دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ترک سیگار در طب سنتی با روش های طبیعی فوق العاده موثر

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

معمولاً ترک سیگار با عوارض زیادی همراه است از این رو بهتر است با روش های ترک سیگار در طب سنتی را که از بهترین روش ها برای ترک کردن سیگار می باشد آشنا شوید و سپس با انتخاب مناسب ترین روش ها اقدام به ترک کردن سیگار نمایید.

ترک  دخانیات در طب سنتی نیز مستلزم طی کردن مراحلی می باشد و کسی نمی تواند به طور ناگهانی کاری را که مدت هاست انجام می دهد، ترک کند. مصداق این گونه افراد بسیار کم هستند و فقط به تعداد محدودی ختم می شوند.

برای ترک سیگار  مستلزم برقراری آرامش هستید. بیشتر افراد برای دوری کردن از شرایط سخت زندگی و استرس به سیگار روی می آورند. در این صورت داروهای گیاهی آرامش بخش درمان مفیدی برای ترک سیگار هستند.

ترک سیگار و درمان عوارض آن با طب سنتی

ترک سیگار در طب سنتی با روش های گیاهی

به طور کلی سیگار در دراز مدت بر تمام اندام های فرد تاثیر نامطلوب گذاشته و مشکلات زیادی را مخصوصاً در دستگاه تنفسی ایجاد می کند. همان طور که می دانید در هر ۸ ثانیه در جهان، یک نفر به دلیل استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهد. سرطان ریه از عوارض شایع سیگار است. ضمن اینکه مصرف سیگار برای اطرافیان فرد سیگاری به خصوص کودکان مشکلات زیادی را ایجاد می کند و منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن آن ها می گردد.

  • البته با ترک سیگار باید عوامل مختلفی را نیز در نظر گرفت. تغذیه سالم داشته باشید و ورزش کنید. تا حد ممکن تفریحات جدید و محبوبی برای خود تدارک ببینید تا از نظر ذهنی دچار خلأ نشوید.
  • مصرف سیگار منجر به مشکلات تنفسی، سرطان پوست، آسیب ریه، بروز چین و چروک، ریختن مو و از بین رفتن شادابی آن ها، خرابی و فاسد شدن دندان و آب مروارید می شود. بسیاری از مردم از مضرات سیگار به صورت علنی مطلع نیستند و به همین خاطر نسبت به ترک آن اقدام نمی کنند.
  • بیشتر افراد از سنین پایین(نوجوانی)شروع به کشیدن سیگار کرده اند.

راه های درمان عوارض ترک سیگار

اگر به مصرف داروهای شیمیایی برای ترک سیگار تمایل ندارید، بهتر است از روش هایی که در طب سنتی آمده  است کمک بگیرید.

زنجبیل

بعد از ترک سیگار و نیکوتین دچار تهوع خواهید شد. طبع گرم زنجبیل، تعریق بدن شما را افزایش و از بدن سم زدایی می کند. این سم زدایی منجر به راحتی ترک سیگار خواهد شد.  برای ترک سیگار  می توانید از ریشه تازه زنجبیل و یا کپسول های آن استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید آن را به سایر خوراک یا سبزیجات خود نیز اضافه کنید. زمانی که میل به روشن کردن سیگار داشتید، یک دمنوش نوش جان کنید تا بدین صورت عادت جدیدی در شما شکل گیرد.

ترک سیگار با روش های گیاهی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی دارای قیمتی مناسب و خواص بی شماری است. بعد از ترک سیگار، ممکن است دچار ناراحتی های معده شوید. برای رفع این ناراحتی ها بهتر است دمنوش نعناع فلفلی را تهیه و میل کنید. این دمنوش مشکلات گوارشی چون تهوع، نفخ و دردهای گلو، دندان و سرماخوردگی را بهبود می بخشد. افراد در حال ترک سیگار بهتر است از آدامس های نعناع فلفلی استفاده کنند. این رایحه تمایل به کشیدن سیگار را در فرد برطرف می کند. این گیاه عوارض ترک سیگار را به حداقل می رساند.

ترک سیگار در طب سنتی با کپسول نعناع فلفلی

جنسینگ

تمایل به سیگار بعد از ترک، ناشی از استرس ها می باشد. جنسینگ این استرس را در فرد کاهش می دهد و سبب میل کمتر به سیگار خواهد شد. ضمن اینکه حس سرخوشی بعد از مصرف نیکوتین(ناشی از ترشح پادومین) را از بین می برد. این ماده سموم را از قسمت های مختلف بدن از جمله ریه جمع و دفع می سازد.

 علف چای

برگ و گل علف چای دارای خاصیت ضدافسردگی می باشند. در طی تحقیقات انجام شده، ۳۷.۵ درصد از افرادی که تا دو هفته از این دمنوش استفاده می کردند، موفق به ترک سیگار شدند. این علف خاصیت آرام کننده دارد و از استرس می کاهد.

 

ترک سیگار در طب سنتی با دمنوش گیاهی

فلفل قرمز

فلفل قرمز می تواند دستگاه تنفسی شما را نسبت به مصرف دخانیات و …. بی حس کند. این مسئله میل فرد را به کشیدن سیگار کم می کند. فلفل قرمز آنتی اکسیدان فراوان دارد و باعث اثبات پوشش ریه ها می گردد. طعم تند آن تمایل به کشیدن سیگار را برطرف می سازد. می توانید آن ها را به صورت روزانه و به شکل کپسول مصرف کنید. این روش نیز یکی از درمان های فوق العاده ترک سیگار در طب سنتی است.

ترک سیگار کار دشواری نیست و نیاز به اراده قوی دارد. با گذشتن از این مراحل سخت می توانید ثبات اراده را تقویت کرده و اعتماد به نفس خود را در زندگی افزایش دهید و از زندگی سالم و جدید خود لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *