دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چطور ارتباط با مادر خوانده را تقویت کنیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

در این مطلب شما را با تکنیک های بهتر برای ارتباط با مادر خوانده آشنا می کنیم و روش هایی را بررسی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید رابطه ای بهتر با فرزندان ناتنی خود داشته باشید.

ارتباط داشتن با فرزند های ناتنی یکی از مشکل ترین کار هایی می باشد که پدر خوانده ها و مادر خوانده ها با آن مواجه می شوند و معمولاً یکی از معضلات ازدواج دوم به حساب می آید در واقع ارتباط با مادر خوانده سریع تر از پدرخوانده شکل می گیرد و در ادامه روش هایی را برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید با استفاده از آن ها راحت تر با فرزند های ناتنی ارتباط برقرار کرده و یک زندگی سرشار از آرامش داشته باشید.

 مادر خوانده و فرزند ناتنی

تکنیک های خوب برای ارتباط با مادر خوانده

در ازدواج های دوم ممکن است طرف شما دارای فرزند هایی باشد و این فرزند ها باید با شما ارتباط خوبی برقرار کنند در غیر این صورت ممکن است نتوانید این موضوع را به خوبی مدیریت کرده و بر روی کیفیت زندگی عادی و زناشویی شما تاثیراتی به همراه داشته باشد. ارتباط گرفتن فرزندان با مادر ناتنی کمی سخت می باشد و اگر مادر بتواند یک سری تکنیک هایی را به کار ببرد می تواند این موضوع را سریع تر حل کرده و زندگی بهتری داشته باشد.

وارد شدن در زندگی به عنوان پدر و مادر ناتنی یکی از ساده ترین مسائلی می باشد که می تواند در هر خانه ای رخ دهد بنابراین اگر می خواهید این موضوع را برای خود بزرگ کنید کاری بسیار اشتباه است زیرا بسیاری از پدر و مادر های ناتنی هستند که می توانند ارتباط بهتری با فرزندان داشته باشند و شما نیز می توانید به عنوان یک پدر خوانده و یا مادر خوانده ارتباط بسیار درست و موثر تری با فرزندان همسرتان داشته باشید.

برای اینکه بتوانید ارتباط درست و موثر با فرزندان همسر خود داشته باشید نیاز است روابط شما در یک چهارچوب درست و استاندارد شکل بگیرد و شما نباید کار های عجیب و غریبی برای این موضوع انجام داده و یا حتی در رفتار و گفتار خود تفاوتی ایجاد کنید و به گونه اغراق آمیز با آن ها برخورد نماید بنابراین شما می توانید با داشتن رفتار هوشیارانه و درست این موضوع را مدیریت کرده و به راحتی با فرزندان همسر خود ارتباط بگیرید.

گذر زمان در این موارد اهمیت بسیار بالایی دارد و باید بدانید که اگر درست و منطقی رفتار کنید در زمان مناسب می توانید ارتباط های موثر تر و موفق تری را داشته باشید و در ادامه قرار است یکسری از رفتارها را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها رفتار سازنده کریم با فرزندان همسر خود داشته و ارتباط آن ها با مادر ناتنی و مادرخوانده را بهبود بخشید.

  •  آرون گروپس

ارتباط با مادر خوانده

پذیرفتن موضوع

قبل از اینکه با فردی که دارای فرزند می باشد وارد رابطه شده و ازدواج کنید بهتر است سعی کنید این موضوع را که آن ها فرزند هایی دارند که ممکن است با شما کنار می آیند را بپذیرد زیرا معمولا رفتار با فرزند ناتنی بسیار دشوار می باشد و اصل مهم که باید پدر خوانده ها و مادر خانه ها را رعایت کند این است که اصلا نباید تلاش کنید که جای پدر و مادر بیولوژیکی آن ها را پر کنید. این کار می تواند تنها باعث دورتر شدن شما از آن ها شده و حتی ممکن است تا حس تنفر را نیز در فرزندان همسرتان ایجاد نماید

شما تنها باید سعی کنید که به عنوان یک دوست صمیمی و بزرگسال با آن ها وارد رابطه شوید و از آن ها حمایت کنید و همیشه در کنارشان بمانی در واقع دوستان بزرگتر قابل اعتماد تر می باشند و فرزند همسرتان می تواند در مواقعی که مشکل دارد به شما تکیه کرده و از شما کمک بگیرد و با این کار شما می توانید رابطه به را بین خودتان شکل دهید.

شروع کننده بودن

ارتباط با مادرخوانده معمولاً در بین فرزندان بسیار سخت می باشد و اگر شما با یک نوجوان کودک و یا یک جوان تر و کار داری طبیعتاً باید سعی کنید که وضعیت پیش آمده را درک کرده و برای برقراری ارتباط پیش قدم شوید.

عشق پدر و مادر به فرزندان یکی از عشق های غریزی می باشد و بدون هیچ قید و شرطی ابراز می گردد با این حال این موضوع در مورد پدر و مادر خوانده هیچ درست نیست و به نوعی می تواند از علاقه شرطی باشد بهترین بهتر از سعی نکنید تا جای پدر مادر فیزیولوژیکی آن ها را پر کنید. کافی است با آن ها روراست باشید و سعی کنید به صورت دوستانه به آن ها ابراز علاقه کنید.

فرزند ناتنی

صبور بودن

یکی دیگر از موضوعات دیگر در این زمینه باید خیلی به آن توجه کنید این است که در رفتار با فرزندان همسر خود کمی صبور باشید زیرا پذیرفته شدن توسط آن ها ممکن است کمی زمان‌بر باشد و زمانی که شما باید یک خانواده جدید می شوید در واقع آن ها فکر می کنند که شما والدین آن ها را به تسلط خود در آورده اید و ممکن است نسبت به شما بی تفاوتی یا جبهه‌گیری صورت بگیرد.

عاقلانه ترین کار هایی که می کنید این است که صبور بوده و کم کم راه خود را برای ارتباط بهتر و سازنده‌تر باز کنید. رابطه دوستانه برای اینکه شکل بگیرد نیاز به زمان دارد از این زمان را به فرزند های ناتنی خود بدهید با شما خو بگیرند.

رقابت نکردن

مرا به یاد داشته باشید که به رقابت کردن بین شما و فرزند های ناتنی تان می تواند تنش های بسیار زیادی را در زندگیتان ایجاد کند بنابراین باید این موضوع را بدانید که شما و فرزندان همسرتان دارای جایگاه های خاص خود هستند و بهتر است در این مورد هیچ نو رقابت صورت نگیرد و اگر فرزندان این کار را انجام می دهند شما از این موضع دوری کنید.

منطقی بودن

در واقع فرزند شما احتیاج دارد که زمان های خصوصی خود را با والدینش بگذراند و این موضوع هیچ موقع نباید بر روی رابطه شما و همسر دوم تاثیر داشته باشد و نباید شما را عصبی کند زیرا این کار موجب می شود که فرزند ناتنی نسبت به شما جبهه گیری کند.

در زمان های آن دو می خواهند با یکدیگر وقت گذرانی خواننده شما نیز می توانید سر خود را با برنامه های دیگری گرم کنید در این صورت می توانید از مشکلاتی که در ادامه ممکن است ایجاد شود پیشگیری کنید.

صبوری در برقراری ارتباط با فرزند ناتنی

حرف زدن با همسر

یکی از کار هایی که می تواند منجر به بهبود ارتباط با مادر خوانده و فرزند ناتنی شود این است که با همسر خود قبل از ورود به خانواده حرف بزنید و تمام قوانین و خلقیات کودکانشان را بشناسید. این کار کمک زیادی به شما می کند تا بتوانید رابطه درستی با فرزند ناتنی خود داشته باشد.

باشد که فرزندان قبل از ورودشان به خانواده تربیت شدند و این موضوع را در نظر بگیرید که تربیت دوستان کار دوستان می باشد از این رو بهتر است سعی نکنید که آن ها را تربیت کنید زیرا این کار می تواند منجر به خراب شدن رابطه شما و فرزند ناتنی  و همچنین همسرتان شود.

اگر از این مصرف رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد کنترل کردن همسر و مشکلات مادر ناتنی را نیز مشاهده کنید و اطلاعات در مورد این موضوعات کسب کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *