دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با دلایل اصلی شکست روابط عاطفی آشنا شوید!

  • زهره امامی
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

امروزه علاوه بر مشکلات فراوان اقتصادی رابط زوجین نیز رو به سردی گرایش یافته است به طوریکه از هر ده زوج مورد بررسی قرار گرفته فقط 3 زوج می توانند روابط خود را حفظ کنند.

در این مقاله شما را با مشکلاتی که زوج ها در روابط عاطفی خود با آن مواجه هستند آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

شکست در روابط عاطفی

۱. ذهن‌ خوانی

بهتر است در مورد قضایایی که اصلا هنوز نتیجه اش را نمی دانید پیش گویی نکنید. مثلا به جای گفتن جمله «چون من تلفنم را گم کرده‌ام تو فکر می‌کنی که بی‌مسئولیت هستم» این گونه بگویید که «چرا فکر می‌کنی که من بی‌مسئولیت هستم؟»

۲. خواندن احساسات

در این مرحله نیز مانند مرحله قبلی پیش گویی نکنید. ابتدا نظر شخص مقابل را در مورد مساله پیش آمده جویا شوید شپس قضاوت کنید.

۳. برچسب زدن

همیشه خود را به جای طرف مقابل قرار دهید و ببینید که آیا خودتان نیز از این برچسب ها احساس رضایت دارید یا خیر. بهتر است به هنگام عصبانیت صحبت کردن را به زمانی دیگر موکول کنید تا در جوی آرام به نتیجه ای بهتر دست یابید.

شکست در روابط عاطفی

  •  آرون گروپس

۴. مقصر دانستن

برای نمونه بهتر است از جملات این چنینی استفاده کنید تا رابطه شما رو به سردی و نابودی نرود: «وقتی ظرف‌ ها را در ظرف‌ شویی رها می‌ کنی و می‌ روی، احساس می‌ کنم برای خواسته‌ های من ارزشی قائل نیستی» این جمله صورت بهتری دارد تا گفتن جمله «تو همیشه ظرف‌ها را در ظرف‌شویی رها می‌کنی و می‌روی».

۵. دستور دادن

هرگز با طرف مقابلتان دستوری صحبت نکنید و اگر قرار است کاری را انجام دهید که به نفع طرف مقابل است وی را در جریان قرار می دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *