دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لواشک انار خانگی با طعم ترش و شیرین

  • مرضیه نیکزاد
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

لواشک انار یکی از انواع لواشک های خوشمزه و بسیار ترشی که اغلب در فصل پاییز تهیه می شود. از آنجا که طرز تهیه لواشک انار نسبتا راحت می باشد می توانید آن را در منزلتان تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

همانطور که می دانید لواشک را می توان با انواع میوه های مختلف نظیر آلو و سیب و کیوی و زرد آلو و … تهیه کرد. لواشک انار از انواع خوراکی ها و تنقلات خوشمزه ای است که می توان آن را به راحتی و کاملا بهداشتی در منزل تهیه کرد. در این مطلب ما قصد داریم تا شما عزیزان را با طرز تهیه لواشک انار خانگی با طعم فوق العاده آن آشنا کرد تا بتوانید به راحتی آن را در منزل تهیه و نوش جان کنید، بنابراین به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

لواشک آلو و لواشک سیب و لواشک انار از انواع لواشک های خوشمزه و پرطرفداری می باشند که شما عزیزان می توانید آن ها را در منزل به راحتی و کاملا بهداشتی تهیه نمایید. در این مطلب از آموزش آشپزی مجله آرگا ما قصد داریم تا شما را با روش درست کردن لواشک انار بسیار خوشمزه آشنا کنیم. با ما همراه باشید و از این لواشک بسیار خوش طعم در منزل لذت ببرید.

طرز تهیه لواشک انار

مواد لازم

  • آب انار یا دانه انار : دو لیوان
  • آبلیمو : سه قاشق غذاخوری
  • به بزرگ : یک عدد
  • نمک : یک قاشق مرباخوری
  • روغن : یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه لواشک انار با طعم عالی

ابتدا نمک را روی دانه های انار بریزید و آن را حدود دو ساعت بگذارید تا بماند سپس آن را داخل میکسر قرار دهید تا عصاره انار خارج شود.

دون کردن انار

گرفتن عصاره انار

افزودن نمک به آب نار

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در مرحله بعدی میوه به را به قطعات کوچکی تقسیم کنید سپس به همراه آبلیمو و عصاره انار و آب انار به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بگذارید تا کاملا بجوشند.

اضافه کردن انار به میوه به

پس از آن که غلیظ شد صبر کنید تا خنک شود. در این هنگام سینی فلزی را بردارید و درون آن را با کاغذ آلومینیوم بپوشانید سپس مواد را به آرامی داخل سینی بریزید.

 طرز تهیه لواشک انار خوشمزه

سینی را داخل فر با دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد قرار دهید هنگامی که لواشک حالت جامد به خود گرفت آن را از فر خارج کنید تا خنک شود. شما می توانید سینی لواشک را داخل یخچال قرار دهید.

لواشک خوشمزه انار لواشک خوش طعم انار

آموزش تهیه لواشک انار به روش دیگر

لواشک انار را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید، این لواشک یکی از انواع لواشک های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که بسیار ساده و راحت تهیه می شود و همانطور که می دانید انار نیز یکی از میوه بسیار خوشمزه است که فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارید از این رو، با تهیه لواشک انار می توانید از فواید آن بهره مند شود، لواشک انار خیلی ساده و راحت تهیه می شود فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش برود تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم

  • دانه انار : یک کیلو
  • نمک : یک قاشق مرباخوری

دستور تهیه لواشک انار و به

دستور تهیه

ابتدا انار ها را دانه کرده و روی آن نمک پاشیده سپس اجازه دهید به مدت دو ساعت بماند و بعد دانه های انار را داخل مخلوط کن بریزید تا له شود.

در این مرحله از نحوه تهیه لواشک انار، دانه های انار له شده را از صافی رد کرده و عصاره خارج شده از آن در صورت تمایل همراه با مقداری آب انار را به مدت پانزده دقیقه جوشانده تا غلیظ شود.

جالا حرارت را خاموش کرده و بعد از کمی خنک شدن کف سینی آلومینیومی را سلفون کشیده و عصاره انار غلیظ شده را به شکل یکدست در کف سینی پهن نمایید.

در مرحله پایانی از دستور تهیه لواشک انار سینی لواشک را زیر نور خورشید یا رو به روی پنکه گذاشته تا خشک شود سپس به اندازه های دلخواه برش داده و نوش جان کنید.

روش تهیه لواشک انار و به

نکات تکمیلی

۱. لواشک انار جزو ترشیجات و شور می باشد.

۲. این لواشک را می توانید در میان وعده نوش جان کنید.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از طرز تهیه لواشک انار با طعم عالی که در این مطلب برای شما عزیزان قرار داده ایم لذت برده باشید و به راحتی بتوانید آن را در منزل برای خود و اعضای خانواده خود تهیه نمایید و از خوردن آن لذت ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع لواشک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *