دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی بهترین انواع گیاه دارویی برای اعصاب و آرامش بیشتر

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

افراد در زندگی مدرن بیش از قبل به دنبال آرامش هستند. چون در چنین روشی محل سکونت، مشکلات، نگرش و عادات نامطلوب زندگی باعث عدم آرامش می گردند و تنش های زیادی را برای فرد به دنبال دارند.

زندگی های پر استرس امروز سبب شده تا بیشتر افراد از آرامش اعصاب بی بهره بمانند. از آن جایی که بیشتر داروهای اعصاب عوارض متعددی را به همراه دارند و گاهی نیز فرد را در فعالیت های روزانه با مشکل مواجه می کنند. بنابراین بسیاری از افراد تمایل به مصرف گیاه دارویی برای اعصاب دارند.

گیاهان دارویی برای اعصاب ضمن اینکه آرامش لازم را به فرد هدیه می کنند، از بسیاری از پیامدها و عوارض نامطلوب مبراست. به همین خاطر می توان این داروهای گیاهی را به مدت طولانی مصرف کرد. هر چند بسیاری از این داروها در دراز مدت تاثیر خود را بر روی بدن فرد نشان می دهند، اما بعضی از این دمنوش های گیاهی ظرف مدت کوتاهی نتیجه بخش خواهند بود.

معرفی انواع گیاه دارویی برای اعصاب

برای نتیجه گرفتن از دمنوش های گیاهی آرامش اعصاب به مصرف مکرر آن ادامه دهید و دوره درمانی خود را کامل کنید. در این صورت با موجی از آرامش در زندگی روزانه روبه رو می گردید و استرس شما به حداقل ممکن می رسد.

گیاه دارویی برای اعصاب

ملل مختلف برای آرام کردن ذهن و کنترل استرس از دمنوش های گیاهی متعددی استفاده کرده اند. کشوری مانند چین با قدمت بالا در تامین و کشف داروهای گیاهی در این زمینه سرآمد است. بعضی از این داروها از تاثیر گذاری به مراتب بالاتری برخوردار هستند. بیشتر این دمنوش های گیاهی برای اعصاب نیز با چند گیاه متعدد به نتیجه منظور می رسند.

دمنوش گیاهی برای اعصاب

سنبل الطیب

همه شما احتمالاً نام گیاه سنبل الطیب را به عنوان گیاه دارویی شنیده اید. عملکرد این داروی گیاهی به داروی آلپرازولام، والیوم، دیازپام و … شبیه است. البته این داروهای آرام بخش عوارض زیادی برای بیمار دارد. به عنوان مثال آلپرازولام ممکن است با عوارضی چون گیجی زیاد در طول روز برای فرد همراه باشد. در این صورت زندگی فرد مختل می گردد و دیگر قادر نخواهد بود بسیاری از کارها را انجام دهد. بسیاری از قرص های آرام بخش ضمن بهبود اعصاب و روان منجر به اختلال تمرکز، تغییر اشتها و … می گردند. به همین دلیل مردم تمایل به استفاده از داروهای گیاهی جهت تقویت و آرام سازی اعصاب دارند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گیاه دارویی برای اعصاب

گزنه

گزنه برای بیماران مبتلا به چربی خون، فشار خون و قند خون به شدت توصیه می شود. طبع گرم و متفاوت گزنه باعث شده تا در انواع گیاه دارویی برای اعصاب دسته بندی شود. از دیگر خواص گزنه می توان به درمان پروستات، ضدسرطان بودن، جلوگیری از خونریزی، موثر در درمان ریزش مو و افزایش دهنده هورمون شیر اشاره کرد.

خواص گزنه برای آرامش اعصاب

دارچین

تاثیر مستقیم بر روی فرد دیابتی دارد و قند خون را تنظیم می کند. ورم و التهاب را کاهش داده و جریان مناسبی از خون در بدن ایجاد می کند. این موضوع باعث می شود در بدن دچار اسپاسم و گرفتگی عضلات نگردید. یک گیاه دارویی برای اعصاب و درمان گر بی اشتهایی است. از این گیاه دارویی برای درمان نفخ معده نیز استفاده می شود.

گیاه دارویی برای اعصاب

بابونه

قدمت بالایی دارد و در تمام کشورها شناخته شده است. برای درمان بیماری هایی چون زخم معده، انقباض عضلات، ورم، مشکلات قاعدگی، مشکلات گوارشی، بهبود دردهای روماتیسمی، تب یونجه و هموروئید به کار می رود.

دمنوش بابونه

زمانی که با مشکل بی خوابی یا کم خوابی ناشی از استرس رو به رو هستید، بر مصرف دمنوش بابونه متمرکز شوید. فلاونوید موجود در این گیاه باعث برقراری آرامش در بدن می گردد. این آزمایش بر بسیاری از بیماران مبتلا به استرس انجام شده و تاثیر گذاری آن به شکل بارزی به اثبات رسیده است.

آرام بخش قوی بابونه

البته زمان در نظر گرفته شده برای این نتیجه بخشی معادل ۸ هفته بوده است. هم اکنون بابونه را به بسیاری از مصارف خوردنی، آرایشی و بهداشتی وارد کرده اند. این دارو برای پوست نیز فواید زیادی دارد.

بادرنجبویه

یک داروی گیاهی برای اعصاب است. هضم غذا بیشتر می گردد و خواب خوبی را به شما می دهد. مصرف ۶۰۰ میلی گرم از بادرنجبویه منجر به آرامش اعصاب و برطرف شدن تنش و اضطراب می گردد. البته شما باید در مصرف این داروها منظم و دقیق باشید. گمان نبرید با مصرف یک روزه یا یک هفته ای آن ها نتیجه مورد نظر را به دست می آورید.

درمان بی خوابی با بادرنجبویه

هر چند اثرات دارو در همان یک هفته اول مشهود می شود اما برای گرفتن نتیجه قطعی باید تا ۴۰ روز صبر کرد. بدن خود را به مصرف منظم عادت دهید. این گیاه دارویی به شکل قرص مکیدنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کسانی که وقت لازم برای مصرف این دمنوش را ندارند، می توانند از نمونه فشرده شده خالص این دارو به شکل قرص بهره مند شوند.

بادرنجبویه

لوندر

لوندر یا همان اسطوخودوس می باشد که به کرّات برای درمان استرس توصیه شده است. لوندر برای کاهش استرس، رفع خستگی و آرامش اعصاب کاربرد دارد. نتایج تحقیقات نشان می دهد گیاه اسطوخودوس به اندازه قرص لورازپام در درمان اضطراب موثر می باشد.

گل ساعتی

گل ساعتی یا پشن فلاور یک گیاه عالی برای اعصاب و کاهنده استرس می باشد. با نگاهی ظاهری به شکل و شمایل گل ساعتی علت نام گذاری این گیاه مشخص می شود. این گیاه را برای منظم کردن خواب و رفع بی خوابی استفاده می کنند. افرادی که به دلایل استرس و اضطراب مشوش می گردند و آسایش شبانه خود را از دست می دهند، در نتیجه نمی توانند خواب راحت داشته باشند. بومی های آمریکا به خواص گل ساعتی بسیار اعتقاد دارند. این گیاه برای درمان اولیه بیماری تشنج و خارشک به کار می رود.

گل ساعتی برای آرامش اعصاب

حس آرامش به وجود آمده ناشی از گل ساعتی از اسید گاما امینوبیوتیریک در مغز ناشی می گردد. زمانی که این سطح اسید در مغز افزایش می یابد، کارکرد بخش هایی از سلول های مغزی را کم می کند و این موضوع حسی از آرامش را برای فرد ایجاد می کند. در مطالعات انجام شده شدت تاثیر گل ساعتی بر روی مغز به اثبات رسیده است.

بید مشک

عرق بید مشک برای یبوست و درمان سردرد بسیار موثر است، اما جالب است بدانید که می توان از این داروی گیاهی برای درمان استرس و بدست آوردن آرامش استفاده کرد.

درمان گیاهی برای اعصاب

گلهای نارنج

عرق گیاهی که از گلهای نارنج تهیه و تولید می شود به منظور رفع بی خوابی می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اگرچه میزان آرامش بخشی این گیاه به نسبت بادرنجبویه ضعیف می باشد.

شانکپورشپی

مصرف این گیاه دارویی به عنوان یک درمان گیاه آرام بخش برای اعصاب و افراد استرسی مفید است و نیز می تواند برای درمان بی خوابی شبانه مورد استفاده قرار گیرد.

گشنیز

گشنیز هم در کنار انواع مصارف و فوایدی که دارد دارای خاصیت آرام بخش بوده و از طبع سرد برخوردار می باشد. استفاده از تخم گشنیز موجب تقویت قلب شده و در افزایش آرامش بخشی اعصاب و روان تان تاثیر مثبت می گذارد.

داروی گیاهی برای اعصاب

گل شقایق

مصرف گلبرگ های گل شقایق به منظور ایجاد حس آرامش درطول روز می تواند موثر واقع شود، حال به منظور میران مصرف و نحوه استفاده از این گیاه دارویی لازم است مطابق نظر متخصص طب سنتی و بعد از بررسی شرایط شما عمل شود.

داروی گیاهی بنفشه

در صورت ابتلا به افسردگی و داشتن استرس کوتاه اما شدید بهتر است از خوردن قرص های آرامش بخش خودداری کنید و به درمان گیاهی روی آورید. حال در صورت داشتن احساس سردرد و کمی نگرانی می توانید برای حفظ آرامش اعصاب تان از روغن بنفشه کمک بگیرید.

درمان دارویی برای اعصاب

آویشن

گیاه آویشن دارای طبع گرم است و به منظور تقویت اعصاب و نیز حفظ آرامش می تواند موثر باشد، بنابراین آویشن را می توان جزو داروهای گیاهی آرامش بخش معرفی کرد، ضمن انکه استفاده از آن برای دستگاه گوارش بدن نیز مناسب می باشد.

شیرین بیان

شیرین بیان نیز یکی دیگر از آرامش دهنده های گیاهی است و دارای یک هورمون قوی به منظور جلوگیری از استرس و کاهش اضطراب می باشد، همچنین این گیاه دارویی با تنظیم مقدار قند خون بدن، می تواند شرایط را برای حفظ آرامش بدن و آرام بخشی اعصاب کمک نماید.

گیاه دارویی برای اعصاب +عکس

از اینکه تا پایان مطلب معرفی گیاه دارویی برای اعصاب همراه ما بودید، بسیار خرسندیم. به مصرف روزانه و دائم گیاه دارویی ادامه دهید تا شرایط مورد نظر نتیجه شود. معمولاً داروهای گیاهی را پس از یک دوره مصرف طولانی کنار می گذارند و دوباره شروع می کنند. این وقفه به دلیل اثر گذاری بیشتر و ممانعت از عوارض احتمالی دمنوش گیاهی انجام می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *