دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش طعم + نکات کلیدی

  • یلدا محمدی
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

طرز تهیه مربای توت فرنگی با روشی ساده و آسان و در عین حال خوش طعم و خوش رنگ را در این مطلب مشاهده فرمایید و از نکات کلیدی و مهم در جهت پخت این مربای پرطرفدار با طعم و مزه عالی استفاده نمایید.

مربا توت فرنگی، یکی از مرباهای خوشمزه و خوش طعمی است که طرفدارهای زیادی دارد. تهیه این مربا در اواخر فصل بهار که توت فرنگی فراوان تر است و دسترسی به این میوه خوشمزه به راحتی انجام می گیرد رواج بیشتری دارد.

این مربا به دو صورت خرد شده و همچنین کامل تهیه می شود که هر دو مدل مربا ظاهری زیبا دارد. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه این مربای خوشمزه را به صورت کامل آموزش دهیم.

آموزش پخت مربای توت فرنگی در منزل :

پخت این مربا به راحتی انجام می گیرد و بدون شرایط خاص و ابزار های مختلف می توانید در منزل این مربای خوشمزه را بپزید و نوش جان کنید. در ادامه ضمن معرفی مواد مورد نیاز و همچنین طرز تهیه مربا با نکات کلیدی و مهم برای خوش طعم و خوش رنگ تر شدن مربا توت فرنگی آشنا خواهید شد.

مربای توت فرنگی

مواد لازم  :

توت فرنگی : یک کیلوگرم

شکر : یک کیلوگرم

وانیل در صورت دلخواه : یک قاشق چای خوری

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مربای توت فرنگی

طرز تهیه مربا توت فرنگی :

قبل از هر کاری دم توت فرنگی ها را جدا نموده و آنها را خوب بشویید. برای تهیه مربا بهتر است از توت فرنگی های رسیده و ریز استفاده نمایید تا مربای شما ظاهر زیباتری و همچنین طعم دلنشین تری داشته باشد. بعد از شستشو توت فرنگی ها را داخل قابلمه بریزید و شکر را لا به لای توت فرنگی ها بپاشید و داخل یخچال قرار دهید. مدت زمانی که توت فرنگی در یخچال قرار می گیرد بستگی به میزان رسیدگی توت فرنگی ها دارد اما به طور کلی می توان بعد از گذشت حدود هشت ساعت و زمانی که توت فرنگی ها آب انداخت آن را از یخچال خارج نموده و روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از اینکه آب مربا شروع به جوشیدن کردن کف روی آن را بردارید و وانیل را به آن اضافه نمایید و بگذارید تا با حرارت ملایم حدود نیم ساعت بپزد تا شربت آن قوام بیاید. در این مرحله مربا را از روی حرارت برداشته و بعد از خنک شدن داخل ظرف های شیشه ایی بکشید و در یخچال نگهداری کنید.

آموزش پخت مربامربای توتمربای خوش طعم توت فرنگی

در صورتی که تمایل دارید مربا توت فرنگی شما به شکل خرد و ریز شده باشد، توت فرنگی ها را بعد از شستن در سایز دلخواه خرد نموده و بعد در قابلمه مناسب ریخته و لابه لای آنها شکر بپاشید و در یخچال قرار دهید و از روش پخت بالا استفاده نمایید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است این نوع مربا زودتر قوام آید و آماده شود.

توت فرنگی خرد شدهمربا توت فرنگیمربای توت فرنگی

نکات مهم  :

۱.برای پخت مربا بهتر است از قابلمه لعابی در سایز مناسب استفاده نمایید.

۲. موقع پخت در قابلمه را بگذارید تا مربای شما خوشرنگ تر شود و تیره نشود.

۳.ملاک مهم برای پخت مربا، قوام آمدن شربت است که باید به آن توجه نمود.

۴. مربای گرم را داخل شیشه نریزید و تا کامل خنک شدن آن صبر کنید.

۵. برای تهیه مربا از میوه های تازه، بدون لک و رسیده استفاده نمایید.

انواع مربا

دستور تهیه مربا توت فرنگی به روشی دیگر

مربا توت فرنگی ضمن اینکه یکی از انواع مربا های خوشمزه و پر طرفدار می باشد از آن می توان در تهیه شربتی خنک و خوشمزه در فصل گرم سال استفاده کرد و لذت برد، در ادامه با دستور تهیه مربا توت فرنگی با عسل آشنا می شوید.

مواد لازم

  • توت فرنگی سفت، ریز و رسیده/ یک کیلوگرم
  • وانیل/ یک قاشق چای خوری
  • عسل/ یک کیلوگرم

مربا توت فرنگی خوشمزه

طرز تهیه مربا توت فرنگی

توت فرنگی ها را بعد از پاک کردن، دم آنها را بگیرید و سپس خوب شست و شو دهید، سپس آنها را داخل قابلمه ای لعابی بریزید، لا به لای توت فرنگی ها را نیز عسل و شکر بپاشید، سپس اجازه دهید به مدت ۸ تا ۹ ساعت بماند تا به اصطلاح آب بیندازند.

بعد قابلمه را روی حرارت با شعله زیاد بگذارید، لازم است در حین جوشیدن مربا کف ایجاد شده روی سطح آن را یکی دو بار بگیرید و بعد در صورت تمایل به استفاده از وانیل آن را در این مرحله اضافه کنید.

بعد از اینکه شربت توت فرنگی قوام آمد، قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید، به طور کلی نیم ساعت زمان برای آماده شدن مربا توت فرنگی کافی می باشد و در صورتی که این مدت زمان طولانی تر شود، مربا شما رنگی تیره پیدا می کند.

روش تهیه شربت توت فرنگی

در صورت تمایل برای تهیه شربت توت فرنگی به صورت جداگانه، قبل از اینکه توت فرنگی ها به طور کامل بپزند، مقدار زیادی از آب آنها را به داخل ظرف دیگری انتقال دهید و سپس با افزودن نیم کیلو گرم شکر یا عسل به توت فرنگی های داخل قابلمه، چند دقیقه دیگر اجازه دهید تا مربا حرارت ببیند تا شربتی را که بعد از افزودن شکر درست شده، قوام بیاید. برای این منظور زمان نیم ساعته پخت مربا توت فرنگی باید کمتر شود زیرا به دلیل اینکه توت فرنگی ها دو بار حرارت می بینند، ممکن است له شده و تغییر رنگ پیدا کنند.

مربایی از توت فرنگی

امیدواریم آموزش پخت مربا توت فرنگی مفید واقع شده باشد و حتما این مربا خوش طعم و خوشمزه را تهیه و در کنار خانواده نوش جان کنید. با مراجعه به بخش انواع مربا از دیگر آموزش ها و مطالب جالب و مفید استفاده نمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *