دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ته چین مرغ لذیذ و مجلسی و چند فوت و فن مهم و کلیدی

  • ندا خوشرو
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه ته چین مرغ به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر و ایجاد طعم ایده آل را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم از تهیه این غذای ایرانی نهایت لذت را ببرید.

ته چین مرغ از آن دسته از غذاهای مجلسی و لذیذ است که شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان این غذای بی نظیر و پرطرفدار را در منزل بپزید. در دستور پخت ته چین مرغ از برنج و تخم مرغ و ماست و زعفران و مرغ پخته شده و گلاب و کره استفاده می شود.

ته چین مرغ و بادمجان و ته چین گوشت و ته چین بادمجان از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه هستند و اگر شما تمایل دارید در برنامه غذایی تان تنوع ایجاد کنید و غذاهای مقوی را بپزید بهتر است از پختن این غذاها در منزل غافل نشوید.

ته چین مرغ قالبی

مواد لازم برای ۴ نفر

  • برنج آبکش شده : ۳ لیوان
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • زعفران دمکرده : ۱/۲ لیوان
  • ماست : ۱/۲ لیوان
  • مرغ پخته و ریش ریش شده : یک لیوان
  • گلاب : یک قاشق غذاخوری
  • کره : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه

برای درست کردن ته چین مرغ ابتدا برنج را از ۴ ساعت قبل به همراه مقداری نمک و آب خیس کنید. مرغ را تکه تکه کنید و درون قابلمه ای مناسب مقدار کمی آب و پیاز و نمک و زردچوبه و چوب دارچین بریزید سپس تکه های مرغ را به مخلوط مواد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا مرغ به صورت کامل پخته شود و آب مرغ خشک شود.

پختن گوشت مرغ

اجازه دهید تا تکه های مرغ مقداری خنک شوند سپس آن ها را ریش ریش کنید در صورت تمایل می توانید بعد از ریش ریش کردن مرغ مقداری آن را تفت دهید تا خوش طعم تر شود.

ریش ریش کردن مرغ
در مرحله بعدی دستور پخت ته چین مرغ بعد از گذشت ۴ ساعت آب برنج را خالی کنید سپس درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس برنج خیس خورده را درون آب در حال جوش بریزید و بعد از اینکه برنج به مرحله جوشیدن رسید یک دانه از برنج را بردارید و نصف کنید و اگر در وسط دانه برنج یک نقطه سفید بود برنج را آبکش کنید.

  •  آرون گروپس

آبکش کردن برنج
در این مرحله از دستور تهیه ته چین مرغ درون ظرفی گود تخم مرغ ها با بشکنید سپس آن ها را با کمک چنگال هم بزنید و زعفران و گلاب را به تخم مرغ زده شده بیفزایید با کمک همزن دستی مخلوط تخم مرغ را هم بزنید سپس ماست را به تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید و کره ذوب شده را هم در این مرحله به مخلوط تخم مرغ ها بیفزایید و هم بزنید سپس برنج را به مایه ته چین اضافه کنید.

ته چین مرغ خوشمزه
کف و اطراف قابلمه ای نچسب را به کمک روغن چرب کنید سپس نصف مایه ته چین را در کف قابلمه بریزید و روی مایه را با کمک قاشق فشار دهید.

مراحل تهیه ته چین مرغ

مرغ های ریش ریش شده را روی مایه ته چین بریزید و باقی مانده مایه ته چین را هم روی مرغ های ریش ریش شده بریزید و با کمک پشت قاشق مایه ته چین را فشار دهید و صاف کنید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم شعله گاز به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید تا ته چین مرغ بپزد و طلایی رنگ شود.

ته چین مرغ لذیذ
در صورت تمایل می توانید در طرز تهیه ته چین مرغ مایه ته چین و مرغ ریش ریش شده را به صورتی که ذکر شده درون ظرف مخصوص فر بریزید و روی ظرف را فویل بکشید.

دستور تهیه ته چین مرغ

ظرف حاوی ته چین مرغ را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید.

ته چین مرغ قالبی

بعد از پختن ته چین مرغ می توانید آن را درون ظرفی مناسب برای سرو بکشید و این غذای ایرانی بی نظیر و خوش طعم را به کمک زرشک و خلال پسته و … تزیین کنید همچنین می توانید برای تزیین کردن ته چین مرغ از روش های تزیین ته چین ایده بگیرید.

تزیین ته چین مرغ

نکات طلایی برای پخت بهتر ته چین مرغ

  1. ته چین مرغ زمانی به صورت کامل پخته شده است که حالت منسجمی پیدا کند و سفت شود و بتوانید به راحتی آن را از قابلمه جدا کنید.
  2. نسبت ماست و تخم مرغ در طرز تهیه ته چین مرغ باید رعایت شود زیرا اگر مقدار ماست زیاد باشد ته چین شل می شود و باز می شود و اگر مقدار تخم مرغ کم باشد ته چین باز می شود.
  3. برای از بین بردن بوی تخم مرغ بهتر است در تهیه ته چین مرغ از گلاب و زعفران دمکرده استفاده کنید.تزیین ته چین مرغ
  4. برای تفت دادن گوشت مرغ ریش ریش شده می توانید از زعفران استفاده کنید.
  5. در دستور تهیه ته چین مرغ بهتر است از ماست ترش و چکیده استفاده کنید.
  6. از گوشت ران یا سینه برای پخت ته چین مرغ استفاده می شود.
  7. برای اینکه بافت ته چین بهتر شود می توانید به جای دو عدد تخم مرغ کامل از سه عدد زرده تخم مرغ استفاده کنید.

ته چین مرغ خوشمزه تزیین ساده ته چین مرغ

در این مطلب با طریقه درست کردن ته چین مرغ آشنا شدید که امیدواریم با رعایت نکات گفته شده بتوانید ته چین مرغ خوشمزه و مجلسی را در منزل بپزید و از طعم بی نظیر این غذای ایرانی نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *