دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نقاشی روی کاشی و سرامیک با ایده های زیبا و بسیار جالب

  • یلدا محمدی
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲
  • ۰

ایده های جدید و خلاقانه برای نقاشی روی کاشی و سرامیک با رنگ ویترای و اکریلیک را در این مطلب معرفی می نماییم که هر یک می توانند بهترین ایده برای نقاشی های شما باشند و از این طریق کاشی و سرامیک های زیبایی داشته باشید.

نقاشی هنری زیبا و دوست داشتنی است که سبک های متفاوتی دارد. امروزه نقاشی تنها به کاغذ محدود نمی شود و شاهد انواع نقاشی بر سطوح مختلف و وسایل گوناگون هستیم. شیشه های متنوع، ظروف سفالی، کاشی و سرامیک، پارچه، چوب و … از جمله مواردی هستند که در نقاشی مدرن مورد توجه قرار می گیرند و می توان گفت زیباترین نقاشی ها را بر سطوح مختلف مشاهده می نماییم. در مباحث قبل به معرفی برخی از این نقاشی ها پرداخته ایم–، در این مقاله قصد داریم مدل های نقاشی روی کاشی را معرفی نماییم که هر یک می توانند ایده ایی برای نقاشی های شما باشند.

مدل های نقاشی روی کاشی و سرامیک با ایده های جدید و زیبا :

نقاشی بر سطح کاشی اغلب با رنگ ویترای و یا اکرلیک انجام می گیرد. بدین منظور ابتدا طرحی را متناسب با کاشی یا سرامیک مدنظر، انتخاب نمایید. سپس طرح را با استفاده از کاربن به سطح کاشی منتقل کنید. حال با استفاده از قلم یا خمیر دورگیر، خطوط اطراف کار را دورگیری نموده و بعد از خشک شدن، شروع به رنگ آمیزی نمایید. مناسب ترین رنگ ها برای نقاشی بر سطح کاشی و سرامیک، رنگ اکریلیک و رنگ ویترای می باشند که با شستشو نیز پاک نمی شوند و می توانند انتخاب مناسبی برای نقاشی بر سطح سرامیک و کاشی های نقاط مختلف منزل باشند.

ایده ساختن نقاشی روی کاشی

همانطور که می دانید نقاشی یکی از هنر های زیبا و پرطرفدار است که بر روی کاشی نیز می توانید نقاشی زیبایی بکشید که با ایده های خلاقانه می تواید اینکار را انجام دهید بنابراین، اگر شما نیز به دنبال طرح های زیبا و خاص به منظور نقاشی کشیدن بر روی کاشی هستید اما نمی دانید چه طراحی را انتخاب کنید به همین خاطر، در ادامه مطلب مجموعه ای از طرح های نقاشی روی کاشی را در اختیارتان خواهیم گذاشت تا با ایده گرفتن از ان ها بتوانید طرح مناسبی را انتخاب کنید.

مدل طراحی روی کاشی شیک مدل منحصر به فرد طراحی روی کاشی متفاوت ترین نقاشی روی کاشی خاص ترین نقاشی روی کاشی زیباترین نقاشی روی کاشی

طراحی روی کاشی با ایده خلاقانه

طراحی روی کاشی با ایده خاص تصاویر طراحی روی کاشی طراحی منحصر به فرد روی کاشی طراحی متفاوت روی کاشی طراحی زیبا روی کاشی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

 

 

 

ویترای روی کاشی با ایده های جدید

حال که با شیوه صحیح نقاشی و طراحی بر سطح کاشی آشنا شدید، بهتر است به سراغ مدل های متنوع و زیبای این سبک نقاشی برویم و با معرفی این مدل های زیبا، شما را در جهت انجام بهتر این نقاشی روی دیوار و  کاشی و سرامیک های مختلف کمک نماییم. برای شروع کار بهتر است از طرح های ساده و معمولی استفاده نمایید که در ادامه نمونه هایی از آن را مشاهده می فرمایید.

نقاشی و طراحی روی کاشینقاشی روی کاشینقاشی سال نو روی کاشینقاشی های روی کاشینقاشی ماهی روی کاشینقاشی روی سرامیک زیبا و جدید

نقاشی های جدید روی کاشیچند طرح گل سنتی برای نقاشی بر سطح کاشی

نقاشی ساده روی کاشینقاشی با لعاب روی کاشینقاشی فانتزی روی کاشی کاشی نقاشی شده با طرح گل

نقاشی ساده و زیبا روی کاشینقاشی با لعاب روی کاشی

طرح های سنتی نیز از جمله پرطرفدارترین طرح ها برای نقاشی بر سطح انواع سرامیک و کاشی می باشند، این طرح ها که شامل خاتون، طرح تذهیب و… می باشند گزینه مناسبی برای تابلو های تهیه شده از کاشی نیز می باشند. همانگونه که می دانید این طرح ها انتخاب مناسبی برای نقاشی روی سفال نیز به حساب می آیند.

مدل نقاشی بر روی کاشی و سرامیکنقاشی سنتی روی سرامیک

کاشی های نقاشی شده زیبانقاشی های زیبا بر روی کاشینقاشی روی سرامیکنقاشی خاتون روی کاشی نقاشی روی سرامیک با طرح جدید و زیبا

نقاشی های روی کاشی

طرح های فانتزی یکی از محبوب ترین طرح ها برای ویترای روی کاشی می باشند، اگر قصد داریم طرحی برای کاشی های کوچک انتخاب کنید این طرح های فانتزی و عاشقانه بهترین گزینه برای شما محسوب می شوند. در ادامه نمونه هایی از این مدل های زیبا را مشاهده می فرمایید که البته می توانید علاوه بر این مدل ها، از انواع طرح ویترای روی شیشه نیز استفاده نمایید.

نقاشی فانتزی روی کاشیمدل نقاشی فانتزی روی کاشی های کوچکنقاشی روی کاشی های کوچکآموزش نقاشی و طراحی روی کاشیطراحی روی سرامیکنقاشی های فانتزی و عاشقانه روی کاشی

تاریخچه طرح کاشی ها در ایران

نقاشی کشیدن و رنگ آمیزی از جمله هنر های زیبا است که حس دلچسب و زیبایی را به انسان منتقل می کند، اخیرا کشیدن انواع طراحی و نقاشیها بر روی وسایل مختلف از جمله نقاشی روی سفال، نقاشی روی چرم، نقاشی روی چوب، نقاشی روی شیشه و … رواج زیادی پیدا کرده است که استفاده از آنها در دکوراسیون داخلی دیزاین فوق العاده شیک و جذابی ایجاد خواهد کرد.

ایده طراحی روی کاشی

نقاشی روی کاشی، یکی دیگر از این هنر های زیبا و پرکاربرد است که می توان آن را خیلی راحت و با کمترین هزینه در منزل انجام داد و ضمن ایجاد سرگرمی از این طریق درآمدزایی کرد، ضمن اینکه ایده جالب و زیبایی برای دکوراتیو منزل در ایام نوروز با استفاده از این کاشیهای زیبا می باشد، در تصاویر بالا روش طرح کشیدن و رنگ آمیزی کاشیها را تا حدودی یاد گرفته اید و نمونه هایی از آنها را مشاهده کردید، اکنون در ادامه شما را با تاریخچه طرح کشیدن روی کاشیها در کشورمان آشنا می نماییم.

طراحی روی کاشی

تزئینات بدست آمده از دروان هخامنشی نشان می دهد که در آن دروان نیز از آجر های نقش دار و لعاب دار استفاده می کردند؛ بدنه بناهای تخت جمشید و شوش که از این نوع کاشی ها استفاده شده است، گواه این موضوع می باشد؛ کاشی هایی با نقش حیواناتی مثل سیمرغ و یا گریفن که در این دوره های تاریخی استفاده شده است، تاکیدی بر آن است. همچنین در آرایش کتیبه ها از تزئینات کاشی استفاده می کردند. در دوره اشکانیان این صنعت پیشرفت زیادی کرد به طوری که سطح دیوار های داخلی و سطوح خارجی ظروف سفالی از لعاب یکرنگ استفاده می شد. در زمان ساسانیان نیز ساخت کاشی ها به روش هخامنشی ها ادامه پیدا کرد و کاشی های معرق مرغوب ساخته می شد، نقش کاشی ها هم دچار تغییراتی شد و آنها را از کنار هم گذاشتن قطعات کوچکی از کاشی های رنگی می ساختند، در اینجا چند نمونه دیگر طراحی و رنگ آمیزی روی کاشی ها را ملاحظه می کنید.

طراحی روی کاشی و سرامیک   مدل طراحی روی کاشی

نقاشی فانتزی روی کاشی

طراحی فانتزی روی کاشی

طراحی اسلیمی روی کاشی

طراحی جذاب روی کاشی

طراحی زیبا روی کاشی

نقاشی ویترای روی کاشی

با بهترین و زیباترین مدل های نقاشی روی کاشی و سرامیک آشنا شدید، امیدواریم از مشاهده این مدل های زیبا لذت برده باشید و با انتخاب این طرح ها زیباترین نقاشی ها را انجام دهید. البته می توانید در بخش نقاشی با دیگر طرح ها و مدل های جدید و متنوع و آموزش های مفید و جالب در این زمینه آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *