دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مجموعه جدید عکس گل لاله از زوایای مختلف

  • مرضیه شاکری
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۴
  • ۰

عکس گل لاله به همراه اطلاعاتی جامع و کامل از نحوه رشد و پیدایش این گل زیبا را در این مقاله برای اگاهی بیشتر شما عزیزان به نمایش درآورده ایم که تقدیم حضور سبزتان می کنیم.

گل لاله یکی از زیباترین گل هایی است که در طبیعت به صورت خود رو وجود دارد و امروزه آن را با استفاده از علم گیاه شناسی و پرورش گل، پرورش می دهند و برای مراسم مختلف مورد استفاده قرار می دهند. در ادامه با عکس گل لاله همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد گل لاله را در اختیارتان قرار دهیم.

عکس گل لاله زیبا در رنگ های مختلف و دوست داشتنی:

گل لاله یکی از گل هایی است که 100 تا 150 گونه مختلف از آن وجود دارد. این گل در آسیای مرکزی و افغانستان و ترکیه و ایران و چند منطقه دیگر از سواحل دریایی می روید. در کشور های ایران و ترکیه، لاله جایگاه خاصی در فرهنگ و هنر دارد. از بین گونه های مختلف لاله 19 مورد آن در ایران یافت می شود. در ادامه عکس گل لاله را مشاهده کنید.

گل لاله دوست داشتنی

عکس گل لاله صورتی

گل های لاله ای که پرورش داده می شوند بسیار بزرگتر و در رنگ های بیشتری نسبت به گل لاله ای که به صورت خود رو می روید یافت می شود. نام این گل از کلمه لعل به معنای قرمز گرفته شده است که گونه های طبیعی و خودرو آن نیز به رنگ قرمز هستند به همین دلیل این نام را برای آن در نظر گرفته اند. به دلیل شباهت اندکی که این گل با گل شقایق دارد، عده ای تصور می کنند که گل لاله همان گل شقایق است که در فصل بهار در دشت ها می روید. اما با کمی دقت می توان فهمید که این دو گل کاملا متفاوت هستند.

گل لاله زیبا

  •  آرون گروپس

گل های لاله زرد

شرایط لازم برای رشد گل لاله :

گل لاله نسبت به سرما مقاوم است و به همین دلیل است که می تواند در هوای کوهستان رشد کند. بهترین دما برای رشد این گیاه، 15 الی 18 درجه سانتی گراد است. اگر محیط پیاز این گیاه خیلی گرم باشد، گلدهی صورت نمی گیرد. بهتر است که آن را به مکانی خنک منتقل کنید. همچنین این گل احتیاجی به رطوبت ندارد. مکانی آفتابی و دور از باد و همچنین خاک دارای 50% ماسه نیاز دارد. زمانی که گل دوره ریشه دهی را می گذراند باید آن را در مکانی تاریک نگهداری کرد و از زمانی که گل شروع به گلدهی می کند باید نور زیادی داشته باشد.

گل لاله اصلی

گل های لاله ناز

برای تکثیر این گیاه گل لاله می توانید از دو روش استفاده کنید:

1- شما می توانید پیاز این گیاه را از خاک درآورده و پیازچه های کوچک اطراف آن را جدا نموده و در جایی دیگر کشت کنید. اینگونه می توانید گیاه را تکثیر کنید. زمان مناسب برای کشت پیاز، اواسط پاییز است.

2- روش دوم کشت بذر است که از زمانی که بذر کشت می شود تا زمانی که به گل می نشیند، 5 سال زمان لازم است.

گلدان گل لاله

گل های لاله زیبا

عکس گل لاله در حالت های مختلف:

در ادامه تصاویری از گل لاله را برای شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم که می توانید مشاهده کنید.

عکس گل لاله سفید عکس گل لاله بنفش و صورتی عکس گل لاله زیبا عکس گل لاله در رنگ های مختلف گل لاله جذاب گل لاله ناز گل لاله طبیعی سبد گل لاله گل های لاله رنگی گل های لاله قرمز گل های لاله اصل نگهداری گل ها در منزل بسیار در روحیه انسان تاثیر مثبتی دارد شما می توانید با مطالعه اطلاعات هر گل و نحوه نگهداری از آنها در بخش عکس گل، این گلهای زیبا را به راحتی در منزلتان نگهداری کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. با تشکر از اینکه در مجموعه عکس گل لاله همراه ما بودید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *