دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کوه عینالی کجاست و چه جذابیت هایی دارد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

ارتفاعات کوه عینالی از زیبایی های زیادی برخوردار هستند که شما شاهد زیبایی های آن هستید. این ارتفاعات دارای تپه های باستانی و بقعه ای قدیمی می باشند.

کوه عینالی یک تفرجگاه لبریز از زیبایی و شگفتی است که شاهد زیبایی های آن خواهید بود. این کوه مرتفع در تبریز شهرت زیادی دارد و رشته کوه های بسیار بلندی را به خود اختصاص می دهد.

طبیعت عینالی

معرفی کوه عینالی:

شما برای بازدید از این کوه ها و تجربه کوهنوردی بر فراز آن باید به ناحیه شمال تبریز بروید. این کوه ها شامل تپه ها و قله های مرتفع و مختلفی هستند که هر یک به نوعی دارای زیبایی و جذابیت هستند. رودخانه ای که در سمت دیگری از این روستا قرار دارد، شامل جذابیت های فوق العاده ای است.

اهمیت گردشکری عینالی

این کوه ها امروزه از دیدنی های آذربایجان شرقی بوده و جذابیت های منحصر به فردی برای علاقه مندان خود دارد. این کوه های دارای جاذبه های تاریخی همچون بقعه ای قدیمی بوده که شما شاهد زیبایی مهمی از آن خواهید بود.

طبیعت دیدنی عینالی

بقعه عون بن علی در کوه:

این بقعه نیز جاذبه های شگفت انگیز دیگری را به خود اختصاص می دهد. از اهمیت این بقعه می توان به جذابیت تاریخی و قدمت بالای سازه اشاره کرد که بر فراز این کوه ها قرار دارد. قدمت این بقعه به دوران ایلخانی باز می گردد و از اهمیت گردشگری زیادی برخوردار است. این بقعه در واقع یک آتشگده باستانی و قدیمی به شمار می آید.

  •  آرون گروپس

کوه عینالی را بشناسید

بنا به نظر برخی از جهانگردان کوه عینالی یک کلیسای قدیمی با ویژگی های منحصر به فرد بوده که جذابیت زیادی دارد. معماری که در این سازه برگرفته از سبک های ایلخانی بوده و جذابیت های بسیار زیادی خواهد داشت. این بنا دارای ۹ اتاق و ۶ گنبد است. این بنا شامل هشتی، ایوان و مناره است که زیبایی خاصی به بنا بخشیده اند.

جاذبه های عینالی

معماری بقعه:

در بررسی معماری این سازه به بخش های مختلفی از جمله ستون های سنگی و … اشاره می شود که اهمیت زیادی از نظر گردشگران دارند. دو میل مناره توپر که در این سازه تعبیه شده است از یک سو مستحکم شدن این بنا را ارتقا داده و از سوی دیگر هم موجب زیبایی سازه می شود.

ستون های قدیمی که در این سازه مشاهده می کنید، قدیمی و از جنس چوب می باشند که علاوه بر آن به زیبایی بنا می بخشند. بازسازی در ستون سنگی جایگزین این سازه نیز از سوی دیگر می تواند، توجه شما را جلب کند. عمده مصالحی که در این بنا به کار رفته اند، سنگ های کوه سرخاب بوده که از استحکام زیادی برخوردار می باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *