دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه موس توت فرنگی دسر بسیار خوشمزه

  • زهرا قشقایی
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

موس یکی از انواع دسرهای خوشمزه فرانسوی است، که در بین رده های سنی طرفداران خاص خود را دارد، در این مطلب با طرز تهیه موس توت فرنگی همراه ما باشید.

در این آموزش آشپزی، طرز تهیه موس توت فرنگی دسر بسیار خوشمزه و ایده آل را شرح خواهیم داد. موس توت فرنگی از جمله دسرهای ساده اما باکلاس برای پذیرایی از مهمان ها محسوب می گردد.

طرز تهیه موس توت فرنگی

موس های میوه ای ترکیب خوشمزه ای از دسر ها هستند، که با انواع میوه های مختلف تهیه می شوند، این دسر موس خوشمزه را به راحتی در منزل می توانید تهیه نمایید. در روزهای گذشته با طرز تهیه موس موز و  موس شکلات آشنا شدید امیدواریم این دستور تهیه نیز به شما در درست کردن موس توت فرنگی کمک نماید.

مواد لازم :

  • آب : ۱/۳ پیمانه
  • شکر : ۱ پیمانه
  • خامه غلیظ : ۲۰۰ گرم
  • توت فرنگی : ۵۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین : ۵ قاشق چای خوری
  • آبلیموی تازه : ۱ قاشق غذاخوری

آماده کردن توت فرنگی

طرز تهیه موس توت فرنگی :

ابتدا توت فرنگی و شکر را درون غذا ساز به شکل پوره در آورید،

طرز تهیه موس توت فرنگی

آن را از الک ریز رد کرده، فشار دهید و داخل ظرفی بریزید، پوره آن را دور ریخته، کاسه ای از آب سرد و یخ را  آماده کرده و کنار بگذارید، تابه ای را آب بریزید و در روی حرارت قرار دهید تا آب به مرحله جوش برسد، ژلاتین را با سه قاشق آب سرد مخلوط کرده و در روی تابه قرار دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در مرحله بعدی  مقداری از پوره توت فرنگی و آبلیمو را به ژلاتین اضافه کرده، مخلوط به دست آمده را درون ظرف پوره توت فرنگی بریزید، ظرف را درون ظرفی که آب سرد و یخ دارد قرار دهید، تا مواد سرد و غلیظ شود، حدود ۱۵ دقیقه آن را هم بزنید، ظرفی را بردارید درون آن خامه را بریزید، سپس آن را با مواد توت فرنگی مخلوط کنید، کاغذ روغنی را به نوار های ۵ در ۲۵ سانتی متری ببرید. هر یک از نوار ها را دور یک لیوان استوانه ای بپیچید به طوری که ۵ سانتی متر آن بالا تر از لبه لیوان ها باشد.

لیوان ها را  را روی سینی لبه دار بچینید. داخل هر یک از آن ها مقداری از مخلوط توت فرنگی بریزید. آن را در حدود ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید، تا آماده شود، از فریزر بیرون آورید کاغذ های روغنی را جدا کرده، سپس باقی مانده خامه را با شکر هم بزنید، موس ها را با خامه و یا توت فرنگی تزیین کنید.

طرز تهیه موس توت فرنگی

طرز تهیه موس توت فرنگی

 

آماده کردن موس

دستور تهیه موس توت فرنگی با شکلات سفید

توت فرنگی از جمله میوه های خوشمزه و محبوب در فصل تابستان می باشد و نیز شکلات نیز طرفدارن زیادی در بین افراد مختلف به خصوص بچه ها دارد، از این رو تهیه دسر موس توت فرنگی و شکلات پیشنهاد جذابی است که در ادامه قصد داریم روش تهیه آن را در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین تا پایان این بخش همراه ما شوید.

دستور تهیه موس توت فرنگی

مواد لازم

  • توت فرنگی/ ۶۰۰ گرم
  • آبلیموی تازه/ ۲ قاشق غذاخوری
  • شکلات سفید ریز خرد شده/ ۲۲۴ گرم
  • ژلاتین بدون طعم/ یک و یک چهارم قاشق مرباخوری
  • خامه غلیظ/ ۲ پیمانه
  • پودر قند/ ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه موس توت فرنگی

نصف توت فرنگی ها را بعد از شست و شو و آبکشی به شکل پوره در بیاورید، سپس از صافی رد کنید و بعد از افزودن یک قاشق آبلیمو به پوره توت فرنگی ها، آن را کنار بگذارید.

باقی توت فرنگی ها را برش بزنید و شکلات را نیز به روش بن ماری ذوب کنید و آن را هم بزنید تا نرم و یکدست شود.

در داخل ظرفی گود یا کاسه، در حدود یک چهارم پیمانه آب خنک بریزید و بعد از افزودن پودر ژلاتین به آن, بگذارید به مدت ۵ دقیقه به همان حالت بماند.

در مرحله بعدی یک چهارم پیمانه از خامه را به همراه دو قاشق غذا خوری پودر قند با هم ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس مخلوط ژلاتین را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا ژلاتین ذوب شود، شکلات ذوب شده را نیز اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا ترکیب یکدستی بدست آید، در آخر به میزان سه چهارم از پوره توت فرنگی را نیز به مخلوط اضافه کنید و سپس آن را کنار بگذارید.

باقی خامه را هم بزنید تا فرم بگیرد و مقدار یک سوم آن را به مخلوط شکلات بیفزایید و این ترکیب را به وسیله لیسک پلاستیکی به آرامی هم بزنید، اکنون موس شما آماده شده و باید آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

یک قاشق باقی مانده از آبلیمو رابر روی توت فرنگی های برش زده شده بریزید و آن را به موس اضافه کنید و مجددا موس را به مدت یک ساعت دیگر در یخچال بگذارید، در هنگام سرو موس توت فرنگی، می توانید آن را با باقی پوره ها و برش های توت فرنگی تزیین کرده و این دسر خوشمزه را نوش جان کنید.

روش تهیه موس توت فرنگی

در این مطلب دستور تهیه موس توت فرنگی خوشمزه و متفاوت را آموزش دادیم، امیدواریم این دسر خوشمزه را تهیه و در مهمانی ها و یا دور همی هایتان از آن استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل برای فراگیری دستور تهیه انواع موس می توانید روی لینک آن کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *