دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه استانبولی پلو به همراه نکات طلایی طعم فوق العاده

  • سمانه عقیقی
  • ۲ مهر ۱۳۹۴
  • ۰

با آموزش خوشمزه ترین طرز تهیه استانبولی پلو برای کامل کردن سفره میهمانی های رسمی ایرانی برای کدبانوهای باسلیقه و خوش ذوق با ارایه نکات طلایی ایجاد طعم و مزه بی نظیر، در این دستورالعمل همراه باشد.

 دستور ساخت استانبولی پلو لذیذ با روش ها و مواد اولیه مختلف و متنوع را در این مطلب برای شما آماده کرده ایم. استانبولی پلو را می توان بدون گوشت و یا همراه انواع گوشت گوساله، گوشت چرخ کرده و یا مرغ تهیه کرد. تهیه پلوی استانبولی با آب گوجه فرنگی و قیمه گوشت، طعمی بی نظیر و فوق العاده به این غذا می بخشد.

طرز تهیه استانبولی پلو خوش طعم و مزه

پلوی استانبولی گوشت

مواد لازم استانبولی پلو :

برنج : ۱ کیلوگرم

گوجه فرنگی : ۳ کیلوگرم

گوشت مغز ران گوساله : ۷۵۰ گرم

پیاز متوسط : ۱ عدد

روغن : ۱۵۰ گرم

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذاخوری

فلفل و نمک : به مقدار لازم

تزیین پلوی استانبولی

دستور پخت استانبولی پلو :

برنج را با دقت تمیز کرده و با آب ولرم چندین بار بشوید و در ظرف بزرگ و مناسب بریزید. گوجه فرنگی ها را در دستگاه میکسر ریخته و کاملا له کنید و با دو تا ۳ لیوان آب مخلوط کرده و به برنج اضافه کرده، طوری که آب گوجه ۴ انگشت از سطح برنج بالاتر باشد. اگر مقدار آب کم بود به اندازه اضافه کنید.

سپس یک قاشق غذاخوری نمک و ۴ قاشق روغن داخل مخلوط آب گوجه و برنج ریخته و همه را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت برنج در این آب بماند تا کمی خیس بخورد.

پیاز را خلال کرده و با مقداری روغن با حرارت ملایم سرخشان کنید تا طلایی شود. سپس گوشت را قیمه ای کرده و به پیاز اضافه و مخلوط کرده و مقداری تفت دهید تا آب گوشت کشیده شود. و ۳ لیوان آب گرم بر روی گوشت ها ریخته و با حرارت ملایم بگذارید بپزد. بعد از پخته شدن گوشت، رب گوجه فرنگی و نمک را به آن افزوده و بگذارید آب گوشت تبخیر شود.
مخلوط برنج و گوجه و آب را درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا به جوش بیاید و برنج مغز پخت شده و آب آن تبخیر گردد. در صورتی که برنج هنوز مغز پخت نگشته، یک یا دو لیوان آب گوجه فرنگی یا آب به آن افزوده تا پخته شوند.

مراحل تهیه استانبولی پلو

بعد از تبخیر آب برنج، وسط برنج را باز کرده و قیمه گوشت آماده شده را میان آن بریزید و روی قیمه را با برنج بپوشانید. در قابلمه را محکم کنید و حدود یک تا یک ساعت و نیم بر روی حرارت گذاشته تا خوب دم بکشد. بعد از دم کشیدن استانبولی پلو، حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا کمی سرد شود.

استانبولی پلو با گوشت

سپس مواد را با هم مخلوط کرده و استانبولی پلو را داخل دیس بکشید و آن را سرو نمایید. می توانید استانبولی پلو را همراه سالاد شیرازی و ماست نوش جان فرمایید. (برای مشاهده آموزش طرز تهیه سالاد شیرازی کلیک نمایید.)

استانبولی پلو با سالاد شیرازیاستانبولی پلو با طعم ویژهمراحل تهیه استانبولی پلواستانبولی پلو لذیذ و محبوبدر طرز تهیه استانبولی پلو ، خیساندن برنج با آب گوجه فرنگی طعم بسیار فوق العاده ای به غذا می بخشد. البته می توان برای هر پیمانه برنج از مخلوط دو پیمانه آب و  ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی خوشرنگ و طعم استفاده کرد. در مواد اولیه استانبولی پلو می توانید با توجه به ذائقه خود از گوشت چرخ کرده و یا مرغ، به جای گوشت گوساله استفاده نمایید. لوبیا سبز و قارچ هم از جمله مواد اولیه مناسب برای افزودن طعم بهتر به پلوی استانبولی می باشد که طعم خاصی ایجاد می نماید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *