دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با کویر مزینان و چشم اندازهای زیبای این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

کویر مزینان یک ناحیه کویری دیدنی است که از سوی علاقه مندان زیادی مورد توجه می باشد. این کویر چشم اندازهای طبیعی زیادی داشته و بسیارآرام است.

 این کویر زیبا و بکر در روستایی با همین نام و توابع داورزن واقع شده است. برای بازدید از این زیبایی ها باید به ناحیه خراسان رضوی بروید و از چشم اندازهای این ناحیه و کویر مزینان بازدید کنید.

کویر مزینان

معرفی کویر مزینان:

قدمت این ناحیه کویری به ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد باز می گردد. این نواحی دارای آثار تاریخی زیادی بوده و نشانه های مهمی از جاذبه های با قدمت در ان دیده می شود. شب های خیال و انگیز و آرامش بخش در این نواحی یکی از مهم ترین جذابیت ها و امتیازاتی هستند که شما از آن لذت می برید. این ناحیه به نوع خود پتانسیل بالایی در جذب توریستان استان دارد.

طبیعت زیبای مزینان

روستای مزینان:

این روستای با قدمت با برخورداری از پیشینه تاریخی بسیار بالا و غنی خود از اهمیت زیادی برخوردار است. دانشمندان زیادی درباره این ناحیه به تحقیق پرداخته اند تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که این ناحیه قدمتی بالا داشته و به زمان قاجاریه باز می گردد. در زمان قاجار این روستا حوادث و رخدادهای تاریخی بسیار مهمی را از سر گذرانده است.

دیدنی های مهم مزینان

کویر زیبای خراسان:

این کویر شامل پهنه بسیار وسیعی بوده و چشم اندازهای خارق العاده ای برای علاقه مندان دارد. شب های این ناحیه پر از ستاره و دارای آسمانی شفاف و نورانی است. سکوت این ناحیه از یک سو و از سوی دیگر آرامش دست نیافتنی ان موجب شده تا علاقه مندان و ماجراجویان زیادی به این نواحی سفر کنند و از چشم اندازهای آن لذت ببرند.

  •  آرون گروپس

شگفتی های مزینان

شما عزیزان نیز اگر قصد بازدید از خلقت های خداوند را دارید و می خواهید، اثری از شاهکارهای هنری او را مشاهده کنید حتما سری به این روستا و این کویر دیدنی بزنید. کویر مزینان شگفتی های دیگری نیز در خود جای داده است که شما باید حتما آن را تجربه کنید.

ارتفاعات زیبای مزینان

این کویر امروزه یکی از مکان های دیدنی خراسان رضوی بوده که شما علاقه مندان می توانید از آن بازدید کنید. این ناحیه که یکی از مهم ترین پایگاه های ستاره شناسی به شمار می آید، مقاصد بسیاری از علاقه مندان و گردشگران است. شما در سفر به این ناحیه و این روستای دیدنی می توانید با انواعی از مزارع مختلف نیز آشنا شوید.

مزارع آفتابگردان و کنجد از مهم ترین مزارع این نواحی بوده که یکی از مهم ترین منابع تامین مالی و اقتصادی در ای منطقه هستند. شما علاقه مندان و گردشگران می توانید در لینک با مکان های دیدنی داورزن نیز آشنا شوید و زیبایی های بیشتری از این روستا را بشناسید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *