دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

  • مهلا بستگان
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

گاهی نیاز است برای شرکت و ثبت نام در یک مکان گواهی عدم سوء پیشینه را به همراه دیگر مدارک مورد نیاز به همراه برد.

در حال حاضر در ایران می توان گواهی عدم سوء پیشینه را هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی دریافت کرد که در این مطلب به معرفی مدارک لازم برای مراجعه حضوری و مراحل دریافت گواهی سوء سابقه از طریقه سامانه الکترونیکی دستگاه قضایی خواهیم پرداخت.

مدارک لازم برای کسب گواهی عدم سوء پیشینه:

اگر می خواهید یک گواهی از عدم سوء سابقه خود داشته باشید، به همراه داشتن مدارک زیر الزامی است:

  • به همراه داشتن اصل و کپی شناسنامه
  • به همراه داشتن اصل و کپی کارت ملی
  • به همراه داشتن یک قطعه عکس رنگی جدید با زمینه سفید، تمام رخ، بدون عینک و آرایش
  • به همراه داشتن معرفی نامه از محل کار یا تکمیل فرم درخواست
  • به همراه داشتن کد پستی ده رقمی و آدرس کامل و دقیق منزل مسکونی
  • پرداخت مبلغ پنج هزار تومان به حساب نیروی انتظامی، واریز مبلغ بیست هزار تومن به ذیحسابی دادگستری استان تهرانهر آنچه که لازم است از اخذ و مدارک کسب گواهی عدم سوء پیشینه بدانید

به این نکته توجه داشته باشید که پرداخت این هزینه ها به هیچ عنوان از طریق عابر بانک، اینترنت و فیش بانکی قابل قبول نمی باشد.

اگر به نسخه دوم و سوم گواهی عدم سوء سابقه نیاز باشد باید علاوه بر مبالغ پرداختی پانزده هزار تومان دیگر در دفاتر از طریق دستگاه کارتخوان واریز شود.

مدارک لازم برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه

ذکر نکات مهم و ضروری در این زمینه:

برای اخذ این گواهی به این نکات توجه بفرمایید:

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • اشخاصی که برای سفارت خانه ها نیاز به این گواهی دارند، باید علاوه بر دیگر مدارک اصل گذرنامه و کپی صفحه اول آن را به عنوان معرفی نامه، همراه خود داشته باشند.
  • دفاتر به هیچ عنوان حق انگشت نگاری برای افراد بالای ۷۰ سال را ندارد و این اشخاص باید به تهران، اداره سجل کیفری واقع در دادسرای تهران، خیابان انقلاب، رو به روی دانشگاه تهران، خیابان ۱۲ فروردین، ساختمان تبریزچی مراجعه بفرمایند و در شهرستان ها باید به پلیس آگاهی اعلام کنند.
  • اتباع خارجی برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه در تهران باید به پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا واقع در خیابان دکتر شریعتی، نبش خیابان معلم، پشت فروشگاه اتکا و در شهرستان ها به اداره اتباع خارجی مراجعه کنند.
  • هزینه دریافت این خدمت در دفاتر خدمات الکترونیکی نیروی انتظامی با هزینه پستی به مبلغ ۱۳۷۰۰ تومان می باشد که از طریق دستگاه کارتخوان باید پرداخت شود.مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه

در گذشته افراد برای گرفتن گواهی عدم سوء سابقه باید با در دست داشتن مدارک لازم به مراکز پلیس +۱۰ یا دفاتر الکترونیک قضایی مراجعه می کردند که محدود به برخی از شهرهای کشور همچون شهرهای تهران، مشهد، کرج، اصفهان، اهواز، ارومیه، یزد، کرمان، قم، رشت و کرمانشاه می شد که پس از بررسی و صحت مدارک و همچنین پرداخت هزینه های مربوطه به مبلغ ۵۰ هزار تومان، بعد از طی مدت زمان مشخصی(۷ الی ۱۰ روز) این گواهی توسط پست به دست افراد می رسید، اما اخیرا برای توسعه و تقویت هوشمند سازی دستگاه قضایی، صدور گواهی عدم سوء سابقه در طی یک روز کاری یعنی کمتر از ۲۴ ساعت و به صورت الکترونیکی انجام می گیرد و با ورود به سامانه ثنا و پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان گواهی این دریافت صورت می گردد. بنابراین نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر مربوطه نیست.

گواهی عدم سوء پیشینه به صورتاینترنتی

دریافت الکترونیکی گواهی عدم سو پیشینه

۱- در ابتدا باید وارد سامانه ثنا شوید؛ یعنی عبارت سامانه الکترونیک قضایی را در مرورگر جستجو نمایید و وارد صفحه این سامانه گردید.

۲- بعد از ورود به صفحه سامانه ی ثنا، آیکون ثبت درخواست برای گواهی عدم سو سابقه یا پیشینه در قسمت اطلاع رسانی و در منو سمت صفحه را بیابید و بر روی آن کلیک نمایید.

۳- پس انتخاب این گزینه باید کد ملی و همچنین رمز شخصی خود را در قسمت مربوطه وارد نمایید و به مرحله بعد بروید.

۴- در این حالت برای شماره همراه شما، رمز موقتی ارسال خواهد شد که این رمز را باید در کادر مشخص شده تایپ کنید و بعد بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

۵- با انتخاب گزینه ورود شما وارد صفحه شخصی خود خواهید شد و در سمت چپ صفحه شما می توانید نام و نام خانوادگی خود را مشاهده نمایید که برای دریافت کردن گواهی عدم سوء سابقه باید بر روی قسمت درخواست جدید کلیک نمایید.

۶- در مرحله آخر سوالی با این عنوان که با درخواست جدید برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه موافق هستید از شما پرسیده خواهد شد که در صورت موافقت و اطمینان باید از بین گزینه بله و خیر بر روی گزینه بله کلیک کنید.

گواهی عدم سوء سابقه غیر حضوری

امیدواریم درج این مطالب برای شما مفید واقع شود. از همراهی شما در مجله اینترنتی آرگا، خرسند و سپاسگزاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *