دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی هونگچی HS5 و آشنایی با طراحی و امکانات این خودرو

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

هونگچی  HS5 شاسی بلند سایز متوسط چینی است که با قیمت پایه حدود ۲۷۱۰۰ هزار دلار و قدرت ۲۵۲ اسب بخار مدتی است رونمایی شده است. در این مطلب به طور اجمالی به بررسی هونگچی  HS5 می پردازیم.

چند ماهی از رونمایی خودرو جدید شرکت چینی هونگچی با اسم هونگچی  HS5 می گذرد. در این شاسی بلند سایز متوسط سعی شده در کنار طراحی زیبا، امکانات رفاهی و ایمنی گسترده ای ارائه شود. در ادامه به طور اجمالی به بررسی هونگچی  HS5 خواهیم پرداخت.

معرفی و بررسی هونگچی  HS5

اخیرا تصاویر رسمی شاسی بلند سایز متوسط جدید شرکت هونگچی با اسم هونگچی  HS5 انتشار یافته است. در این خودرو سعی شده با ارائه طراحی زیبا به همراه امکانات رفاهی و ایمنی گسترده رقیب قابل توجهی برای سایر شاسی بلند های آسیایی و حتی اروپایی در این رده ایجاد شود.

شرکت هونگچی از سال ۱۹۵۸ فعالیت خود را آغاز کرد. این برند همیشه در زمینه معرفی و ساخت خودروهای لوکس متمایز از دیگر محصولات چینی فعال بوده است. اسم این برند به معنی پرچم قرمز می باشد. این اسم در آغاز برای عرضه خودروهای مناسب حمل و نقل نمایندگان حزب کمونیست چین مورد استفاده قرار می گرفت.

در حال حاضر رئیس جمهور این کشور نیز با محصولات خاص و حفاظتی برند هونگچی استفاده می کند. این موضوع افتخار بزرگی برای این برند با سابقه خواهد بود. چندی قبل وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تصاویر اولیه هونگچی  HS5 را انتشار کرده بوده ولی این شرکت به طور رسمی به انتشار اطلاعات و تصاویر این خودرو نمود.

آنچه بیشتر از سابق جلب توجه می کند حضور دو نمایشگر بزرگ در کابین و پدهای شارژ بی سیم گوشی هوشمند در کابین خودرو می باشد. شاسی بلند سایز متوسط هونگچی نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شد.

  •  آرون گروپس

طول و عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر ۴۷۶۰،۱۹۰۷،۱۷۰۰ میلی متر است و فاصله بین محوری آن حدود ۲۸۷۰ میلی متر بود. موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو نسل قبلی قدرت ۲۲۴ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را ارائه می داد که این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتومات به چرخ ها منتقل می شد.

همچنین مشتریان قادر بودند با پرداخت هزینه بیشتری سیستم چهار چرخ محرک را هم سفارش بدهند. در حال حاضر دومین نسل هونگچی  HS5 رونمایی شده است و قصد داریم در ادامه به طور اجمالی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی

بررسی طراحی هونگچی  HS5 نسل جدید حاکی از آن است که از زبان طراحی فعلی هونگچی بهره می برد. از مشخصات بارز این سبک طراحی جلوپنجره بزرگ و روکش کروم جلو، امتداد پرچم قرمز هونگچی از کاپوت تا درون جلوپنجره، چراغ های اتصال یافته عقب و … اشاره نمود. این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تغییر زیادی نیافته و البته طول نسل جدید ۲۵ میلی متر بیشتر شده است.

همانطور که پیشتر اشاره شد برخی اطلاعات اولیه از هونگچی  HS5 پیشتر منتشر شده بود. ولی اکنون بهتر می توان آن را مشاهده کرد. در قسمت جلو جلوپنجره بزرگ با نشان پرچم قرمز این برند دیده می شود ولی ابعاد خودرو تغییر چندانی نکرده و فقط ۲۵ میلی متر طویل تر و ۲ میلی متر کم عرض تر از سابق شده است. فاصله بین محوری همان ۲۷۸۰ میلی متر است.

قیمت خودرو

گزارش شده هونگچی  HS5 نسل جدید با توجه به سطح آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی قیمتی بین ۲۷۱۰۰ دلار تا ۳۶۸۰۰ دلار خواهد داشت. گفتنی است هونگچی  HS5 پرفروش ترین خودرو این برند چینی محسوب می شود که در سال قبل بیشتر از ۱۲۷ هزار دستگاه از آن به فروش رسید.

مشخصات فنی

در بررسی ها مشخص شد هونگچی  HS5 جدید از پیشرانه ۲ لیتری جدیدی بهره می برد. این پیشرانه در مینی ون hq9 هم به کار رفته است و قدرتی معادل ۲۵۲ اسب بخار را به همراه گشتاور حداکثری ۳۴۰ نیوتن متر ارائه می دهد. نیروی تولیدی را گیربکس ۶ سرعته اتومات به چرخ ها انتقال می دهد.

کابین

آنچه نسبت به طراحی بیشتر متمایزتر و جذاب تر صورت گرفته کابین هونگچی  HS5 می باشد. به عبارتی کابین خودرو از نمای بیرونی آن لوکس تر و جذاب تر به نظر می رسد. نمایشگر بزرگ با گرافیک جدید در نگاه اول مخاطب را مجذوب خود می نماید. حالا صفحه نمایش یکپارچه تر و مانیتور آن بزرگتر شده است.نسبت به نسل قبلی حذف پوشش بالای نمایشگر و تغییر ورودی هوای زیر آن را شاهد هستیم.

ضمنا این برند تصمیم گرفته نمایشگر لمسی کنترل مطبوع را با کلیدهای فیزیکی جایگزین نماید. امروزه به ندرت شاهد تصمیمات این چنینی هستیم ولی به نظر کاربردی تر است. همچنین تونل مرکزی هونگچی  HS5 نیز پهن تر شده و بعضی کنترل های فیزیکی و دسته دنده در آن تعبیه شده اند.

از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو تم رنگی سفید سرمه ای، شارژر بی سیم گوشی، جا لیوانی، گیربکس شیفت با سیم، رادارهای جانبی، کروز کنترل تطبیقی، پدهای شارژ بی سیم، نگه دارنده فنجان  و … می باشند.

در پایان از همراهی شما سپاس گزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر محصولات برند هونگچی از جمله هونگچی h5 و هونگچی h9 روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *