دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه خامه فرم گرفته برای تزیین انواع کیک در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

خامه فرم گرفته به ویپینگ کریم نیز معروف است که بهتر است برای تزیین شیرینی ها و کیک های خانگی این نوع خامه را خودتان در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه خامه فرم گرفته را با سه روش مختلف به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

از خامه فرم گرفته برای تزیین انواع کیک و شیرینی استفاده می شود و شما می توانید این نوع خامه را در منزل به راحتی تهیه کنید برای طرز تهیه خامه فرم گرفته روش های متفاوتی وجود دارد که در هر کدام از این روش ها توسط همزن برقی و یا همزن دستی خامه هم زده می شود و از این طریق هوا وارد خامه می شود و باعث می شود تا خامه سبک و فرم گرفته شود.

ژله بریلو، خامه فرم گرفته و شکلات روی کیک از انواع موادی هستند که برای تزیین کیک ها و شیرینی های مختلف مورد استفاده می شوند و شما می توانید به آسانی این مواد تزیینی را در منزل تهیه کنید.

خامه فرم گرفته شده با 2 روش مختلف

طرز تهیه خامه فرم گرفته خانگی با دو روش

برای تهیه خامه فرم گرفته می توانید از پودر خامه و یا خامه صبحانه استفاده کنید که در ادامه این مطلب طرز تهیه خامه فرم گرفته را با ۳ روش مختلف به شما عزیزان آموزش می دهیم.

خامه فرم گرفته با بهترین روش تهیه

روش اول : مواد لازم

  • خامه صورتی صبحانه با ۳۰ درصد چربی : دو بسته
  • شکر : ۱۰۰ گرم

روش تهیه خامه فرم گرفته با کمک خامه صبحانه

ابتدا ظرف شیشه ای درب داری را تهیه کنید و آن را به مدت چند دقیقه درون فریزر قرار دهید تا به طور کامل سرد شود سپس خامه را باز کنید و آب خامه را به طور کامل خالی کنید.
خامه و شکر را درون ظرف شیشه ای خنک شده بریزید.

ریختن خامه در ظرف شیشه ای مخلوط خامه و شکر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

با کمک چنگال مخلوط خامه و شکر را به مدت ۱۰ ثانیه هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

هم زدن خامه با چنگال

سپس درب ظرف را به صورت کامل ببندید و آن را به مدت ۲۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خامه مقداری یخ بزند. بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی خامه را از فریزر بیرون آورید و خامه را از اطراف به طرف داخل به خوبی هم بزنید و دوباره ظرف خامه را به مدت ۲۰ دقیقه دیگر درون فریزر قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف خامه را بیرون آورید و مراحلی را که ذکر شد را دوباره تکرار کنید.

هم زدن خامه

با توجه به دمای فریزر و دمای محیط ممکن است خامه به یکبار در فریزر قرار گرفتن نیاز داشته باشد و بعضی اوقات نیز ممکن است خامه به ۴ بار در فریزر قرار گفتن نیاز داشته باشد در هر صورت خامه موقعی آماده است که به شکل زیر در آید.

هم زدن خامه فرم گرفته
در مرحله بعد خامه را با کمک چنگال مقداری هم بزنید و خامه های اطراف ظرف را هم به وسط آن انتقال دهید. سپس خامه را با کمک درجه تند همزن به خوبی هم بزنید این مرحله از طرز تهیه خامه کیک ممکن است در فصل تابستان نیم ساعت طول بکشد و در فصل تابستان ۱.۵ ساعت طول بکشد که در انتهای هم زدن خامه باید شش برابر شده باشد و به صورت پفکی و لطیف در آید.

هم زدن خامه با کمک همزن هم زدن خامه با کمک همزن برقی

هم زدن خامه طرز تهیه خامه فرم گرفته با دو روش طرز تهیه خامه فرم گرفته شده با دو روش مختلف خامه فرم گرفته شده تزیین زیبا و جالب کیک با خامه فرم گرفته

نکات طلایی خامه فرم گرفته با کمک خامه صبحانه

  • برای تهیه این نوع خامه فرم گرفته شده باید دمای محیط کار سرد باشد.
  • اگر در فصل زمستان تصمیم به تهیه خامه فرم گرفته شده دارید باید آن را در محیط بیرون تهیه کنید و در فصل تابستان نیز باید خامه را در زیر باد خنک کولر تهیه کنید.
  • برای ایجاد طعم خوش در خامه فرم گرفته می توانید ۲ قطره اسانس وانیل به آن اضافه کنید.
  • این نوع خامه را در ظرف پیرکس تهیه کنید.
  • خامه فرم گرفته شده را می توانید درون ظرف دربسته بریزید و در فریزر نگه دارید.
  • توجه داشته باشید که در صورت خارج کردن خامه از درون فریزر باید آن را دوباره هم بزنید.
  • آب اضافی خامه صبحانه را بهتر است دور نریزید و برای تهیه انواع سالاد و سوپ از آن استفاده کنید.

خامه فرم گرفته شده با دو روش ساده

روش دوم : مواد لازم

  • پودر قند : ۴ قاشق غذاخوری
  • پودر خامه گیاهی : ۶ قاشق غذاخوری
  • شیر سرد : ۱ فنجان

روش تهیه خامه فرم گرفته با کمک پودر خامه

در روش دوم طرز تهیه خامه فرم گرفته ابتدا پودر خامه و پودر قند را درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس آن ها را درون کاسه ای بریزید و شیر سرد را در وسط مخلوط خامه بریزید و با دور تند همزن ۳ دقیقه مخلوط خامه و شیر را هم بزنید سپس به مدت ۸ دقیقه دیگر نیز با دور کند همزن مخلوط خامه و شیر را هم بزنید.

مراحل تهیه خامه فرم گرفته

زمانی که جای پره های همزن روی خامه ماند یعنی خامه به صورت کامل فرم گرفته است و شما می توانید از این خامه برای تزیین انواع کیک و شیرینی استفاده کنید.

دستور تهیه خامه در منزل تزیین زیبا کیک با خامه و بادام

نکات طلایی برای تهیه خامه فرم گرفته با پودر خامه

  • اگر تمایل دارید خامه فرم گرفته رنگی داشته باشید می توانید در طرز تهیه خامه فرم گرفته شده نوک قاشق از رنگ خوراکی دلخواه خود را به خامه اضافه کنید و با لیسه آن را هم بزنید.
  • می توانید در روش تهیه خامه فرم گرفته به آن اسانس با طعم دلخواه خود را بیفزایید.
  • خامه فرم گرفته را می توانید برای مدت زمان طولانی در فریزر قرار دهید.
  • در صورت تمایل می توانید خامه فرم گرفته را درون یخچال نگهداری کنید ولی باید آن را در مدت زمان کوتاهی استفاده کنید.

هم زدن خامه       تزیین کیک با خامه فرم گرفته

آموزش ساده تهیه خامه فرم گرفته

چنانچه از علاقمندان تزیین کیک و شیرینی در طرح ها و مدل های متنوع و زیبا هستند باید با دستور تهیه خامه فرم گرفته با روش چندین روش خانگی آشنا باشید. از این رو در ادامه، روش ساده دیگری برای تهیه خامه فرم گرفته را ارائه خواهیم کرد که امیدواریم به سادگی بتوانید آن را در منزل تهیه نمایید و برای تزیینات زیبای کیک و شیرینی مورد استفاده قرار دهید.

مواد لازم:

  • خامه: ۱ پیمانه
  • شکر دانه ریز یا پودر قند: ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری

تهیه خامه فرم گرفته با روشی ساده

دستور تهیه:

در ابتدا پودر قند یا شکر را درون خامه بریزید و مخلوط نمایید. بعد مخلوط خامه را درون فریزر قرار دهید تا به مدت ۵ الی ۶ ساعت درون فریزر باقی بماند.

پس از گذشت مدت زمان تعیین شده، مخلوط خامه را از فریزر خارج کنید و پس از مدت زمان کمی که مخلوط خامه نرم شد به مدت ۱۵ دقیقه با همزن مخلوط خامه را بزنید تا کاملا فرم بگیرد تا زمانی که مقداری از آن را با قاشق بر می دارید و در داخل ظرفی دیگر می ریزید به همان حالت و فرم باقی بماند.

توجه داشته باشید که چنانچه زیاد از حد مخلوط خامه را هم بزنید، کره تولید می شود، همچنین فراموش نکنید که خامه فرم گرفته را در محیطی تهیه نمایید که خنک باشد.

برای نگهداری خامه فرم گرفته می توانید آن داخل ظرف دربسته ای بریزید و درون فریزر قرار دهید و برای هر بار استفاده با همزن به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید و بعد مورد مصرف قرار دهید. به یاد داشته باشید خامه را در ظرف های دربسته و به دور از مواد غذایی همچون میگو و ماهی که بودار هستند نگه داری نمایید.

نحوه تهیه خامه فرم گرفته

در این مطلب با طرز تهیه خامه فرم گرفته با دو روش مختلف در منزل آشنا شدید که امیدواریم با کمک این سه دستور تهیه بتوانید خامه فرم گرفته را به راحتی در منزل تهیه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *