دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با کلیسای ارتدوکس یونانی در تهران

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

کلیسای ارتدوکس یونانی در تهران یکی از کلیساهای تاریخی و زیبایی است که بازدیدکنندگان زیادی دارد. این کلیسا معماری یونانی داشته و پیروان یونانی زیادی دارد.

اگر می خواهید، یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی مهم در تهران را مشاهده کنید، می توانید سری به کلیسای ارتدوکس یونانی بزنید. این کلیسا ویژگی های گردشگری زیادی دارد و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد.

پله های کلیسای ارتدوکس

معرفی کلیسای ارتدوکس یونانی:

این کلیسا بسیار زیبا بوده و در میان جاذبه های تهرانی نیز علاقه مندان زیادی دارد. این کلیسا در زمانی که یونانی ها در این بوده و مهاجرت کرده اند، ساخته شده است. برای بازدید از این کلیسای دیدنی باید به خیابان شهید مفتح تهرانی سر بزنید. این کلیسا در چهارراه طالقانی قرار دارد. شما می توانید در این بخش با مکان های دیدنی تهران آشنا شوید.

معماری های کلیسای ارتدوکس

مرکزیت این کلیسا نیز بر اساس اختلافاتی در اصول الاهیاتی مردرم ارتدوکس یونانی بنا شد. مردم بیزانس که در اطراف کشورها پراکنده شده بود، در این نواحی ایران نیز سکونت داشتند و به همین دلیل این کلیسا را احداث کردند.

کلیسای ارتدوکس یونانی

پیشینه تاریخی کلیسا:

این کلیسا که ابتدا به دلیل جدایی بیزانسی ها از رم غربی ایجاد شد، ویژگی های تاریخی زیادی دارد. قدمت این بنا از یک سو و از سوی دیگر نیز معماری زیبای این سازه می تواند برا شما جذابیت داشته باشد. همانطور که اشاره شد این کلیسا متعلق به یونانی ها می باشد.

  •  آرون گروپس

سازه کلیسای ارتدوکس

در سال های اخیر به دلیل مهاجرت های زیادی که از ایران به دیگر کشورها شده است، میزان بازدیدکنندگان آن از این کلیسا کمتر شده و یونانی های کمتری به این کلیسا سر می زنند. در این کلیسا نیز در برخی از ایام ویژه مراسم هایی برگزار می شوند که جذابیت های زیادی برای بازدیدکنندگان دارند. در حال حاضر در این کلیسا نیز کشیش دائمی وجود ندارد.

کلیسای ارتدوکس یونانی جذابیت های زیادی دیگری نیز دارد که شما از معماری آن ها بازدید خواهید کرد. این کلیسا امروزه یکی از زیباترین دیدنی های تهران می باشد که شما علاقه مندان از آن ها بازدید خواهید کرد. ویژگی های این کلیسا برای افرادی که به معماری های تاریخی علاقه مند هستند نیز بسیار جذاب می باشد.

آشنایی با کلیسای ارتدوکس

ویژگی های کلیسا:

این کلیسا دارای پله ها و نیم ستون هایی است که معماری بنا را زیبا کرده اند. در داخل ساختمان نیز می توانید مجسمه ای از معبد پارتنون بازدید کنید. این نواحی از گردشگران خارجی و داخلی بازدیدکنندگان زیادی دارد. شباهت این بنا به سازه های یونانی بسیار زیاد بوده و علاقه مندان و گردشگران زیادی نیز دارد. شما می توانید در اوقات مختلفی از زیبایی های این بنا بازدید کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *