی شما را محکم تر خواهد کرد. از رفتارهای پنهانی مثل: رابطه ی مخفیانه با دوستان، رفت و آمد های پنهان و کارهایی که از همسر خود مخفی می کنید موجب سردی رابطه شما می شود و یک بی اعتمادی را وارد زندگی شما خواهد کرد.

حقایقی درباره اعتماد در زندگی

به خاطر داشته باشید رفتارهای شما در شکل گیری این اعتماد و تعهدات بسیار مهم است زمانی که خودتان مرتکب یک اشتباه می شوید موجب به وجود آمدن این بی اعتمادی می گردید.

بیش از حد به همسرتان تذکر ندهید:

بیش از حد در کارهای همسرتان کندو کاو نکنید این کار نه تنها موجب آزار و سردی رابطه شما می شود بلکه با این کار به او نشان می دهید که نسبت به او بی اعتماد و بسیار کنجاو هستید.

راه های اعتماد به همسر

همسرتان را امتحان نکنید:

باید بدانید که برای اعتماد به همسر امتحان کردن او راه مناسبی نیست این کار موجب از بین رفتن حرمت ها و حدود مشخص شده در رابطه ی زناشویی شما می شود و ممکن است منجر به شکست روابط عاطفی بین زوجین شود.

در این مقاله  راه های تحکیم روابط زناشویی و شکل گیری پایه های اعتماد میان زوجین را مطالعه کردید. برای اعتماد به همسر خود، از خودتان تغییر را شروع کنید بسیاری از بی اعتمادی هایی که میان زوج ها وجود دارد به دلیل رفتارهای نامناسب و غیر اصولی می باشد که موجب بروز چنین مشکلی در زندگی زناشویی خواهند شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *