دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

۲ ماسک پوست پرتقال بری کیمیا گری طبیعی در زیبایی شما

  • نرگس کوهستانیان
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

ماسک پوست پرتقال برای شفافیت و شادابی پوست صورت مفید است و کمک شایانی به از بین بردن جوش، کک و مک و لک صورت می کند، از این رو می تواند یکی از ماسک های عالی برای بانوان باشد.

ماسک پوست پرتقال به راحتی تهیه می شود و تاثیرات فوق العاده ایی بر روی پوست صورت دارد. اگر شما نیز به دنبال ماسک صورت متفاوت و خاصی هستید و قصد دارید تغییرات اساسی بر روی پوست صورت خود ایجاد نمایید پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید و با روش تهیه این ماسک طبیعی صورت آشنا شوید.

ماسک پوست پرتقال خشک برای پوست صورت

پرتقال میوه ایی خوشمزه است که علاوه بر عطر و طعمی بی نظیر، خواص و فواید زیادی نیز دارد، علاوه بر مغز پرتقال که از آن به عنوان میوه استفاده می کنیم، می توان نهایت استفاده را از پوست آن نیز برد. مطمئنا تاکنون بارها پخت مربای پوست پرتقال را تجربه نموده اید و یا از پوست پرتقال، برای خوش طعم کردن دیگر مرباها و مواد غذایی استفاده کرده اید. حال قصد داریم نحوه تهیه ماسکهایی از پوست پرتقال را آموزش دهیم،که می تواند نقش مثبتی در رفع کک و مک صورت، شفافیت و درخشندگی پوست و رفع جای جوش داشته باشد.

شفاف شدن پوست با ماسک پوسته ی پرتقال

خشک کردن پرتقال برای ساختن ماسک

طرز تهیه ترکیب پوست پرتقال و شیر

ابتدا پوست پرتقال را خشک نموده. بعد آن را در آسیاب خرد کرده، سپس اندازه دو قاشق از پودر آن را داخل شیر ریخته و آن را روی صورت قرار دهید. لازم است که این ترکیب ۱۰  الی ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، در این مدت مکررا پوست صورت را با این مخلوط ماساژ دهید.

ساخت ماسک با پوست پرتقال

  •  آرون گروپس

بعد از گذشت مدت زمان لازم، صورت را بشویید. می توانید این ماسک را هر روز به صورت مکرر روی پوست قرار دهید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

رایحه پوسته ی پرتقال برای ماسک

ترکیبی از پوست پرتقال و عسل

برای اینکه پوستتان بیشتر درخشان شود دو الی سه قاشق از پودر خشک شده پرتقال را با ماست مخلوط کرده سپس کمی عسل و نیز زردچوبه به آن اضافه نمایید. چون پوست پرتقال دارای مقادیر فراوانی از ویتامین C  است. باعث افزایش کلاژن پوست می شود و این به درخشندگی پوست کمک شایانی می کند.
ماسک صورت پرتقال

آشنایی با فواید پوست پرتغال

درمان جوش های سر سیاه : پرتقال دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است، از این رو استفاده از برخی ماسکهای آن برای درمان جوش به خصوص جوش های سر سیاه موثر می باشد.

برای تهیه این ماسک صورت برای جوش، دو قاشق پودر پوست پرتقال را با شیر مخلوط کنید و ده تا پانزده دقیقه روی پوست بگذارید، سپس صورتتان را بشویید این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

درخشان کردن پوست : برای این منظور دو تا سه قاشق پودر پوست پرتقال را به مقداری ماست اضافه کنید و بعد از افزودن مقداری عسل و زردچوبه آن را روی صورت بمالید، ویتامین ث موجود در پوست پرتقال در کلاژن سازی پوست تاثیر زیادی دارد.

درمان لک : پوست پرتقال علاوه بر اینکه برای رفع جوش های سر سیاه به کار می رود، می تواند به از بین رفتن آکنه و لک نیز کمک نماید.

حال می توانید ۲ قاشق ماست را به همراه یک قاشق پودر خمیر مایه با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت ماساژ دهید، چند دقیقه صبر کنید و بعد صورتتان را با آب سرد شست و شو داده و این ماسک را دو بار در روز تکرار کنید.

ماسکهای پوست پرتقال

پیشگیری از مسدود شدن منافذ پوست : برای تهیه این نوع ماسک نیز می توانید دو قاشق پودر پوست پرتقال را به همراه یک قاشق زردچوبه و یک قاشق عسل و یک قاشق پودر خمیر مایه با هم مخلوط کرده تا خمیری بدست آید.

سپس این خمیر را به مدت چند دقیقه روی صورت خود بمالید و بعد با آب سرد شست و شو دهید، استفاده از این روش برای رفع کثیفی های صورت و تمیز کردن گرد و خاک روی صورت مناسب می باشد.

درمان چربی پوست : این درمان نیز برای پوست های چرب مناسب است و برای این منظور می توانید دو تا سه قاشق پودر پوست پرتقال را به همراه مقداری شیر و زردچوبه مخلوط کنید و حدود ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید و بعد بشویید.

برای پاک کنندگی پوست : پوست پرتقال پوست را به شکل عمیق پاک کرده و می تواند در مدت طولانی آن را مرطوب نگه دارد. ترکیب زردچوبه، گلاب و پودر پوست پرتقال برای تمیزی و تغذیه پوست بسیار موثر بوده و می توانید این ترکیب را چند دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد بشویید.

ماسک پرتقال
ضمن اینکه امیدواریم نهایت استفاده را از این مطلب برده باشید، از شما عزیزان دعوت می کنیم در بخش سلامت پوست با دیگر ماسک های صورت و همچنین راهکارهای متفاوت برای رفع مشکلات پوستی آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *