دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پاک کردن شوره لباس با ۴ تکنیک کاربردی

  • حکیمه فهیمی
  • ۳ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

به علل مختلفی ممکن است روی لباس های تیره لکه های سفید و شوره ایجاد شود که ظاهر ناخوشایندی دارد. در این مطلب روش های پاک کردن شوره لباس مشکی بیان می شود. با ما همراه باشید.

بیشتر افراد به پوشیدن لباس های مشکی و تیره تمایل دارند زیرا به راحتی با دیگر رنگ ها ست می شود. اما یکی از مشکلات این لباس ها شوره و ایجاد لکه های سفید روی آن می باشد. از این رو در ادامه مطلب قصد داریم شما را با روش های پاک کرده شوره لباس مشکی آشنا نماییم.

روش های پاک کردن شوره لباس مشکی

دلایل متعددی هست که می تواند روی لباس های مشکی و تیره شوره و لکه های سفید ایجاد کند. لباس های روشن لکه های تیره و رنگی را به راحتی نشان می دهند ولی در مورد لباس های مشکی لکه های سفید و شوره بیشتر مشهود است. این شوره ممکن است به علت شستشوی نامناسب لباس یا عروق ایجاد شود.

برخی افراد در فصل گرما به پوشیدن لباس مشکی تمایل دارند از این رو بیشتر با شوره روی لباس مواجه می شوند. توصیه می شود در انتخاب جنس لباس خود دقت کرده و لباسی را که سبب تعریق زیاد نمی شود، بپوشند. به طور مثال لباس های همیشه براق موجب افزایش تعریق می گردند.

به این ترتیب به کمک یک عرقگیر نازک زیر لباس مشکی می توان از شوره زدن لباس جلوگیری کرد. حتی ممکن است لکه شوره در زمستان در لبه کت و شلوار ظاهر شود که در این صورت پاک کردن سریع آن می تواند از دائمی شدن لکه و تغییر رنگ لباس پیشگیری کند. در ادامه به چند روش پاک کردن شوره لباس مشکی اشاره می شود:

۱. آبکشی با آب سرد

در مورد لباس های قابل شستشوی مشکی تا حد ممکن قسمت شوره زده و لکه دار را با آب سرد آبکشی نمایید. در صورتی که شوره خشک شده و تثبیت شده باشد، آن را یک شب تا صبح در آب سرد نگه داشته بعد آن را با شوینده لباس شسته و سپس با آب سرد آبکشی نمایید.

در مورد لکه های شوره حاصل از دریا یا استخر که روی لباس شنا یا مایو باقی می ماند بهتر است سریع لباس را شسته تا لکه تثبیت نشود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲. استفاده از لکه بر

در صورتی که لباس مشکی شما حتما باید با خشکشویی تمیز گردد حتما به مسئول مربوطه بیان کنید که لکه شوره دارد. و اگر می خواهید خود به تمیز کردن اقدام کنید. اول قسمت لکه دار را مرطوب نموده و آب اضافی آن را بگیرید. سپس پیش از قرار دادن در خشک کن، از لکه بر استفاده نمایید.

برای جلوگیری از شوره زدن دور یقه و پشت کتف ها نیز یا قبل از پوشیدن لباس مشکی حتما دوش بگیرید یا آقایان حتما از زیر پیراهنی استفاده نمایند. و اگر دور گردن عرق می کند سریعا آن را خشک کنند. بهترین و ساده ترین روش نیز عدم حضور در گرما و فعالیت تحت این شرایط است.

سعی کنید لباس های مشکی را تا یک ساعت و نیم نپوشیده زیرا این کار به تمیز ماندن لباس کمک می کند. و اگر بیش از حد عرق می کنید از پوشیدن لباس مشکی صرف نظر کنید.

۳. خمیر دندان

شستن لباس مشکی با خمیر دندان می تواند از شوره زدن آن جلوگیری کند اما پس از شستشو نیز ممکن است لکه هایی روی لباس دیده شود. برای حل این مشکل بهتر است پس از شستشو با خمیر دندان و خشک شدن لباس مجددا آن را با شوینده شستشو دهید. البته گاهی این لکه ها با آب به تنهایی نیز از بین می روند.

۴. آب با درجه حرارت زیاد

مواد شوینده پودری هم می توانند لباس مشکی را خوب تمیز کنند. ولی در مواقعی به علت سختی آب مورد شستشو لکه های سفید پودر شوینده روی لباس باقی می ماند. با توجه به این که آب مواد معدنی مختلفی دارد گاهی مواقع مواد شوینده پودری به راحتی در آب حل نشده و سبب لکه های سفید روی آن می گردد. برای رفع این مشکل لباس را در آب با درجه حرارت زیاد بشویید تا پودر به راحتی در این آب حل شود.

سخن پایانی

به طور کلی روش قطعی برای پیشگیری از شوره زدن لباس مشکی وجود ندارد ولی بهتر است بعد از استحمام سریعا لباس مشکی به تن نکنید. و اگر دور گردن بسیار عرق می کند بهتر است سریع آن را با دستمال تمیز کرده تا به لباس تماس پیدا نکند. همچنین اگر قرار است در محیط گرمی قرار بگیرید که تعریق شما بیشتر می شود بهتر است لباس مشکی نپوشید.

در صورت تمایل برای آشنایی با روش پاک کردن لکه چای از روی لباس و رفع کپک لباس روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *