دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

غار سنگریز و نگاهی به زیبایی های این غار

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

غار سنگریز که قدمتی ۶۵ میلیون ساله دارد از جذابیت های زیادی برخوردار است. این غار تشکل شده از استالاگمیت ها بوده و ستون آهکی زیبایی دارد.

یکی از شگفتی های تاریخی و در عین حال طبیعی ایران، غار سنگریز می باشد که شما در این بخش با زیبایی های آن آشنا می شوید. قدمت این غار به ۶۵ میلیون سال پیش باز می گردد و از سوی دیگر هم طبیعت بکر و زیبایی برای علاقه مندان دارد.

نمایی از سنگریز

معرفی غار سنگریز:

این غار که قدمتی ۶۵ میلیون ساله داشته از جذابیت های ویژه ای برای علاقه برخوردار می باشد. اهمیت این غار به دلیل شگفتی های طبیعی این ناحیه نیز برای علاقه مندان جالب توجه است. برای بازدید از زیبایی های این ناحیه باید به شرق علویجه سفر کنید.

غار سنگریز

این غار با وجود اینکه زیبایی های زیادی از آن کشف نشده است، مورد توجه گردشگران می باشد. در این بخش به معرفی یکی از مکان های دیدنی اصفهان پرداخته ایم که بیشتر با ان ها آشنا می شوید.

درون سنگریز

ویژگی های غار:

از مهم ترین امتیازات این غار می توان به سازه های استالاگمیت ها و استالاگتیت ها اشاره کرد. قندیل های زیبای این غار تشکیل شده از این جنس هستند و برخی از آن ها از سقف غار آویزان شده اند. همچنین قسمت های ستونی این بنا نیز تشکیل شده از استالاگمیت ها می باشند. ستون هایی از این جنس نیز در کف غار قرار دارند که مشاهده می کنید.

  •  آرون گروپس

ویژگی های سنگریز

بیشتری ساختار این سازه آهکی است و کارشناسان زیادی بر روی آن تحقیق کرده اند. طبق تحقیقات گسترده بر روی این سازه نشان می دهد که قدمت این بنا به ۶۵ میلیون سال پیش باز می گردد. این غار به دوره زمین شناسی کرتاسه باز می گردد که از نظر زیست محیطی اهمیت بسیار زیادی داشته است.

چگونگی کشف غار:

غار سنگریز یکی از قدیمی ترین سازه های تاریخی و طبیعی بوده که توسط افراد محلی کشف شد. حسن قندهاری یکی از راهنماهای ویژه غارنوردی است که درباره این بنا توضیحات مختلفی ارائه داده است. بخش های دیگری از این غار بعدها به وسیله غارنوردان کشف شده که تشکیل شده از تالارهای مختلفی است.

زیبایی سنگریز

این بنا شامل ۷ تالار می شود که بخش هایی از آن به تازگی کشف شده اند. این غار به دلیل اینکه صعب العبور می باشد، هنوز بخش هایی از آن کشف نشده است به ویژه عمق این غار هنوز به خوبی تخمین نشده که در سال های اخیر تحقیقات و بررسی های زیادی در این زمینه انجام شده است.

آویزهای موجود در این غار قدمتی چند میلیون ساله دارند که زیبایی زیادی برای گردشگران خواهند داشت. در سال های اخیر عوامل انسانی و طبیعی زیادی در این نواحی موجب شده که تخریب های زیادی به این نواحی وارد شود. این غار امروزه یکی از دیدنی های اصفهان است که شما از آن ها بازدید می کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *