دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با انواع معایب سورن پلاس و مشکلات این خودرو آشنا شوید

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

سمند سوزن پلاس در اواخر سال ۱۳۹۸  مورد رونمایی قرار گرفت و به عنوان نسخه جدیدتر و گران قیمت تر سورن روانه بازار شد. از آنجا که هر محصولی ممکن است نواقصی داشته باشد. در این مطلب به بررسی معایب سورن پلاس می پردازیم.

سمند سورن پلاس آخرین فیس لیفت سمند سورن است که در سال ۹۸ روانه بازار شد. این خودرو از نظر مصرف سوخت نسبت به مدل های دیگر سورن بهینه تر می باشد و کم ایرادتر از سایر نسخه های سورن است. اگر مایلید تا معایب سورن پلاس را بدانید با  این مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با معایب سورن پلاس

سمند نخستین خودروی ملی است که در سال ۱۳۸۱ گروه خودروسازی ایران خودرو آن را به بازار عرضه کرد. در این سال ها مدل های متعددی از این خودرو تولید شده و اکنون اعضای خانواده سمند به ۸ رسیده است. آخرین عضو این خانواده سمند سورن پلاس است که در سال ۹۸ رونمایی شد.

این خودرو به عنوان نسخه جدیدتر و گران قیمت تر سمند سورن روانه بازار شد. به عبارتی سورن پلاس آخرین فیس لیفت سمند سورن است که در سال ۱۳۹۸ روانه بازار شد. حجم پیشرانه سورن پلاس ۱۶۵۰ سی سی بوده و از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ می باشد. حداکثر قدرت این خودرو ۱۱۵ اسب بخار و شتاب صفر تا صد آن ۱۲ ثانیه گزارش شده است.

نوع تنفس موتور خودرو توربوشارژ می باشد و جعبه دنده آن ۵ سرعته دستی است. همچنین حداکثر سرعت سورن پلاس ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده و از نظر مصرف سوخت نسبت به سایر مدل های سورن بهینه تر است. قابل ذکر است که سورن پلاس از آپشن های کاربردی تر و به روزتری هم بهره می برد که از جمله آن ها می توان به کروز کنترل، ایزوفیکس، شیشه دودی درب عقب و ترمزهای جلو و عقب دیسکی اشاره نمود.

در بررسی ۸۰ دستگاه سمند سورن پلاس مشخص شد به طور کلی این خودرو نسبت به دیگر مدل های سورن کم ایرادتر است. از  میان این تعداد حداکثر ایراد مشاهده شده در این خودروها به بدنه آن ها مربوط بود که تاکید می شود تعدادشان زیاد نبوده و برخی در صندلی، باتری، فندک، دربازکن موتور، آنتن و دربازکن صندوق عقب مشکلاتی داشتند. در ادامه به شاخص ترین معایب سمند سورن پلاس می پردازیم.

  •  آرون گروپس

فقدان تست تصادف

یکی از بزرگترین معایب خودروهای داخل عدم تست تصادف آن ها است در این میان سورن پلاس نیز قرار دارد. به این ترتیب توانایی و مقاومت آن ها در برابر تصادفات سهمگین ارزیابی نشده است. البته عدم نداشتن تست ایمنی به خودروهای مونتاژی داخل کشور مربوط نبوده و معمولا فرایند تست تصادف آن ها از سوی طرف خارجی صورت می گیرد.

با توجه به این که سورن پلاس کاملا مطابق سمند طراحی شده و از آنجا که سمند نیز روی پلتفرم پژو ۴۰۵ قرار دارد می توان از تست ایمنی این خودرو نتیجه گرفت که سمند به سختی قادر به دریافت سه ستاره ایمنی است.

طراحی ضعیف

از آنجا که سون پلاس نسخه فیس لیفت محسوب می شود ولی همچنان تغییرات چشمگیری در طراحی آن دیده نمی شود.

کمیاب بودن قطعات یدکی خودرو و قیمت بالای آن ها

از دیگر عیوب سورن پلاس کمبود قطعات یدکی خودرو است. سمند سورن پلاس با این که خودروی تولید کشورمان است ولی بر اساس تجربه های خریداران پیدا کردن لوازم یدکی و قطعات آن دشوار است. نگهداری سورن گران و یافتن برخی قطعات آن سخت بوده البته این مشکل تنها در برخی از قطعات دیده می شود.

شایان ذکر است سرویس دوره ای خودرو به طور منظم می تواند احتمال بروز خرابی قطعات را در آینده کاهش بدهد.

کند بودن

کند بودن و سنگینی از مشکلات دیگری است که در خرید این خودرو تردید ایجاد می کند. وزن بالای این محصول نسبت به موتور استفاده شده در آن شبیه نسل های قبل سمند سبب شده شتاب خوبی نداشته باشد. البته نسبت به گذشته تا حدودی بهتر شده است.

جمع بندی

خودرو سمند سورن ترکیبی از سمند ایکس ۷ و سمند ال ایکس است. این محصول ایران خودرو با توجه به معایب ارائه شده کمی پرهزینه است از این رو برای انتخاب آن بایستی با دقت کامل تصمیم گیری کنید. اگر نسخه بهینه تر و امروزی مدنظر شما است سورن پلاس گزینه مناسبی است و اگر به سرعت اهمیت می دهید مدل توربو آن را خریداری کنید. و چنانچه ارزان بودن خودرو مدنظرتان است سورن معمولی گزینه خوبی خواهد بود.

فراموش نکنید که تقریبا تمام خودروها معایب و نواقصی دارند. به طور مثال مصرف سوخت زیاد از معایب پژو پارس سال می باشد. شاید از اولین نسخه سمند تا آخرین مدل تولیدی آن بسیاری از ایرادات رفع نشده باشد ولی این خودروها مزایایی از جمله رانندگی راحت، موتور خوب، کابین زیبا و … هم دارند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *