دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با خواص عسل برای کودکان آشنا شوید

  • افسانه شمشیری
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۰

عسل جزو برترین مواد غذایی می باشد و خواص غذایی و دارویی بسیار دارد. دارای انواع ویتامین ها و املاح معدنی است. استفاده روزانه از عسل در رشد، سلامتی و با نشاط بودن کودکان تاثیر به سزایی دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با خواص عسل برای کودکان آشنا شوید.

در این مقاله سعی بر این بوده تا مهمترین خواص عسل برای کودکان آورده شود. عسل هم به صورت تصفیه نشده و خالص و هم به صورت پاستوریزه در بازار موجود است. عسل دارای آنتی اکسیدان های بسیار است که این آنتی اکسیدان ها خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی دارند. دارای آهن بسیار بالا و منبع انواع ویتامین ها، مواد معدنی و  پروتئین ها است. در ادامه بیشتر با خواص اعجاب انگیز عسل طبیعی آشنا می شوید.

 درمان شب ادراری کودکان با عسل

خواص عسل برای کودکان

عسل از آب و املاح معدنی مثل آهن،کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفات تشکیل شده است. عسل نقش موثری در سلامت استخوان و دندان دارد. از پوسیدگی دندان های کودکان جلوگیری و استخوان های کودکان را هم محکم می کند و برای کودکانی که نرمی استخوان دارند نیز بسیار مفید است. عسل دارای قند طبیعی است. گلوکز و فروکتوز موجود در عسل مستقیما جذب خون می شوند که این خود موجب با نشاط شدن کودکان می شود. روزانه خوردن 2 الی 3 قاشق چای خوری عسل، موجب تقویت حافظه و رشد کودکان می شود. عسل اشتهای کودکان بی میل به غذا را هم افزایش می دهد. اگر کودک شما میلی به خوردن عسل ندارد میتوانید از آن در خوراکی ها و غذاهای کودکتان استفاده کنید.

تاثیر عسل در رشد کودکان

تهیه خوراکی کودکان با عسل

خاصیت ضد عفونی کننده عسل

اسید فورمیک موجود در عسل خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده دارد. عسل طبیعی موجب درمان اسهال، درد های روده و معده و یبوست در کودکان می شود و مقاومت بدن کودکان در برابر میکروب ها را افزایش می دهد. عسل دارویی طبیعی برای درمان سرفه و گلو درد کودکان است. اگر کودک میلی به خوردن عسل ندارد میتوانید یک قاشق چای خوری عسل را با مقدار کمی آبلیموی تازه و آب مخلوط کنید و از این شربت به کودک بدهید. در اینجا باید بگوییم که این شربت خاصیت ضد نفخ دارد و برای ضعف عمومی و خستگی کودک نیز مفید است.

  •  آرون گروپس

خواص عسل برای کودکان

ترمیم زخم ها و سوختگی ها با عسل

از خواص عسل برای کودکان میتوان به درمان زخم ها و سوختگی های سطحی که همواره دامن گیر کودک شما  است، اشاره کرد. عسل روند التیام زخم و سوختگی را تسریع می کند و عوارض جانبی نیز ندارد.

درمان آلرژی

عسل طبیعی و خالص آلرژی مخصوصا آلرژی های فصلی را کاهش می دهد و یا درمان می کند.

درمان شب ادراری کودکان

ترکیباتی که عسل دارد باعث آرامش می شود و کم خوابی را نیز درمان می کند. که این امر در درمان شب ادراری کودکان تاثیر مثبتی دارد. برای گرفتن نتیجه بهتر است قبل از خواب به کودک عسل بدهید.

درمان سرماخوردگی کودکان با عسل

کودکان دیابتی

استفاده از عسل در برنامه غذایی کودک دیابتی خوب است و برای کودک مشکلی ایجاد نمی شود. برای این کودکان هم باید مصرف روزانه گفته شده را رعایت کرد.

خواص عسل برای کودکان

رفع بی خوابی و کم خوابی

همان طور که گفته شد از خواص عسل برای کودکان, آرام بخش بودن آن است که در رفع کم خوابی و یا بی خوابی کودک تاثیر به سزایی دارد. عسل طبیعی باعث آرام شدن کودکان پیش فعال و بی قرار نیز می شود. اگر عسل با شیر گرم  ترکیب شود تاثیرات گفته شده دوچندان می شوند. در شیر داغ از عسل استفاده نکنید زیرا کلسیم کمتری جذب استخوان ها می شود.

فواید شیر و عسل برای کودکان

مصرف عسل در کودکان زیر دو سال

ترکیبات عسل طوری است که در بدن سمی به نام بوتولیسم ایجاد می کند. این سم در کودکان بالای دو سال خطری ندارد اما برای کودکان زیر دو سال خطرآفرین است و باعث مسمومیت در آن ها می شود.

عسل برای کودکان زیر دو سال

امیدواریم آشنایی با خواص عسل برای کودکان در این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد و بتوانید از این مطالب در راستای سلامت کودکان دلبندتان استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *