دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا گرفتن ناخن در شب از دیدگاه دین و علم مشکلی دارد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

شاید شما نیز در برخورد با مسائل مختلف شرعی دچار مشکل و تردید شده باشید علت این امر عدم توافق و اتحاد نظر در برخورد با مسائل شرعی است که موجب شک و شبهه در اجرا می شود به عنوان مثال برخی گرفتن ناخن در شب را جایز نمی دانند حال باید دید این حکم صحیح است یا مانعی ندارد.

آیا تا به حال شنیده اید که گرفتن ناخنها در شب جایز نیست و بهتر این کار شایسته را در زمان ها و روزهای خاصی از هفته انجام دهید؟ همانطور که می دانید در دیدن اسلام نظافت و پاکیزگی امری واجب و پسندیده است و خداوند در هنگام بر پا داشتن نماز توصیه می کند تا با صورتی پاکیزه و تیمز نماز را به پا دارید. بنابراین از این توصیه الهی این گونه نتیجه گیری می شود که انجام کارهای پسندیده و واجب در هیچ زمانی دارای اشکال نمی باشد و برای انجام کار پسندیده به تعجیل نیز توصیه شده است بر این اساس گرفتن ناخنها در شب دارای اشکال شرعی نمی باشد.

 گرفتن ناخن در شب درست است؟

 حکم شرعی گرفتن ناخن در شب:

ناخن گرفتن در هر ساعتی از شبانه روز کاری درست و پسندیده است و هیچ زمانی هیچ اشکالی برای انجام این کار وجود ندارد فقط در برخی از زمان ها و روزها به انجام این کار بیشتر توصیه شده است و بیان شده است که این کار در روزه های جمعه می تواند خیر و پسندیده باشد. علت به وجود آمدن این شبهه به لحاظ شرعی این بوده است که در گذشته به دلیل نبودن نور انجام دادن این کار در شب با سختی همراه بوده است و موجب می شده تا افراد با برداشتن ناخن جراحت و زخم بر روی دستان و انگشتان خود ایجاد کنند به همین دلیل توصیه می شده تا در روز این کار را انجام دهند.

ناخن گرفتن در شب

گرفتن ناخنها در شب در سال های اخیر با دلایل پزشکی گره خورد و با این شایعه پزشکی همراه شد که گرفتن ناخنها در ساعات پایانی شب موجب می شود تا کلسیم که در قسمت هایی از ناخنها جمع می شود و با گردش خون در ساعت های اولیه روز به بدن باز می گردند از بدن خارج شود.

در این زمینه شایعات مختلف دیگری نیز وجود دارد که بنا به دلایل مختلفی ایجاد شده است اما به طور کلی حکم شرعی برای بر نداشتن ناخن در شب وجود ندارد و این امر دارای اشکال نیست.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *