دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی خودروهای برتر دهه 30 تا 90 در ایران

  • زهره امامی
  • ۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

قبل از صنعت نفت صنعت خودروسازی در ایران شکل گرفت. ایران از جمله کشورهایی است که خودروسازان بزرگ خارجی همیشه به آن ها توجه داشته اند.

در ادامه برای شما چند خودروی تاثیر گذار در دهه های مختلف در ایران را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دهه 30؛ شورولت بل ایر

شورولت بل ایر یک خودروی تولید آمریکاست که به خاطر داشتن قیمت مناسب، امکانات قابل توجه ، ظاهر شیک و … بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفت.

اتومبیل های زیبا و پرطرفدار در ایران

دهه 40 ؛ فولکس واگن

این خودرو در دهه چهل طرفداران بسیاری داشت به طوری که در هر خانه حتما یک دستگاه فولکس واگن خریداری شده بود. این خودرو به خاطر دوام و استحکام بالا و عملکرد فنی بسیار خوب و مناسب با آب و هوای ایران هنوز هم در ایران به چشم می خورد.

اتومبیل های زیبا و پرطرفدار در ایران

دهه 50 ؛ پیکان

این خودرو در اواخر دهه 40 تولید شد و تا اواسط دهه 80 ادامه یافت. کمتر خانواده ای در ایران یافت می شود که حداقل یک دستگاه پیکان را در طول این سال ها خریداری نکرده باشند. پیکان این روزها نیز طرفداران زیادی دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اتومبیل های زیبا و پرطرفدار در ایران

دهه 60 ؛ رنو 5

رنو 5 متاسفانه خیلی با دوام و مستحکم نبود به همین خاطر امروزه این خودرو کمتر به چشم می خورد اما در دهه 60 و با رسیدن جنگ تحمیلی این خودرو در بین ایرانیان بسیار اوج گرفت.

اتومبیل های زیبا و پرطرفدار در ایران

دهه 70 ؛ پژو 405

در دهه 70 با ممنوعیت واردات و تغییر تریم از GL به GLX در ایران موجب شد که خودروی پژو 405 در ایران به اسطوره شتاب، هندلینگ و حتی خودرویی لوکس تبدیل شود. چند سالی است که این خودرو بخاطر عملکرد فنی و کیفیتی دیگر مانند سابق پر طرفدار نمی باشد.

اتومبیل های زیبا و پرطرفدار در ایران

دهه 80 ؛ رنو تندر 90 (لوگان)

این خودرو در ابتدا با قیمتی معادل 6000 دلار وارد بازارهای ایران شد. نام آن در اواسط دهه 80  بخاطر مسایل سیاسی – اقتصادی به تندر 90 معروف شد. در حال حاضر تندر 90 مهم ترین پدیده اقتصادی ایران است.

اتومبیل های زیبا و پرطرفدار در ایران

دهه 90 ؛ هیوندای سانتافه

این خودرو در سه نسل تولید شد که نسل سوم آن در حال حاضر بسیار پر طرفدار است به طوریکه مشتری های زیادی برای خرید سانتافه نسل 3 صفر کیلومتر و یا حتی دست دوم تلاش می کنند. این خودرو یک خودروی تقریبا نیمه لوکس است.

     اتومبیل های زیبا و پرطرفدار در ایران

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *