دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی ۵۰ شهر زیبا در جهان که برای گردشگری فوق العاده اند!

  • زهره امامی
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

زیبایی ابعاد گوناگونی دارد. افراد متناسب با سلایقشان زیبایی را در چسزهای گوناگون جستجو می کنند. به طور مثال برخی زیبایی را در نقاشی می بینند، برخی در طبیعت، برخی در معماری و…

در این قسمت برای شما به معرفی ۵۰ شهر برتر جهان از لحاظ زیبایی می پردازیم. تصاویر این شهرها را نیز برای شما تهیه کرده ایم تا با زیبایی آن ها کمی آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱. نیویورک، ایالات متحده

شهر نیویورک دارای بناهای تاریخی زیبایی می باشد. ساختمان فلَت‌آیرِن و مرکز تجارت جهانی از بناهای با ارتفاع زیاد می باشند که در این شهر قرار گرفته اند. در سنترال‌ پارک چمن های زیبایی وجود دارد. این شهر زیبا دارای موزه هایی چون موزه‌ ی «فریک»، موزه‌ ی هنرهای مدرن، موزه‌ ی تصاویر متحرک و گوناگون نیز می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۲. پاریس، فرانسه

نتردام، رود سن، کلیسای سکره کُر و برج ایفل در این شهر قرار دارند. خیابان های این شهر سنگ فرش شده است و شهری پر ازاحساس و و با شور می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۳. پراگ، چک

نام سابق این منطقه بوهمیا است. این شهر دارای دیرینه فرهنگی و هنری خوبی می باشد. با رفتن به تپه‌ ی پترین می توانید زیبایی این شهر را مشاهده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

معرفی شهرهای زیبا

۴. شهر کبک، کانادا

«کَپ دیامان»  نام منطقه ای نظامی در این شهر است و «پتی چاپلین»  محله ای است که بوتیک‌ های عرضه‌کننده‌ ی کارهای هنری و صنایع دستی دارد. پنیرهای این شهر بسیار خوشمزه می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۵. کویینزتاون، نیوزیلند

این منطقه پر از شگفتی و هیجان می باشد. در این کشور حیوان درنده وجود ندارد تنها حیواناتی که در آن به چشم می خورند پرندگان و موش ها می باشند.

معرفی شهرهای زیبا

۶. ریگا، لتونی

۸۰۰ ساختمان با معماری نوآر در محله‌ی جوگندستیلاین منطقه وجود دارند. کتاب‌خانه‌ ی ملی که «گونار بیرکرت» از شیشه و فولاد ساخته شده است و بسیار جذاب می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۷. رم، ایتالیا

رم معروف به «شهری در مرکز دنیا» می باشد. در این شهر ساختمان‌ های دوره‌ ی رنسانس به شگفتی این منطقه افزوده است.

معرفی شهرهای زیبا

۸. سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

«بانوان رنگین» نام ساختمان هایی است که از دوره ویکتوریایی و ادواردی برجای مانده اند. این ساختمان ها در این شهر قرار دارند و شهر دارای جذابیت هایی چون خیابان‌ های زیگزاگی می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۹. سویا، اسپانیا

این شهر در اروپا جزء سومین شهر تاریخی و بزرگ به شمار می رود. قصر آلکازار در مرکز این شهر قرار دارد و از جاذبه های گردشگری این منطقه به حساب می اید.

معرفی شهرهای زیبا

۱۰. شانگهای، چین

برج مروارید خاور و رصدخانه مرکز مالی جهانی شانگهای نمای گسترده ای از این شهر را به ما نشان می دهند. پیاده‌ روی در اسکله‌ ی باندخوردن چای چینی از تفریحات سنتی در این منطقه می باشند که طرفداران زیادی دارند.

معرفی شهرهای زیبا

۱۱. سنگاپور

در این کشور سازه های دست انسان به وفور دیده می شود و طبیعت زیبایی دارد. باغ‌ های گیاه‌ شناسی، باغ وحش و باغ‌ های خلیجی از جمله مناطق زیبای گردشگری در این منطقه هستند.معرفی شهرهای زیبا

۱۲. استکهلم، سوئد

این شهر به خاطر جزیره و کوچه های تاریخی اش به «ونیز شمال اروپا» معروف است. شهر استکهلم مرکز فرهنگی، سیاسی و اقتصادی سوئد می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۱۳. سنت پترزبورگ، روسیه

شکل گیری این شهر در دوره «پیتر کبیر» صورت گرفت. این شهر از لحاظ آثار هنری با فلورانس ایتالیا قابل مقایسه است.معرفی شهرهای زیبا

۱۴. سیدنی، استرالیا

در این شهر زندگی دریایی مرسوم است. تماشای جاذبه های این شهر از نمای برج سیدنی از جمله سرگرمی های این منطقه است. سواحل این شهر باندی، مانلی، ردلیف و اپراهاوس نام دارند.

معرفی شهرهای زیبا

۱۵. والپارایسو، شیلی

در اقیانوس آرام خانه هایی بارنگ های متنوع و شاد از جاذبه ای این منطقه می باشند. شهر والپارایسو در کشور شیلی از خوش منظره ترین شهرها به شمار می رود.

معرفی شهرهای زیبا

۱۶. ونیز، ایتالیا

این منطقه دارای خیابان های پر پیچ و خمی است که هر گردشگری را سردرگم خواهد کرد.

معرفی شهرهای زیبا

۱۷. وین، اتریش

در این منطقه وجود کاخ شونبرون که اقامتگاه پیشین شاهان اتریش است به جذابیت آن افزده است. نوعی کیک شکلاتی که تورته‌ی زاخر نام دارد از خوراکی های خوشمزه در این شهر به شمار می آید.

معرفی شهرهای زیبا

۱۸. آمستردام، هلند

آسیاب‌ های بادی، دوچرخه‌سواری، پنیر، ساختمان‌ های کم‌ طبقه و و ن‌گوگ و همچنین کانال آبی شهر آمستردام از جذابین این شهر هستند.

معرفی شهرهای زیبا

۱۹. بارسلون، اسپانیا

کاشی‌ های سرامیکی در شهر بارسلون که امضای معمار معروف «آنتونی گائودی» را دارند در این شهر وجود دارند. طرح‌ ها و ساختمان‌ های شیشه‌‌ رنگی، نقش‌ ها و کنده‌ کاری‌ های روی سنگ و آهن در پارک گوئل از جمله آثار هنری این هنرمند بزرگ در شهر بارسلون هستند.

معرفی شهرهای زیبا

۲۰. بیروت، لبنان

بیروت پایتخت لبنان است که دارای جاذبه های گردشگری و چشم نواز زیادی می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۲۱. بروژ، بلژیک

در این شهر کلیسای معروف «بانوی ما» که اثر هنری میکل‌ آنژ در آن قرار دارد وجود دارد. این اثر هنری مجسمه‌ ی «مدونا و کودک» می باشد. خیابان های بروژ سنگ فرش شده است و دارای کانال های آبی بسیار زیبایی می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۲۲. ریودوژانیرو، برزیل

در بلندی این شهر مجسمه مسیح وجود دارد و این شهر دارای دریایی زیبا می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۲۳. بودابست، مجارستان

بوداست نام پایتخت مجارستان است. در این شهر یک پل زنجیری بسیار زیبا و آب گرم و چشمه های درمانی یافت می شود. این شهر به «شهر چشمه‌ های معدنی» معروف می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۲۴. بوئنس آیرس، آرژانتین

قبرستان رکوله‌تا و ال‌ آتنئو از مکان های گردشگری این منطقه هستند. همچنین این شهر دارای غذاها و خوراکی‌ های خوشمزه می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۲۵. بوسان، کرهی جنوبی

این شهر ترکیبی از لس‌آنجلس و میامی می باشد. این منطقه دارای چندین کیلومتر ساحل ماسه ای است و شهری مردن شده می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۲۶. کیپ‌ تاون، آفریقای جنوبی

در این شهر پنگوئن های گرمسیری وجود دارد. کوه‌ باشکوه «تیبل»، سواحل ماسه‌ سفید، تاکستان‌ ها و بزرگ‌ راه‌های ساحلی از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه هستند.معرفی شهرهای زیبا

۲۷. کارتاخنا، کلمبیا

طبخ غذاهای آمریکای لاتین در این منطقه رواج دارد و در کل سال هوای آن تابستانی می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۲۸. شِفشاون، مراکش

این شهر به خاطر رنگ آبی که در آن به فراوان یافت می شود به مروارید آبی مشهور می باشد. در دهه ۳۰ یهودی های اروپایی به این منطقه پناه برده بودند. مردم این منطقه هر سال در و دیوار شهر را از نو رنگ می کنند.

معرفی شهرهای زیبا

۲۹. چارلستون، کارولینای جنوبی

در این منطقه از عهد جرجیا خانه های رنگی برجای مانده است و هنوز در خیابان های این شهر کالسکه هایی دیده می شود.

معرفی شهرهای زیبا

۳۰. شیکاگو، الینوی

پیتزا و آل کاپون این منطقه بسیار مشهور است. این شهر دارای پارک دیدنی میلنیوم و در حوالی میدان لوگان دارای ساختمان‌ های «گری‌استون» است که از جذابیت این شهر زیبا می باشد. این شهر به شهر دوم ملقب است.

معرفی شهرهای زیبا

۳۱. دوبروونیک، کرواسی

این شهر تاریخی دارای عبادتگاه‌ ها، ساختمان‌ ها و آب‌ن ماهایش از نوع سنگ رنگیبه شکل فراوان می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۳۲. فلورانس، ایتالیا

تاریخچه این شهر به دوره رنسانس برمی گردد و از شهرهای پرهیاهوی ایتالیا می باشد. این شهر دارای موزه ها و رستوران های فراوان است که به جذابیت این منطقه افزوده اند.

معرفی شهرهای زیبا

۳۳. هامبورگ، آلمان

در این شهر کانال آب به وفور دیده می شود. از دیگر دیدنی های این منطقه محله‌ ی انبار یا اشپایشر‌اشتات و ساختمان قرن نوزدهم است و تالار کنسرت هامبورگ نیز بسیار جالب توجه می باشد.

معرفی شهرهای زیبا

۳۴. هاوانا، کوبا

ظاهر این شهر با تضاد رنگ ها و مدرن و قدیمی بودنش و همینطور ظاهر فقیر و غنی در این منطقه به شدت دچار ضد و نقیض شده است.

معرفی شهرهای زیبا

۳۵. هوشی‌ مین، ویتنام

این منطقه دارای برج های اداری در کنار معبدهای قدیمی مربوط به دوره استعمار می باشد. رود سایگون در این شهر و گذراندن اوقاتی در کنار آن سبب آرامش شما خواهد شد.

معرفی شهرهای زیبا

۳۶. هنگ‌ کنگ، چین

این شهر دارای ساختمان هایی بسیار مرتفع است. در بندر ویکتوریا قایق هایی در حال گذران از روی آب هستند که صحنه بسیار جذاب می باشد. این شهر جزیره ای به خاطر وجود برج های بلند همانند جنگلی از بتون به نظر می آید.

معرفی شهرهای زیبا

۳۷. استانبول، ترکیه

در معماری ایاصوفیه از دو معماری بیزانس و طراحی اسلامی استفاده شده است.

معرفی شهرهای زیبا

۳۸. جیپور، هند

این منطقه به شهر صورتی معروف شده است. در این منطقه ساخت صنایع دستی به وفور یافت می شود.

معرفی شهرهای زیبا

۳۹. بیت‌المقدس

این مکان سال هاست به عنوان یک مکان زیارتی از آن بازدید می شود. معماری این شهر امروزه بسیار مدرن می باشد و دارای قطارهای مدرن و رستوران های با کیفیت است.

معرفی شهرهای زیبا

۴۰. کی‌ یف، اکراین

این منطقه دارای دیدنی هایی چون غارهای «پچرسک لاورا»، کلیسای سنت اندرو، تپه‌ ی سنت ولادیمیر، خیابان سنگ‌ فرش آندری‌ ییوزسکی و میدان نزالِژنوستی می باشد که بسیار دیدنی هستند.

معرفی شهرهای زیبا

۴۱. کیوتو، ژاپن

در این شهر معبدهایی با قدمت صد ساله و گیشاهایی جوان وجود دارند. ۱۶۰۰ معبد بودایی و ۴۰۰ عبادتگاه شینتو در این منطقه وجود دارد.

معرفی شهرهای زیبا

۴۲. کراکوف، لهستان

زیباترین میدان این شهر میدان بازار نام دارد. در زمان های دور مرکز فرهنگی و سیاسی کشور لهستان قلعه‌ی واول بوده است. این منطقه ۴۰ پارک جذاب دارد که از دیدنی های جالب توجه کراکوف هستند.

معرفی شهرهای زیبا

۴۳. لیسبون، پرتغال

در این شهر کاشی کاری های پرنقش و پیچیده ای در خانه ها و خیابان ها به چشم می خورد که بر جاذبه این منطقه افزوده است.

معرفی شهرهای زیبا

۴۴. لندن، انگلستان

در دو طرف رودخانه تایمز در این شهر بناهای تاریخی و و مدرن هر دو با هم به چشم می خورند. این شهر مرکز هنر و ادبیات است و در آن انواع فروشگاه ها و گالری های هنری به چشم می خورد.

معرفی شهرهای زیبا

۴۵. لوسِرن، سوئیس

این شهر دارای ساختمان ها و پل های بسیار قدیمی است که نمای ظاهری این منطقه را همانند تصاویر کتاب های داستانی کرده است. کوه های آلپ در لوسیرن قرار دارند و یک پل قدیمی سرپوشیده با نام کاپل‌ بروک در این شهر به چشم می خورد.

معرفی شهرهای زیبا

۴۶. مسقط، عمان

در مسقط کوه هایی با نام  الجَبال و الاخدار جود دارند که جزء بلندترین قله های خاورمیانه به شمار می روند. در این شهر بناهای قرن شونزدهم و بیست و یکم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این امر بر جذابیت این منطقه افزوده است.

معرفی شهرهای زیبا

۴۷. کی‌ تو، اکوادور

این شهر دارای کلیساهایی است که طلاکاری شده اند و خیابان هایی دارد که سنگ فرش شده اند و وجود آتش فشان فعال «پیچینچا» در رشته‌ کوه آنددر این منطقه سبب جذابیت و گردشگری این شهر شده اند.

معرفی شهرهای زیبا

۴۸. ادینبور، اسکاتلند

این شهر دارای چمن هایی بسیار زیبا و طولانی است. قدمت این شهر به قرون وسطا برمی گردد و آتش فشان خاموش و قلعه های پادشاهان دراین منطقه قرار دارند.

معرفی شهرهای زیبا

۴۹. اصفهان، ایران

این شهر که در قرن ۱۹ به نصف جهان معروف شده جزء بزرگترین شهر های جهان به شمار می رود. در این شهر باغ هایی مخفی وجود دارد که بر جذابیت آن افزوده است. اصفهان با خیابان های درختکاری شده و معماری های اسلامی جزء جذاب ترین شهر ایران حساب می شود.

معرفی شهرهای زیبا

۵۰. مکزیکوسیتی، مکزیک

در نیم کره غربی جهان این شهر بزرگترین کلان شهر به شمار می رود و «ال‌ منسترو» لقب گرفته است. در مکزیکوسیتی موزه هایی وجود دارد که دارای نقاشی دیواری جذابی هستند. وجود بازار صنایع دستی در این منطقه بر جذب گردشگران افزوده است.

معرفی شهرهای زیبا

در این مطلب با ۳۴ شهر زیبای جهان آشنا شدیم، به نظر شما جای کدام شهرهای زیبای جهان در این فهرست از قلم افتاده است؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *