دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

میدان خان یزد و جذابیت های تاریخی و زیبای آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

میدان خان یزد یک سازه باستانی است با جاذبه های متنوع که از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار می باشد. این میدان قدمتی بسیار بالا دارد.

یزر سرزمینی سراسر زیبایی با جاذبه های مختلف است که شما می توانید با آن ها آشنا شوید. از زیباترین جاذبه های این ناحیه می توان به میدان خان یزد اشاره کرد که زیبایی های بسیار زیادی دارد.

معماری میدان خان

معرفی میدان خان یزد:

این میدان بخش زیبایی از مجموعه باستانی یزد به شمار می آید. این میدان جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران و علاقه مندان دارد که شما می توانید از شگفتی و جذابیت های آن بیشتر دیدن کنید. معماری این بخش از یک سو و از سوی دیگر تاریخی بودن آن برای گردشگران جالب توجه است.

میدان خان در کدام شهر است

علت نامگذاری این بنا به دلیل قرارگیری در بخشی از ناحیه خان می باشد. در مجموعه خان علاوه بر این سازه می توانید با جاذبه های دیدنی دیگری هم آشنا شوید. اهمیت این سازه به دلیل وجود بازارهای قدیمی بوده که از نظر گردشگران جذاب است و بسیار معروف می باشد.

طبیعت میدان خان

بخش های مختلف میدان:

شما می توانید در این بخش با جاذبه های متعددی رو به رو شوید. علاوه بر این میدان از حمام و بازار این سازه نیز بازدید خواهید کرد. این میدان در واقع یکی از بناهای جامانده تاریخی بوده که شما از آن دیدن می کنید.این بنا قدمت بسیار زیادی داشته که اهمیت زیادی دارد.

  •  آرون گروپس

پیشینه تاریخی:

پیشینه تاریخی این بنا به دوران قاجار باز می گردد. این بنا در کنار دیگر جاذبه های تاریخی یزد با اهمیت بوده و شامل جذابیت های زیادی است. این بنا یکی از دیدنی های یزد بوده برای گردشگران جذابیت دارد که در لینک نیز با دیدنی های بیشتری از این شهر آشنا می شوید.

میدان خان یزد

جاذبه های میدان:

میدان خان یزد یک میدان قدیمی و تاریخی بوده که شما شاهد زیبایی آن هستید. در چهار سوی میدان مغازه هایی وجود دارند که شما از آن دیدن می کنید و با قدم زدن در آن ها شاهد جاذبه های مختلفی خواهید بود. این مغازه ها اغلب دارای سایه بان های قدیمی هستند. سردر این بنا ها هلالی شکل بوده که به نوع خود دارای جذابیت های زیادی است.

دیدنی های میدان خان

بازارهای پیرامونی این ناحیه اغلب نیز قدیمی هستند و در آثار ملی ایران ثبت شده اند. شما با بازدید از این سازه می توانید، جذابیت های زیادی را مشاهده کنید. این بناها معماری بسیار جذابی بوده که اغلب برای گردشگران مورد توجه می باشند.

حوض و درختانی که در اطراف این میدان قرار دارند، توجه شما زا جلب خواهند کرد. شما با قدم زدن در این بازار می توانید با انواعی از مغازه های آن هم آشنا شوید. شما همچنین امکان بازدید از جاذبه های دیگری را در این نواحی دارید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *