دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش گلسازی با چرم ساده و راحت

  • مرضیه نوروزیان
  • ۸ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

گلسازی با چرم از هنرهای فوق العاده زیبای گلسازی است. برای تهیه این گل ها به مواد اولیه کمی نیاز داریم و می توانیم از خرده چرم های محدود استفاده کنیم. لطفاً با آموزش گلسازی چرمی ما را تا پایان مطلب همراهی نمایید.

پارچه های چرمی به دلیل انعطاف بالایی که در بافت دارند، گزینه مناسبی برای گل سازی هستند. برای ساخت گل با چرم فقط کافی است بدانید که از کجا باید شروع کنید و چرم ها را چگونه به شکل مورد نظر خود نزدیک بسازید. ما در این مطلب راهکارهایی ساده برای آموزش گلسازی با چرم را معرفی می نماییم که امیدواریم برای شما عزیزان نیز مفید باشند.

آموزش راحت و آسان گلسازی با چرم

گلسازی با پلاستیک و فوم، ساخت گل نمدی و چرمی، گلسازی با مقوا، کاغذ و… از جمله بهترین ایده ها برای ساخت گل های زیبا با وسایل ساده می باشد. در مطالب قبلی مجله آرگا با نحوه ساخت گلهای متنوع آشنا شدید، حال قصد داریم نحوه گل سازی با چرم را ارائه دهم که مطمئنا این آموزش نیز می تواند برای همه شما عزیزان جذاب باشد.

برای شروع، ابتدا باید برای هر گل ۴ عدد از الگوی زیر با عرض ۵ سانتی متر و ۶ عدد با عرض ۶ سانتی متر از چرم برش دهید.

الگوی گلبرگ

در ادامه نیز ۴ عدد از  الگوی با عرض ۵ سانتی متر تهیه کنید.

الگوی گل

لبه گلبرگ ها را با حرارت ملایم شمع کمی انحنا دهید. از این روش برای فرم دهی به گلبرگ ها، در گلسازی با فوم و پارچه نیز استفاده می نماییم.

  •  آرون گروپس

حرارت دادن لبه گلبرگ

طبیعی است با این حرارت دهی لبه گلبرگ خود را تا حد زیادی منعطف و به آن شکل خواهید داد.

گلبرگدر گلبرگ های بزرگتر باید لبه را بیشتر به پشت خم کنید.

گلبرگ حال از چرم با رنگ روشن، مستطیلی به عرض ۴ سانتی متر و طول ۸ سانتی متر برش دهید و ان را مطابق تصویر زیر تا نیمه برش بزنید. (حدود سه سانتی متر) سپس چرم را رول نمایید.

چرم

در این مرحله، گلبرگ ها را از کوچک به بزرگ بچینید و چسب آنها را فیکس نمایید.

گلسازی با چرم

در ادامه نوبت به گلبرگ های بزرگ و در نهایت نیز نوبت به گلبرگ های خیلی بزرگ می رسد. گلبرگ ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و فرم اصلی گل را به وجود آورید.

گلسازی

 در مرحله پایانی مطابق با تصویر زیر، قسمت های اضافی پشت کار را ببندید تا گل آماده شده راحت و آسان بر روی کار نصب شود.

گل های چرمی

ایده هایی زیبا برای گل سازی با چرم

ایده های جذاب و متنوع زیادی برای ساختن گل با وسایل مختلفی همچون پارچه، تور، چرم، فوم، ساتن و … وجود دارد؛ گل سازی با چرم پیشنهاد جذابی است که به شیوه های مختلفی انجام می گیرد، حال در صورتی که علاقمند به یادگیری ساخت گلهای مصنوعی زیبا برای تزیینات مختلف هستید، در ادامه آموزش یک مدل گل سازی زیبا، تصاویر متنوعی از انواع گلهای دست ساز قشنگ و ساده با چرم را قرار داده ایم که هر یک از این مدلهای گل چرمی می توانند ایده جذابی برای الگوی گل سازی با چرم باشند.

ساخت گل جذاب با چرم

ساخت گل در منزل یکی از هنر های جذاب و دوست داشتنی است که علاوه بر ایجاد سرگرمی و استفاده در تزئینات مختلف می تواند به عنوان یک منبع درآمد مورد توجه قرار گیرد، حال انجام این کار بسیار راحت بوده و نیازمند کمی ذوق و خلاقیت می باشد، همانطور که گفتیم، گلهای دست ساز به عنوان گلهای تزئینی کاربرد های زیادی می توانند داشته باشد و از آنها می توان برای تزیینات مختلف همچون تزیین کیف، کفش، لباس، تل، گلسر دخترانه، جاسوئیچی و … مورد استفاده قرار داد، در اینجا مدلهای متنوعی از گلهای چرمی زیبا قرار داده ایم که ضمن لذت بردن از تماشای تصاویر می توانید به راحتی الگوی ساخت آنها را بدست آورده و گلهای مصنوعی زیبایی در منزل بسازید.

ایده های ساخت گل با چرم مدلی از ساخت گل با چرم تصاویر ساخت گل با چرم ساخت گل با چرم تیره ایده ساخت گل با چرم مدلی از گلسازی با چرم ساخت گل رز با چرم ساخت گل زیبا با چرم آموزش گلسازی با چرم ساخت گل سر با چرم ساخت گل با چرم گل سازی زیبا با چرم گل سازی با چرم آموزشی از گلسازی با چرم

آموزش ساخت گل با چرم به پایان رسید، مشاهده نمودید که می توان به راحتی اقدام به ساخت گل با چرم نمود و از این طریق صاحب گل های زیبایی شد که می توانند نقش مثبتی در تزیینات ما داشته باشند. ضمن اینکه امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید، از شما عزیزان دعوت می نماییم با کلیک بر روی گلسازی مجله آرگا از دیگر آموزش های مفید و کاربردی در این زمینه دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *