دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تغییر مالکیت گوشی بعد از ثبت رجیستری

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

از مراحل قانونی و الزامی خرید گوشی، تغییر مالکیت گوشی رجیستر شده است. این کار با طی مراحلی در سامانه همتا انجام می گیرد. در ادامه شما را با روش های انتقال مالکیت گوشی آشنا می کنیم.

ثبت رجیستری گوشی موجب شده است که مالکان در زمان فروش گوشی، مراحل تغییر مالکیت گوشی را نیز انجام دهند. این کار باعث می شود گوشی با سیم کارت جدید به راحتی همگام شده و قابل استفاده شود. 

تغییر مالکیت گوشی بعد از تایید رجیستری

طرح رجیستری برای تمام برندهای موبایل موجب می شود که بسیاری از استفاده های غیر قانونی از موبایل کنار گذاشته شود. ضمن اینکه افراد در هنگام خرید گوشی، اصالت آن را مورد بررسی و کاوش قرار می دهند. آن گاه اقدام به فعال سازی گوشی می کنند. مراحل رجیستری و تغییر مالکیت گوشی در سامانه ای به نام همتا انجام می گیرد.

بعد از خرید گوشی باید فرد خریدار نسبت به فعال کردن گوشی اقدام کند. منظور از فعال سازی ارتباط دادن گوشی و سیم کارت است و تغییر مالکیت گوشی نیز بدین روش انجام می گیرد. فرض کنید شما می خواهید گوشی خود را به فردی بفروشید و کلاً قصد تغییر مالکیت گوشی را دارید.

روش اول انتقال مالکیت گوشی رجیستری شده

برای انتقال مالکیت گوشی ابتدا وارد سایت سامانه همتا می شوید و در آن ثبت نام می کنید. ثبت نام در این سامانه به راحتی قابل انجام است. این ثبت نام از طریق وارد کردن شماره تلفن، مشخصات خانوادگی مانند کد ملی، نام و نام خانوادگی و … انجام می گیرد. بعد از انجام ثبت نام یک پنل به شما ارائه خواهد شد.

 

 

تغییر مالکیت گوشی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در این پنل می توانید شاهد کد ملی خود در وسط صفحه باشید. در زیر کد ملی نیز می توانید لیست گوشی هایی که با مشخصات شما رجیستر شده اند را مشاهده می کنید. برای تغییر مالکیت موبایل باید بر روی «انتقال مالکیت/فروش» کلیک کنید. بعد از انتخاب این گزینه از شما شماره تلفن جدید خواسته می شود. در این مرحله باید شماره تلفن خریدار را وارد کنید. برای همگام سازی گوشی با سیم کارت باید این شماره تلفن همان شماره ای باشد که قرار است خریدار در گوشی استفاده کند. بعد از انجام مراحل بالا، یک کد فعال سازی به شماره ای که وارد کرده اید، ارسال می شود. با این روش خریدار گوشی می تواند با گذاشتن سیم کارت خود در گوشی و ارائه کد فعال سازی، بقیه مراحل تغییر مالکیت موبایل را در سامانه همتا کامل کند.

روش دوم انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده با کد دستور USSD

با وارد کردن کد دستور USSD در سامانه همتا نیز می توان انتقال مالکیت را انجام داد. این کار نسبت به روش قبلی ساده تر است. برای شروع باید کد #۷۷۷۷* را در گوشی شماره گیری کنید.

 

تغییر مالکیت گوشی

 

عدد مربوط به گزینه «انتقال مالکیت» را وارد کرده و گزینه SEND  یا ارسال را لمس کنید.

 

انتقال مالکیت گوشی با کد USSD

در این مرحله گروهی از کدهای IMEI نمایش داده می شود. این کدها تحت مالکیت سیم کارت شما می باشند. حالا باید عدد کنار کد IMEI گوشی را وارد کنید که قصد مالکیت آن را دارید. این مرحله بسیار حساس و دقیق است. پس دقت لازم را به کار ببرید. برای پیدا کردن کد IMEI گوشی های موبایل باید کد دستوری #۰۶#*را در دایلر موبایل شماره گیری کنید.

 

انتقال مالکیت موبایل بعد از ثبت رجیستر

در این مرحله باید شماره تلفن خریدار را وارد کنید تا تغییر مالکیت گوشی انجام گیرد.

 

تعویض مالکیت گوشی

حالا باید فرآیند انتقال مالکیت گوشی رجیستری شده را تایید کنید. برای تایید کد IMEI گوشی و شماره سیم کارت فرد خریدار نشان داده می شود و شما باید برای تایید عدد یک را وارد و بفرستید.

تغییر مالکیت گوشی

بعد از ارسال عدد یک، پیغام زیر نمایش داده می شود. این پیغام نشان از تایید موفقیت آمیز انتقال مالکیت است. در این حالت به شماره خریدار نیز یک پیامک ارسال می گردد. این پیامک دارای کد فعال سازی برای خریدار به منظور فعال کردن گوشی است. 
مراحل انتقال مالکیت گوشی
ثبت رجیستری مالکیت گوشی

در این مطلب به آموزش روش های انتقال مالکیت گوشی رجیستری شده پرداخته ایم. امیدواریم روش های ارائه شده برای شما دوستان گرامی مفید واقع شده باشد و به مجموع اطلاعات شما افزوده گردد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *