دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله میان تهی در خانه، دسری که میهمانان را شگفت زده می کند!

  • زهرا خانزاده
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش از مطالب آشپزی آرگا طرز تهیه ژله میان تهی را به اشتراک گذاشته ایم، ارائه این دسر جالب در مهمانی ها برای افراد و بخصوص کودکان مطمئا جذاب می باشد.

دغدغه بسیاری از کسانی که اهل مهمانی دادن و یا مهمانی گرفتن می باشند، این است که در مهمانی ها خود از دسری استفاده کنند، که علاوه بر شیک و خوشمزه بودن، دستور تهیه آن نیز ساده باشد. به همین منظور در این مطلب می توانید با طرز تهیه ژله میان تهی آشنا شوید.

تهیه انواع دسر های مختلف با استفاده از پودر ژله در ایران طرفداران زیادی دارد از مهمترین دسرهای ژله ای محبوب در ایران می توان به ژله خرده شیشه، ژله رولی و نیز ژله رنگین کمان اشاره کرد. اما به یاد داشته باشید ژله میان تهی نیز می تواند گزینه متفاوت و جدیدی برای پذیرایی از مهمانان شما باشد.

طرز تهیه ژله میان تهی

طرز تهیه ژله میان تهی

ابتدا ژله ای را که در قسمت پایین لیوان قرار می گیرد را تهیه نمایید، برای این کار ابتدا درون یک ظرف پودر ژله(یک بسته) را با یک لیوان آب جوش کاملا ترکیب کنید و بعد یک لیوان آب سرد را به آن بیافزاید، حال ترکیب آماده شده را داخل چند جام (لیوان) بریزد، دقت داشته باشید که در هر جام به میزان یک سوم از این مایع بریزید.

روش های تهیه ژله میان تهی

سپس آن ها را داخل یخچال بگذارید، تا ژله بگیرد (می توانید جام یا لیوان را به صورت مورب درون یخچال قرار دهید).

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در صورت تمایل می توانید، پیش از قرار دادن جام ها درون یخچال برش های میوه، دانه های انار و … را تا نیمه لیوان به آن اضافه کنید و بعد جام ها را به یخچال منتقل کنید.

در ادامه طرز تهیه ژله میان تهی باید دوباره ژله ای با رنگ متفاوت همانند روش بالا تهیه نمایید و  آن را در دمای اتاق قرار دهید، تا خنک گردد.

در مرحله بعد پس از بسته شدن ژله، جام ها را از داخل یخچال خارج کنید. سپس ژله آماده شده دوم را به آرامی به جام ها اضافه کنید، البته نباید جام ها را کامل پر کنید و حتما مقداری از سر جام خالی بماند.

سپس سطح جام ها را با سلفون به شکل درپوش، کامل بپوشانید و نسبت به محکم بون سلفون مطمئن شوید.

در گام بعدی به آهستگی جام را بگردانید و آن را به همان حالت بر عکس درون سینی بگذارید و سایر جام ها را نیز به همین روش آماه کنید، بعد سینی را داخل یخچال قرار دهید، تا ژله کاملا بگیرد.

پس از سفت شدن کامل ژله، جام ها از داخل یخچال بیرون بیاورید و سلفون جام ها را بر دارید و از تهیه این نوع ژله در منزل لذت ببرید.

روش تهیه ژله میان تهی

دستور تهیه ژله دو رنگ خلأ دار

در ادامه آموزش ژله میان تهی در بالا، می توانید برای تهیه یک نوع ژله ساده و زیبا به منظور استفاده در مهمانی هایتان، از ترکیب ژله با رنگهای مختلف استفاده کنید، برای این منظور در ادامه همراه ما شوید.

روش تهیه ژله دو رنگ

در ابتدا یک بسته پودر ژله را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و هم بزنید تا حل شود و بعد یک لیوان آب سرد به آن بیفزایید، سپس ژله را در جام شیشه ای بریزید به طوری که حدود یک سوم جام با ژله پر شود.

سپس جام شیشه ای را داخل یخچال بگذارید تا ژله بسته شود، اکنون پودر ژله را به ترتیب مرحله قبل آماده کرده و به آرامی روی ژله بسته شده درون جام بریزید.

اکنون دهانه جام را سلفون بکشید و درون آن را چسب بزنید تا باز نشود، سپس جام را برگردانید تا ژله رویی درون سلفون بریزید و بعد آن را داخل یخچال بگذارید تا این ژله رویی نیز ببندد.

در این مرحله و بعد از بسته شدن ژله رویی، جام را برگردانید و سپس سلفون را به آرامی از دهانه جام بردارید به این شکل می توانید ژله ساده سه لایه ای درست کنید به طوری که لایه وسط آن خالی یا تهی باشد.

نحوه تهیه ژله میان تهی

به طور کلی؛ ایده های متنوع زیادی برای طرز تهیه ژله میان تهی به شکل مجلسی و شیک وجود دارد که از جمله آنها می توان به ژله میان تهی با میوه و شکلات، ژله با طرح اقیانوس، ژله میان تهی با قلب (می توانید از پاستیل قلبی استفاده کنید و بعد از بسته شدن ژله اولی، آن را داخل ژله فرو برید)، ژله میان تهی مورب، ژله جادویی، ژله میان تهی با میوه و … اشاره کرد، استفاده از هر یک از این ژله های مجلسی می تواند به عنوان دسری شیک و فوق العاده مهمان هایتان را سورپرایز و شگفت زده نماید، در زیر نمونه هایی از این نوع ژله ها را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

دستور تهیه ژله میان تهی

آموزش تهیه ژله میان تهی

نحوه آماده سازی ژله میان تهی

آموزش مرحله به مرحله ژله میان تهی

روش تهیه ژله میان تهی

در پایان ضمن سپاس از همراهی تان با این مطلب، امیدواریم از دستور درست کردن ژله میان تهی استفاده لازم را برده باشید و با تهیه این دسر جالب و شیک در مهمانی ها، پذیرایی مناسبی از مهمان هایتان داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *