دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تغییر رنگ تسک بار ویندوز به راحتی آب خوردن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

ویندوز ۱۰ این امکان را برای کاربران خود فراهم آورده تا بتوانند به تغییر رنگ تسک بار ویندوز اقدام کنند. برای آشنایی با فرایند انجام این کار با آرگا همراه باشید.

تسک بار یا نوار وظیفه بخشی از سیستم عامل ویندوز است که آیکون برنامه های فعال در آن قرار دارد. در ویندوز ۱۰ این نوار به طور پیش فرض مشکی رنگ است. اگر مایلید تا به تغییر رنگ تسک بار ویندوز ۱۰ بپردازید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

روش تغییر رنگ تسک بار ویندوز ۱۰

تسک بار یا نوار وظیفه بخشی از سیستم عامل ویندوز است که آیکون برنامه های فعال در آن قرار گرفته تا بتوانید دسترسی سریعی به نرم افزارها و برنامه ها داشته باشید. شایان ذکر است ویندوز ۱۰ به کاربران امکان شخصی سازی تسک بار را می دهد و می توانید تنظیمات مخصوص تان را در آن اعمال نمایید.

اگر به دنبال راهی برای تغییر رنگ تسک بار ویندوز ۱۰ هستید با ادامه مطلب همراه ما باشید. سیستم عامل ویندوز ۱۰ ابزار شخصی سازی خیلی پیشرفته و متنوع بسیاری دارد که به کاربران اجازه داده تا محیط و ظاهر سیستم عامل را متناسب با نیاز و سلیقه خود پیکربندی نمایند.

با این وجود گزینه هایی برای شخصی سازی در ویندوز ۱۰ تعریف شده که روی قسمت هایی از ویندوز به طور گروهی تاثیر می گذارند. در تنظیمات پیش فرض ویندوز ۱۰ از رنگ مشکی برای منوی استارت، تسکبار و همچنین اکشن سنتر استفاده می شود. احتمالا این رنگ از نظر برخی کاربران خوب باشد و در مقابل برخی تمایل زیادی به تغییر رنگ تسک بار داشته باشند.

مایکروسافت تعدادی تنظیمات جهت سفارشی سازی تسک بار و منوی استارت در ویندوز ۱۰ دارد. به این ترتیب می توانید منوی استارت و تسک بار را شفاف کرده یا کادر جستجو را از تسک بار مخفی کنید و همچنین امکان تغییر رنگ در تسک بار داشته باشید.

  •  آرون گروپس

به این ترتیب در ویندوز ۱۰ اگر رنگ مشکی تسک بار برای شما خسته کننده شده و مایلید آن را عوض کنید. این امکان وجود دارد که یک رنگ از تنظیمات مربوط به تسک بار را انتخاب و آن را متناسب با تصویر دسکتاپ جانمایی کنید. با این وجود شما نمی توانید برای اکشن سنتر و منوی استارت رنگ های مختلف استفاده نمایید. در ادامه برای تغییر رنگ نوار وظیفه از بخش تنظیمات مراحل زیر را طی کنید.

۱. ابتدا روی دسکتاپ راست کلیک نموده و از منو نمایش داده شده گزینه personalize را انتخاب تا پنجره شخصی سازی از تنظیمات باز شود.

۲. در پنجره مذکور از پنل سمت چپ روی گزینه رنگ ها یا colors کلیک کرده تا تنظیمات مرتبط به آن در سمت راست به نمایش درآید.

۳. مطابق تصویر زیر در بین گزینه های موجود در پنل سمت راست گزینه مشخص شده را فعال یا on نمایید.

ضمنا دقت کنید حتما گزینه مشخص شده در تصویر در این پنجره غیر فعال یا off باشد.

۴. اکنون در بخش choose your accent color روی هر یک از کاشی های رنگی کلیک نمایید آن رنگ برای تسکبار، منوی استارت و اکشن سنتر تنظیم می گردد.

۵. در ادامه برای مطابقت رنگ انتخابی تسک بار با پس زمینه دسکتاپ به بخش تنظیمات شخصی سازی رفته و روی دسکتاپ کلیک راست نمایید. بعد از منو نمایش داده شده گزینه را personalize انتخاب تا پنجره شخصی سازی از تنظیمات باز گردد. در این پنجره از پنل سمت راست روی گزینه colors کلیک تا تنظیمات مرتبط به آن در سمت راست نشان داده شود. در این بخش مطابق تصویر باید دو گزینه در حالت فعال یا on قرار داده شود.

۶. پایان کار. از این به بعد هر زمان که تصویر پس زمینه دسکتاپ تغییر یابد، رنگ تسکبار و منوی استارت هم به طور خودکار تغییر پیدا می کند.

اگرچه برخی کاربران ترجیح می دهند از همان رنگ پیش فرض مشکی تسک بار استفاده و کمتر از این شیوه استفاده می کنند. واقعیت این است که رنگ مشکی کمتر سبب خستگی چشم می شود. از این رو اگر تصمیم به تغییر رنگ تسکبار گرفتید سعی کنید رنگی را انتخاب که سبب خستگی زودهنگام چشم ها نشده و در دراز مدت سبب سردرد و چشم درد نشود.

به این ترتیب علیرغم این که دست شما برای انتخاب رنگ باز بوده ولی ترجیحا رنگهایی را انتخاب که بر کیفیت کار شما تاثیر نگذارند. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با روش  جا به جایی تسک بار ویندوز و تغییر زمان در ویندوز ۱۰ وظیفه روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *