دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جذاب ترین مکان های دیدنی ایتالیا برای گردشگران ایرانی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

ایتالیا از کشورهای مدرن و به روز با فرهنگ غنی چند صد ساله است این کشور توسط آب های دریا احاطه شده است و به همین دلیل از کشورهای دیدنی جهان به شمار می رود که مقصد بسیار یاز گردشگران است. مکان های دیدنی ایتالیا شامل بناهای تاریخی و مناظر زیبای طبیعت دریاها و سواحل است.

بیشتر تورهای مسافرتی سعی دارند تا برای راحتی مسافران به مقصد ایتالیا امکانات ویژه و مدرنی را در اختیار آنها قرار دهند همچنین برخی از تورهای مسافرتی با کاهش سطح قیمت های خود سعی در جذل گردشگران بیشتر برای این تورهای مسافرتی دارند. بیشتر این تورها سعی دارند تا از مکانهای دیدنی ایتالیا دیدن کنند و با معرفی مکانهای گردشگری پر جاذبه گردشگران بیشتری را برای خود جذب می کنند، در ادامه مطلب شما عزیزان را با مکان های دیدنی ایتالیا بیشتر آشنا خواهیم کرد بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مکان های دیدنی ایتالیا برای گردشگران

 آشنایی با مکان های دیدنی ایتالیا:

شهرهای مختلف ایتالیا دارای مناطق دیدنی بی نظیر و متنوع هستند در بیشتر شهرهای این کشور بناهای تاریخی و آثار هنری ارزشمند وجود دارند همچنین برای گردشگران علاقه مند به طبیعت نیز مکان های دیدنی زیبایی با طبیعت های ویژه و خاص وجود دارد که گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

جاذبه های بی نظیر ایتالیا

۱- کولوسئوم:

این بنای تاریخی و ارزشمند از مکانهای دیدنی ایتالیا محسوب می شود و در شهر رم قرار دارد قدمت این بنا به دهه ۸۰ میلادی باز می گردد و از بناهای باشکوهی به شمار می رود که نشان دهنده هنر معماری و فرهنگ غنی مردم این سرزمین است. در این بنا یاد بود گلادیاتورها نیز دیده می شود.

بناهای تاریخی ایتالیا

۲- پمپئی:

شهر پمپئی از شهرهای باستانی ایتالیا با بناهای تاریخی و خرابه های باستانی است این شهر در زمان های گذشته زیر آتشفشان مانده است که اکنون خرابه هایی از بناهای آن دیده می شود. آثاری که از این مناطق حفر می شود دارای قدمت ۲۰۰۰ ساله می باشند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شهر پمپئی ایتالیا

۳- کلیسای سنت پیتر:

این کلیسای تاریخی که از مکان های دیدنی رم به شمار می رود از بزرگ ترین کلیساها محسوب می شود که با یک شاهکار بی نطیر معماری شده است بنای این کلیسا توسط هنرمند بزرگ میکل آنژ طراحی شده است. و در آن مجسمه هایی زیبا و خاص نگهداری می شود.

کلیسای ایتالیا

۴- برج کج پیزا:

این برج از معروف ترین برج ها در دنیا محسوب می شود و به دلیل معماری و طراحی جالب و خارق العاده آن به برج کج معروف است علت نامگذاری این برج به برج پیزا احداث این بنا توسط معمار معروف پیزانو می باشد که در قرن ۱۹ این بنا را احداث کرده است.

گردشگری در ایتالیا

۵- ساحل سنتا مارینلا:

این سواحل از مهم ترین و زیباترین سواحل ایتالیا هستند که دارای فضایی زیبا و آرامش بخش هستند در کنار این سواحل امکانات ویژه ای برای راحتی گردشگران مانند هتل، رستوران، کافه و بازارها و مراکز خرید قرار دارد.

جاذبه های زیبای ایتالیا

۶- دریاچه کومو:

این دریاچه با آب و هوای بی نظیر و طبیعت زیبایی که دارد اطراف این دریاچه را کوهستان های بلند و ارتفاعات زیبا احاطه کرده است این دریاچه به دلیل چشم اندازهای خاص محل بسیاری از گردشگران ثروتمند است.

دریاچه خاص در ایتالیا

۷- رومن فروم:

رومن فروم از مکان های دیدنی ایتالیا است که دارای جنبه تاریخی است و از امپراطوری روم در این مکان بناهای ارزشمندی برجای مانده است طاق های که در این بنا دیده می شوند دارای قدمت بالایی هستند.

معماری های قدیمی ایتالیا

۸- فواره تروی:

این فواره از دیگر مکانهای دیدنی ایتالیا است که دارای نمایی بی نظیر و تماشایی است این فواره یک مکان مقدس برای مردم این سرزمین و با اتصال به عقاید خود در این مکان دعا و آرزو می کنند.

مناظر زیبا در ایتالیا

۹- شهر واتیکان:

در این شهر مهم ترین آثار هنری و بناهای تاریخی دیده می شود و معروف ترین کلیساها با معماری های بی نظیر در این شهر قرار دارند بیشتر معماری های این بناها به عصر رنسانس باز می گردد.

شهر زیبا در ایتالیا

۱۰- قصر داسال

این قصر واقع در شهر اربینو ایتالیا است که از دوره رنسانس می باشد و در قرن پانزده هم ساخته شده است، تمام افراد می توانند از آن دیدن کنند و اکثر اتاق های آن بازسازی شده است، در این قصر همچنین گالری ملی مارکه نیز وجود دارد که تعدادی زیادی از نقاشی های دوره رنسانس نمایش داده می شود.

آشنایی با مکان های دیدنی ایتالیا

۱۱- کوه اتنا

کوه آتشفشانی آتنا در جزیره سیسیلی است که جزو بلندترین قله ها در ایتالیا محسوب می شود و اطراف این کوه پارک ملی به نام پارکو وجود دارد که جزو مناطق دیدنی ایتالیا می باشد.

مناطق دیدنی ایتالیا

۱۲- ناپل

این شهر جزو شلوغ ترین شهرهای بزرگ ایتالیا است که دارای مکان های تاریخی، آثار هنری و رستوران ها است همچنین، غذاهایی مانند اسپاگتی، پارمیجیانا و پیتزا در این شهر تهیه می شود که البته با مواد تازه و محلی می باشد.

مناطق دیدنی ایتالیا

۱۳-مانارولا

این شهر جزو قدیمی ترین شهر های سینکیوتر می بشد که از پنج روستا تشکیل شده است و به دلیل حضور نداشتن توسعه و پیشرفت مدرن زیبایی شگفت انگیزی دارد و راه رفتن به روستا با قطار، قایق و پیاده می باشد و راهی برای اتومبیل به این روستا وجود ندارد.

مکانهای دیدنی ایتالیا

۱۴-کلیسای سنت مارکز

از دیگر مکان های دیدنی ایتالیا کلیسای سنت مارکز است که بسیار بزرگ و معروف است و در ونیز در قرن یازدهم ساخته شده است، که دارای پانصد ستون و گنبد های خیر کننده است و در ساخت آن به خصوص نزئینات کلیسا از طلا هم ساخته استفاده شده است، بنابراین در زمان رفتن به شهر ونیز از این کلیسا نیز دیدن نمایید.

جاذبه های گردشگری ایتالیا

ایتالیا بر روی نقشه شکلی چکمه ای مانند دارد و به همین دلیل آن را به کشوری با مناظر زیبا تعبیر می کنند این کشور هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند، در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه جهان گردی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *