دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بازی تخته نرد و اصول این بازی زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

از اصول آموزش بازی تخته نرد نحوه چیدن مهره ها در بازی است که نشان می دهد کدام فرد باید بازی را شروع کند. در این مطلب با نحوه چیدن مهره ها در این بازی و نحوه بازی کردن آن و تکنینک ها آشنا خواهید شد.

در بازی تخته نرد هر بازیکن می تواند با پرتاب کردن تاس و آوردن عدد بیشتر بازی را آغاز کند و اگر با پرتاب تاس عددی مساوی به دست آمد مجدد باید پرتاب کردن تا را آغاز کنند. بازی تخته نرد به اینگونه است که بازیکن ها با پرتاب کردن تاس های می توانند بازی را آغاز کنند و به تعداد عدد روس تاس می تواند چند خانه حرکت داشته باشند. این بازی با همین قانونی پیش می رود تا زمانی که به قواعدی دیگر در این بازی نیاز پیدا می شود در ادامه با قوانیی این بایز سرگرمی و ذهنی بیشتر آشنا خواهید شد. آموزش بازی تخته نرد

آموزش بازی تخته نرد:

از قوانین این بازی این است که مهره ها بر اساس اعداد تاس در خانه باز جا به جا می شوند اعدای که با انداختن تاس می آیند می توانند در دو خانه با مهره ها حرکت داده شوند یا مهره در یک خانه به تعداد اعداد تاس حرکت داده می شود.

در این بازی خانه ای که با یک مهره پر می شود تک نام دارد و حریف می تواند این مهره با انداختن تاس و قرار گرفتن در خانه بزند و مهره او در بار قرار می گیرد و مجدد با انداختن تاس باید این مهره ها را وارد بازی کند. و با آوردن عدد ۶ می تواند این حرکت را انجام دهد.

بازی و سرگرمی تخته نرد

از دیگر قوانین در آموزش بازی تخته نرد خارج کردن مهره ها با جمع شدن آنها در ناحیه خودی است برای این کار شما باید تاس های خود را بیاندازید و به تعداد اعدا آمده در تاس باید مهره های خود را خارج کنید. در این صورت اگر شما تمام مهره های خود را خارج کنید می توانید حریفتان را مارس کنید و ۲ امتیاز به دست آورید.

داو دادن نیز از دیگر قوانین در این بازی است که شما با استفاده از آن می توانید اعلام برنده بودن کنید یا نتیجه بازی را دو برابر کنید. که با داو دادن حریف می تواند آن را قبول کند یا راهی برای ادامه بازی بیابد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *