دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی هیوندای HB20 نسخه سال ۲۰۲۲

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

هیوندای HB20 نسخه فیس لیفت برای سال ۲۰۲۲ در بازار برزیل معرفی شده است که طراحی آن بروزرسانی شده و مدرن تر به نظر می رسد. این مطلب به بررسی هیوندای HB20 می پردازد.

کمتر از یک سال از معرفی نسخه فیس لیفت هاچ بک هیوندای HB20 در بازار برزیل برای سال ۲۰۲۲ می گذرد. این خودرو با بروزرسانی هایی در طراحی و سایر مشخصات مدرن تر به نظر می رسد. تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی هیوندای HB20 پرداخته تا اطلاعات بیشتری از این خودرو کسب نمایید.

بررسی هیوندای HB20 نسخه ۲۰۲۲

اگر به لیست پر فروش ترین خودروهای بازار برزیل در سال ۲۰۱۷ نگاهی بیندازیم اسم خودرویی از شرکت هیوندای در راس این جدول دیده می شود. خودرویی با نام  HB20 که مخفف هیوندای برزیل می باشد. این هاچ بک مقام سومین خودروی پرفروش بازار برزیل در سال ۲۰۱۷ میلادی را از آن خود نمود و در جایگاهی بعد از خودروهای شورلت اونیکس و فورد کا قرار گرفت.

البته این جایگاه شدیدا از سوی خودروی رنو ساندرو استپ وی تهدید می شد که رشد ۴۱ درصدی را در این سال ثبت کرده و ۴۵ هزار دستگاه از آن به فروش رفته بود. قابل ذکر است که هیوندای HB20 خودروی ساب کامپکت می باشد که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد.

در ادامه نسخه کراس این خودرو با اسم هیوندای HB20 ایکس و نسخه سدان با اسم هیوندای HB20 اس هم معرفی شدند. پیشرانه حضور یافته در این خودرو دارای انعطاف لازم برای استفاده از سوخت های مختلف می باشد. زیرا در برزیل سال هاست که سوخت اتانول در حمل و نقل کاربرد گسترده ای دارد.

تا سال ۲۰۱۶ هیوندای HB20 به سایر کشورهای امریکایی صادر نمی شد و فروش آن فقط محدود به بازار برزیل بود ولی از این سال به بعد به سایر کشورها مانند اروگوئه و پاراگوئه نیز صادر شد. تا این که نسخه فیس لیفت هیوندای HB20 در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد و بعد از نسخه سدان نیز معرفی شد.

  •  آرون گروپس

شرکت هیوندای با آپدیت هایی در امکانات و آپشن های HB20 موفق شده خودرویی مناسب و اقتصادی را به بازار خودرو ارائه دهد. این خودروساز کره ای امیدوار است سهم عمده ای در بازار خودروهای اقتصادی را به خود اختصاص دهد. به نظر می رسد هیوندای HB20 نسخه ۲۰۲۲ گزینه مناسبی برای کشور ما باشد. در ادامه به بررسی این خودرو می پردازیم.

طراحی ظاهری

بررسی ها نشان می دهد هیوندای HB20 در بخش جلویی شباهت زیادی به نسخه سدان خود دارد. از این رو این محصول جذابیت و زیبایی بالایی داشته و یک خودرو رده بالا به حساب می آید. سپر اسپرت خودرو و طراحی و گرافیک خشن چراغ های جلو تا حدودی مشابه هیوندای ای ۲۰ می باشد و احساس غرور را به سرنشین القا می کند.

به طور کلی نمای جلو در هیوندای HB20 چهره خشن تری نسبت به نسل قبل دارد. سپر جلو باز طراحی شده و اکنون اسپرت تر به نظر می رسد همچنین به لطف جلو پنجره بزرگ و ورودی های هوای مصنوعی تا حدودی به ای ۲۰ شباهت یافته است. نمای جانبی با کمترین تغییر روبرو شده و این خودرو با رینگ های ۱۶ اینچی آلیاژی جدید و رنگ های جدید برای بدنه همراه شده است.

همانند بخش جلویی هیوندای HB20 بررسی ها نشان داد در قسمت عقب با تغییراتی همراه شده و به عبارتی باز طراحی کامل صورت گرفته است. در بخش عقب این خودرو شبیه هیوندای النترا چراغ های عقب ال ای دی پیوسته با گرافیک زیبا کار شده است. همچنین سپر عقب و درب صندوق نیز طراحی به روزتری دارند.

طراحی داخلی

فضای کابین و طراحی داخلی هیوندای HB20 نسبت به طراحی ظاهری و بدنه با تغییرات کمتری روبرو شده است. در مرکز داشبورد شاهد یک مانیتور لمسی عمودی هستیم که در کنار فرمان سه شاخه و کلاس تمام دیجیتال (در نسخه های فول آپشن) از مهمترین ویژگی های کابین خودرو به حساب می آیند.

امکانات و آپشن های خودرو

از جمله امکانات رفاهی و آپشن های هیوندای HB20 عبارت است از:

سیستم تهویه مطبوع اتومات، پورت های یو اس بی، دوربین دنده عقب، پد شارژ وایرلس گوشی همراه، سیستم کنترل از راه دور بلولینک، اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم کروز کنترل، ۶ کیسه هوای ایمنی، سیستم تشخیص فرامین صوتی راننده، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سر بالایی، سیستم کنترل کشش، تودوزی ترکیبی از پارچه و چرم مصنوعی و … اشاره کرد.

ضمنا در نسخه سفارشی آپشن هایی مانند رادار نقطه کور، سیستم کمکی رانندگی که شامل کنترل خودرو بین خطوط  و هشدار ترافیک در عقب است نیز وجود دارد.

مشخصات فنی

هیوندای HB20 هاچ بک همانند نسخه سدان با دو پیشرانه یک لیتری کاپا MPI و TGDI عرضه می شود. پیشرانه تنفس طبیعی قدرت ۷۹ اسب بخار را تولید که توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته نیروی آن منتقل می شود. از سویی پیشرانه توربو حداکثر قدرت ۱۱۸ اسب بخار را داشته که توسط گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتومات ارائه می شود.

به عبارتی این خودرو فاقد موتور الکتریکی سازی یا هیبریدی است. نسخه پایه با پیشرانه یک لیتری سه سیلندر کاپا با سیستم سوخت رسانی مولتی پورت عرضه می شود که البته نسخه یک لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق سوخت مستقیم نیز وجود دارد.

در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر محصولات شرکت هیوندای و سایر برندها با کلیک روی از این مقالات نیز بازدید نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *