دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تفاوت پرفیوم و ادوتویلت چیست؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

تفاوت پرفیوم و ادوتویلت بسیار زیاد می باشد و شما می توانید با استفاده از مواردی که در ادامه آن ها را بیان می کنیم اطلاعاتی در مورد این دو مورد و تفاوت هایی که دارند بدست آورید.

برای اینکه بتوانید یک پرفیوم و یا ادوتویلت خوب تهیه کنید نیاز است تا اطلاعاتی در مورد آن ها داشته باشید تا بتوانید نوع خوب این این محصولات را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه تفاوت پرفیوم و ادوتویلت را برایتان و مورد بررسی قرار می دهیم.

ادکلن و عطر چه تفاوتی دارند؟

تفاوت پرفیوم و ادوتویلت

جالب است بدانید که بسیاری از افراد بر این باور هستند که پرفیوم تنها مختص به محصولات  زنانه بوده و از سوی دیگر ادکلن نیز تنها برای عطر های مردانه مورد استفاده قرار می گیرد. این باور کاملا غلط می باشد و در ادامه اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما خواهیم داد.

پرفیوم

پرفیوم ها یا همان عطر ها از ۲۰ ۴۰ درصد اسانس روغنی و خالص تشکیل شده می باشند و به همین دلیل اگر شما در حین صبح از عطر خود استفاده کنید احتمالاً تا زمان غروب می توانید بوی آن را احساس نمایید معمولاً پرفیوم ها بالاترین میزان غلظت را دارند و اسانس معطر آنها بیشترین ماندگاری را با خود به همراه دارد. پرفیوم ها ماندگاری بین ۶ تا ۸ ساعت داشته و با قیمت بسیار بالاتری نیز ارائه می شوند.

ادوپرفیوم

ادوپرفیوم ها که به اختصار آنها را EDP خطاب می کنند از نظر غلظت اسانس معطر بعد از پرفیوم ها قرار می گیرند و معمولاً در این محصولات بین ۱۵ تا ۲۰ درصد اسانس روغنی به کار می رود و در زمینه ماندگاری بو می توانند بین ۵ تا ۶ ساعت بر روی لباس های تان باقی بماند. ادوپرفیوم ها ماندگاری و پخش بوی بالا و رضایت بخشی را برای مشتری به همراه دارد و همزمان ملایمت و سبکی مناسبی دارند و می‌توانند در بین دیگران بسیار محبوب باشند.

پرفیوم چیست؟

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ادوتویلت

معمولا بر روی شیشه این عطر ها واژه اختصاری EDT را نیز مشاهده می کنید و ادوتویلت ها معمولا دارای ۵ الی ۱۵ درصد اسانس روغنی می باشند. در شرایط عادی ماندگاری این مدل از از ها بین ۴ تا ۵ ساعت می باشد و دارای رایحه های گرم و معتدل یا سرد می باشند.

ادکلن

ادکلن ها یا با علامت اختصاری EDC نسبت به سه نوع از عطر های قبلی که معرفی شده از وضعیت بسیار کمتری برخوردار می باشند و تنها دو تا ۷ درصد آنها را اسانس خالص تشکیل داده است. درصد الکل استفاده شده بسیار بالا می باشد و برای همین ماندگاری بوی آنها بسیار کم است و حداکثر تا ۲ ساعت بر روی لباس های شما باقی خواهند ماند. ادکلن ها صرفا مردانه نمی باشند و بسیاری از آن ها مخصوص برای خانم ها طراحی می شوند از این رو شما نیز می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

اوفرش

اوفرش ها که با علامت اختصاری EAU در بازار یافت می شوند شباهت بسیار زیادی به ادکلن ها دارد. در واقع در تولید آن ها حدودا ۱ الی ۳ درصد اسانس استفاده می شود و برای همین ماندگاری آن ها بین یک الی دو ساعت می باشد. بر خلاف ادکلن ها ترکیبات این محصول الکل و اسانس نمی باشد و بخش زیادی از آن ها را آب تشکیل می دهد از این رو برای افرادی که دارای پوست های حساس می باشند مناسب خواهد بود.

عطر و میزان اسانس آن ها

به غیر از این مدل های محصولات مرتبط دیگری نیز وجود دارد شما می‌توانید از آن‌ها نیز بهره بگیرید و این محصولات با نام های میسیت و افتر شیو ها ارائه می شوند. در این میان در حین خرید باید به میزان ماندگاری بو و درصد اسانس های روغنی عطر و یا پرفیومی که می خرید دقت کافی داشته باشید. حال که با تفاوت پرفیوم و ادوتویلت آشنا شدید در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در همین زمینه نیز مانند افزایش ماندگاری عطر و  تشخیص ادکلن اصل  کسب کنید و برای این کار کافی است تا بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *