دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی روش های گرفتن خلافی ماشین در کمترین زمان ممکن

  • نرگس کوهستانیان
  • ۶ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

شاید دارندگان خودرو زمان کافی برای گرفتن خلافی ماشین را نداشته باشند، از این رو می توانند با مراجعه به وبسایت  http://www.rahvar120.ir یا از طریق تلگرام، پیامک و USSD اقدام نمایند.

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات اینترنتی انجام کارها در کمترین زمان تسریع پیدا کرده است. دریافت خلافی ماشین که یکی از دغدغه های دارندگان خودرو هست مخصوصا اگر قصد فروش آن را نیز داشته باشد. ما در اینجا ساده ترین و سریع ترین راه های گرفتن خلافی ماشین را برای شما آورده ایم.

سه روش رایج برای گرفتن خلافی ماشین

روش های استعلام و نیز نحوه دریافت خلافی ماشین عبارتند از:

اولین روش: شما می توانید به دفتر پلیس+ ۱۰ مراجعه کنید

جهت اخذ خلافی خودروی خود می توانید به یکی از شعب پلیس+۱۰ مراجعه نمایید و برای دریافت برگه خلافی اقدام کنید. این روش کمی درد سر دارد. روش های ساده تری هم وجود دارد.

گرفتن خلافی ماشین

دومین روش: از طریق پیامک

شما می توانید جهت بررسی های جرایم، استعلام و اخذ تخلفات ماشین از طریق گوشی موبایل اقدام کنید. شماره های که می توانید به آن پیام بدهید عبارتند از:

۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۳۰۰۰۲۱۲۱

۱۱۰۰۰۵۱۵۱۱

استعلام جرایم خودرو

سومین روش: گرفتن خلافی ماشین با کدهای USSD

این روش نیاز به اینترنت ندارد و با ساده ترین گوشی فقط با شماره گیری کد *۱۱۰# می توانید برای استعلام و دریافت خلافی ماشین اقدام نمایید و آن را پرداخت کنید.

بعد از آنکه کد را شماره گیری کردید، ۴ گزینه بر روی صفحه گوشی ظاهر می شوند که عبارتند از: ۱- پلیس +۱۰، ۲- خدمات راهور ۳- کلانتری و پاسگاه ۴- پلیس آگاهی.

شما بایستی عدد ۲ را وارد نمایید یا همان خدمات راهور.

بعد از آن با یک مرحله ۴ گزینه ای وجود دارد که شما باید گزینه اول را انتخاب نمایید. سپس کد VIN به زبان انگلیسی ظاهر می شود. این همان شماره ۱۷ رقمی می باشد و از IR  شروع می شود.

استعلام خلافی ماشین

با استفاده از روش های دیگر هم می توان به استعلام و پرداخت خلافی ماشین اقدام کرد.

مراجعه به وبسایت پلیس راهور http://www.rahvar120.ir

استعلام خلافی خودرو از طریق تلگرام

گرفتن خلافی خودرو

انواع جریمه خودرو

استعلام خلافی خودرو دغدغه اغلب رانندگان می باشد، جرایم رانندگی انواع مختلفی دارند و شامل تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دوبرگی می شوند؛ حال اگر اولین بار است که خلافی خودروی خود را می گیرید، ممکن است با سوالات زیادی در این زمینه مواجه شوید، در ادامه شما را با انواع جرایم خودرو آشنا می کنیم :

جریمه مادی خلافی رانندگی

جریمه مادی ماشین که همان سبک قدیم جریمه کردن خودرو می باشد، اگر در رانندگی تخلفی از راننده سر بزند، فیش کاغذی مبلغ جریمه صادر خواهد شد، در صورتی که افسر راهنمایی و رانندگی در نزد تان باشد، قبض جریمه به شما تحویل داده می شود و جریمه در پرونده سوابق رانندگی تان نیز ثبت می شود.

جریمه نمره منفی

جریمه شدن مادی خوردرو برای برخی رانندگان اهمیت چندانی ندارد، از این رو پلیس به منظور سختگیری بیشتر، قانون نمره فنی در رانندگی را قرار داده است، یعنی اینکه راننده متخلف ضمن پرداخت جریمه مادی، شامل نمره منفی خلاف نیز خواهد شد و در نتیجه هر سطح نمره منفی می تواند با پیامد های خاصی همراه باشد.

دریافت خلافی ماشین

مثلا در صورت گرفتن امتیاز منفی ۳۰ در رانندگی، گواهینامه رانندگی به مدت سه ماه توقیف می شود و چون شخصی که گواهینامه ندارد، نمی تواند پشت فرمان نشسته و رانندگی کند، در صورت رانندگی کردن و تجربه تصادف؛ بیمه شخص ثالث مسوولیت پرداخت هیچگونه خسارتی را در قبال وی ندارد. برا ی آشنایی با مزایای بیمه شخص ثالث می توانید در اینجا کلیک کنید.

در صورتی که برای دومین مرتبه نمره منفی شخص متخلف به ۲۵ برسد، گواهینامه راننده حدود ۶ ماه توقیف می شود و در نتیجه گرفتن نمره منفی ۲۰ موجب ابطال گواهینامه رانندگی وی نیز خواهد شد.

جریمه توقیف خودرو

برخی از خلافی ها نز موجب توقیف بی برو برگرد خودرو می شوند، در نتیجه علاوه بر عدم رانندگی، شخص باید جریمه خودرو را نیز بپردازد، در زیر به ذکر مثال هایی از این نوع جرایم رانندگی می پردازیم :

  • نداشتن بیمه نامه شخص ثالث
  • تصادفاتی که منجر به جرح و فوت می شوند.
  • ارتکاب همزمان دو تخلف
  • انجام هر گونه حرکات نمایشی با خودرو
  • مست بودن با مصرف مواد مخدر و روان گردان
  • رانندگی بدون داشتن مدرک

اخذ خلافی ماشین

به یاد داشته باشید در هر یک از روش های گفته شده ممکن است در استعلام خلافی چند روز تاخیر وجود داشته باشد. اگر قصد نقل و انتقال خودرو را دارید بهتر است چند روز بعد نیز برای گرفتن خلافی ماشین اقدام نمایید تا چنانچه خودرو در چند روز قبل از انتفال خودرو نیز جریمه شده باشد. میزان دقیق جرایم مشخص شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *