دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه از طرز غذا خوردن افراد پی به شخصیت آن ها ببریم؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

محققان و روان شناسان به این نتیجه رسیده اند که علاقه مندی شما به غذاها و نحوه غذا خوردن اطلاعات زیادی درباره شخصیت شما ارائه می کند. لطفاً تا پایان مطلب همراه ما باشید. 

بسیاری از افراد تند غذا می خورند و عده ای نیز آرام آرام. عده ای به شکل مخلوط غذا می خورند و عده ای نیز تمایل دارند طعم هر غذا را به طور جدا بچشند. همه این موارد روحیه و شخصیت رفتاری و اخلاقی شما را نشان می دهد. 

اگر آرام غذا می خورید

این گونه افراد واقعاً از غذا خوردن لذت می برند. یعنی تمایلی برای تمام کردن زودتر غذا ندارند. این افراد از لحظات زندگی خود لذت می برند و عجله در کارشان نیست. ضمن اینکه کارها را به کندی اما با کیفیت انجام می دهند. در زمان حال زندگی می کنند. مبارزه گر هستند اما از فرصت ها لذت می برند. ساعت درونی ندارند و این موضوع ممکن است سبب عصبانیت دیگران شود.

اگر تند غذا می خورید

این افراد در کارها عجول هستند و معمولاً آن ها را پیش از موعد مقرر به اتمام می رسانند. البته این ویژگی محاسن خوبی دارد و باعث می شود که مدیرتان به شما در محیط کار توجه ویژه نشان دهد و عاشق تان گردد. این افراد رقابت سالم دارند و همیشه جلوتر از دیگران در حرکت هستند. نیازهای دیگران را بر خود مقدم می دانند و در واقع محافظه کارانه عمل می کنند. البته این موضوع نشان می دهد که فرد مورد نظر وقت کافی برای خود در نظر نمی گیرد که این موضوع خیلی خوب نیست.

شخصیت شناسی بر مبنای غذا خوردن افراد

تفکیک غذاها از یکدیگر به هنگام خوردن

اگر در هنگام سرو غذا تمایلی به مخلوط کردن غذاها با یکدیگر ندارید و مایل نیستید این غذاها با یکدیگر برخورد داشته باشند، بدین معناست که فرد مرتب و منظمی هستید و از موقعیت های آشفته دوری می کنید. برای انجام وظایف قادر به تفکیک وظایف و برنامه ریزی هستید. مغز شما همیشه به دنبال تهیه یک فهرست از کارهاست و این موضوع شما را از اضطراب در موقعیت های مختلف دور می کند. احتمالاً شما در منزل کارهایی نظیر شست و شو و نظافت را انجام می دهید. البته بهتر است در زندگی کمی هم انعطاف پذیر باشید.

خوردن غذاهای آبکی را دوست دارید

اگر تمایل به خوردن غذاهای آبکی مانند سوپ و … دارید و آن ها را با صدا میل می کنید، این موضوع نشان می دهد که شما فردی آزاد و رها هستید و برایتان مهم نیست دیگران در مورد شما چه تصوری دارند. همیشه کاری را که به آن متمایل هستید، انجام می دهید. در گفت و گوهای شخصی فردی رک هستید.

اگر به دنبال تست غذاهای جدید هستید

با چنین عادت غذایی مشخص می شود که شما در زندگی خسته نمی شوید و به کارهای ریسکی تمایل دارید. از ایده و طرح های نو در محیط کار هراسی ندارید. اغلب افراد این روحیه جسارت پذیر شما را دوست دارند. البته بهتر است برای جسور شدن به دیگران فشار تحمیل نکنید. چون همه چنین قابلیتی در وجود خود ندارند.

اگر دو غذای مختلف را با هم نمی خورید

به عنوان مثال مواد غذایی را در بشقاب تفکیک و تا تمام کردن آن به سراغ بخش دیگر نخواهید رفت. این حالت نشان می دهد که شما به جزئیات توجه می کنید. فرد دقیقی هستید و مسائل مختلف را با هم مربوط نمی سازید. عده ای که از شما شناخت کافی ندارند، شما را وسواسی می خوانند. توجه داشته باشید که با توجه زیاد به جزئیات سبب دور شدن دیگران از خود نشوید.

شخصیت شناسی بر مبنای غذا خوردن افراد

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مخلوط کردن غذاها با یکدیگر

به عنوان مثال در یک قاشق غذا، مخلوطی از همه چیز را می گذارید و میل می کنید. این موضوع نشان می دهد که فرد قوی و قادر به انجام هر کاری هستید. رئیس شما این ویژگی شما را بسیار می پسندد. دارای رفتار دوستانه و سالمی با افراد هستید. برای آدم های مهم زندگی وقت می گذارید. بیش از حد توان خود کار می کنید و انتخاب اینکه کدام کار را اول انجام دهید، برای شما سخت است.

اگر غذاها را قبل از خوردن دسته بندی می کنید

اگر محتویات بشقاب های خود را قبل از سرو برای در دهان گذاشتن و جویدن  آماده می کنید، یعنی دوراندیش و آینده نگر هستید. رویاهای بزرگ دارید و با تلاش پله های پیشرفت را طی می کنید. برای ملاقات، قرارهای از قبل تعیین شده را ترجیح می دهید. قادر به پیش بینی حرکات با توجه به حرکت قبل از آن هستید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *