دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رکورد سرعتی موتور سیکلت بی ام و

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

به تازگی موتورسیکلت بی ام و توانسته رکورد جدیدی در سرعت پدید آورد که در بین موتور سیکلت ها بی سابقه است. لطفاً تا پایان مطلب همراه ما باشید.

موتور سیکلت تولیدی شرکت بی ام و با نام  S1000 توانسته با سرعتی بیش از ۳۸۰ کیلومتر، رکورد سرعت را در موتور سیکلت بشکند. تیم مسابقه ای هانتز سیلز ریسنگ توانسته اند تا با موتور S 1000 بی ام و، رکورد ۳۸۰ کیلومتر را از خود برجای بگذارند. این موتورسیکلت دارای ۴ سیلندر خطی با حجم ۱۰۰۰ سی سی است.

این سرعت (۳۸۹.۴۶ کیلومتر) برای اولین بار با موتور سیکلت به ثبت رسیده است. سواری با موتور بی ام و توسط فردی به نام ارین سیلز انجام شد که همسر سابق وی اندی سیل در سال ۲۰۱۳ موفق به ثبت سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت با موتورسیکلت در کشور بولیوی شده بود.

موتور سیکلت بی ام و

این ثبت سرعت در دریاچه نمک اویانی در کشور بولیوی انجام شده بود. قرار بود رکورد گیری سرعت توسط بی ام و در طی ۶ روز انجام شود اما این مسئله با توجه به حساسیت ابزار آلات و محدودیت های تدارکاتی به دو روز کاهش پیدا کرد. به همین ترتیب موتورسیکلت بی ام و S 1000 RR توانست رکورد قبلی موتور بی ام و را بشکند.

گفتنی است که رکورد سرعت ثبت شده توسط HSR به وسیله فدراسیون بین المللی موتور سیکلت ثبت نشد. چون این موتور سیکلت تنها در مسیر رفت این سرعت را عرضه کرد و در مسیر بازگشت نتوانست آن را به ثبت برساند.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *