دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص شیره انجیر و دانستنی های جالب درباره فواید مصرف آن

  • سعیده ستاری
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

البته مزایا این شیره بسیار زیاد می باشد. از خواص شیره انجیر می توان به مزیت و تاثیر این شیره برای مو، معده، پوست، قلب و تقویت استخوان ها اشاره کرد.

شیره انجیر یکی از مواد غذایی مقوی می باشد که برای سلامتی بدن فواید بسیاری دارد. کمک به تقویت استخوان ها یکی از خواص شیره انجیر محسوب می شود. ما در ادامه این مطلب درباره خواص شیره انجیر صحبت می کنیم.

معرفی خواص شیره انجیر

آشنایی با خواص شیره انجیر

شیره انجیر سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم می باشد و نقش تاثیرگذاری بر سلامت استخوان ها دارد. این فراورده طبیعی سرشار از انواع مواد معدنی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان، قندهای طبیعی و فیبر است. از دیگر خواص شیره انجیر می توان به تقویت سیستم گوارش بدن، کمک به رفع کم خونی، تنظیم فشار خون و حفظ سلامت قلب و کبد اشاره کرد. این محصول مقوی یک منبع عالی برای بالا رفتن مقدار انرژی بدن یم باشد. استفاده این ماده غذایی به بهبود کیفیت خواب کمک زیادی می کند. پتاسیم، آنتی اکسیدان منگنز موجود در این محصول باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. یکی از اساسی تری خواص شیره انجیر تاثیر آن بر سلامت پوست و مو می باشد. همچنین اسیدهای چرب موجود در این محصول، سطح چربی خون و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

تقویت استخوان

یکی از اساسی ترین مزایا شیره انجیر تقویت تراکم استخوان ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری پوکی استخوان می باشد. خاصیت آنتی اکسیدان این فرآورده طبیعی موجب تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود و همین امر در تقویت استخوان ها و مراقبت در برابر پوکی استخوان تاثیرگذار است. اسیدهای چرب اشباع نشده امگا ۳ و امگا ۶ و نیز ویتامین E موجود در شیره انجیر نقش اساسی در ترمیم و بازسازی بافت استخوان های آسیب دیده بر عهده دارند.

شیره انجیر به مقدار زیادی دارای منیزیم، کلسیم و پتاسیم می باشد و این عناصر موجب استحکام استخوان ها می شود. استفاده روزانه یک قاشق شیره انجیر منیزیم و کلسیم مورد احتیاج بدن را تامین می کند کلسیم موجود در شیره انجیر مانع از پیشرفت بیماری های مفاصل مثل آرتروز و پوکی استخوان می شود البته این شیر به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد در تسکین درد مفاصل و دردهای روماتیسمی بسیار تاثیر گذار است. یکی دیگر از مزایای شیره انجیر تقویت عملکرد ماهیچه ها در بدن است.

مزیت شیره انجیر

  •  آرون گروپس

استفاده شیره انجیر در بارداری

استفاده به اندازه از شیره انجیر برای بارداری هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد و تا به کنون گزارش علمی در مورد من انجیر برای بارداری وجود نداشته است از آنجایی که مزایا شیره انجیر در بارداری بسیار فراوان بوده و دارای مواد مغذی مثل کلسیم و قند و آهن می باشد. برای سلامت مادر و جنین نه تنها که ضرری ندارد بلکه دارویی بدون مواد شیمیایی به شمار می رود. البته بیشتر پزشکان استفاده انجیر در بارداری را پیشنهاد می‌کند البته برای اطمینان خاطر بهتر بود تا با پزشک پیش از مصرف این، شیره خوش طعم مشورت نمایید.

مزایا شیره انجیر برای پوست

از مزایای شیره انگور برای پوست و مو بسیار صحبت شده ولی اگر بخواهیم این خاص را به صورت موردی بیان کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درمان جوش، آکنه و محل زخم
  • طراوت و شادابی پوست
  • مرطوب کننده قوی و آبرسان برای پوست
  • مناسب برای انواع پوست و استفاده روزانه
  • معجونی معجزه انگیز برای پیشگیری از پیری زودرس
  • جایگزین مواد آرایشی و بهداشتی

شیره انجیر از آنتی اکسیدان و فیبر و املاح و ویتامین سرشار می باشد و در زیبایی و شادابی پوست نقش بسزایی دارد یکی از مهمترین مزایای شیره انجیر برای پوست استفاده از ماسک شیره انجیر می باشد و آدم قوی موجود در این فرآورده طبیعی به ترمیم پوست آسیب دیده و درمان بعضی از بیماریهای پوستی کمک موثری میکند برای استفاده از ماسک شیره انجیر احتیاجی نیست آن را با ماده دیگری ترکیب کنید.

بیان خواص شیره انجیر

تنها کافی است مقداری از محصول را بر روی پوست پخش کنید و به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت پوست را با آب سرد شستشو دهید شفافیت شادابی و جوانسازی پوست از دیگر مزایای شیره انجیر برای پوست است این ماسک خاصیت مرطوب کنندگی دارد و در بهبود خشکی پوست تاثیر گذار است.

مواد معدنی موجود در این ماده غذایی موجب کلاژن سازی می شود و از چین و چروک و افتادگی پوست پیشگیری می کند. یکی از اساسی ترین مزایای شیره انجیر برای پوست رفع آکنه و جوش‌های پوستی می باشد.

مزایا شیره انجیر برای مو

از اساسی ترین مزایای شیره انجیر برای مو می توان به تقویت رشد مو اشاره نموده ویتامین c و ویتامین e و منیزیم موجود در این فراورده غذایی باعث پرپشتی و رشد مو می‌شود. منیزیم ویتامین های موجود در تیره انجیر باعث افزایش گردش خون در پوست سر می گردد چون رسانی بیشتر در منطقه پوست سر موجب رشد و تقویت مو می شود این ماده غذایی دارای عنصر مس می‌باشد که از سفیدی زودهنگام موها جلوگیری می کند.

شیره انجیر دارای مقدار زیادی اسید های چرب اشباع نشده امگا ۳ و امگا ۶ می باشد این اسیدهای چرب با تامین مقدار چربی مورد احتیاج موی سر باعث نرمی و درخشندگی مو می شوند کلاژن سازی که دیگر از مزایای شیره انجیر است که برای پوست و مو بسیار فایده دارد بهبود تولید کلاژن موجب ترمیم موهای آسیب دیده می شود از شکستگی خشکی و ریزش مو پیشگیری می کند به صورت کلی پرپشت بودن موها یکی از محبوب‌ترین مزایای شیره انجیر برای مو سر است.

آشنایی با مزایا شیره انجیر

مزایا شیره انجیر برای قلب

کنترل فشار خون کاهش کلسترول و تری گلیسیرید از دیگر مزایای شیره انجیر است شیر انجیر پتاسیم فراوان و در مقابل دارای سدیم کمی می باشد و به همین علت نقش تاثیرگذاری در کنترل فشار خون دارد فنول و اسیدهای چرب موجود در این محصول خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کم می‌کند. آنتی اکسیدان موجود در این فراورده غذایی افزون بر از بین بردن رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی باعث کاهش فشار خون در اشخاص مبتلا به فشار خون بالا می شود البته با مهار رادیکالهای آزاد مانع مسدود شدن عروق کرونر می‌شود.

تاثیر شیره انجیر برای معده

اگر می خواهید رژیم غذایی سالم و مفیدی را دنبال کنید، استفاده شیره انجیر را در برنامه غذایی خود بگنجانید. یکی از اساسی ترین مزایا شیره انجیر برای معده، تقویت و پاکسازی و بهبود عملکرد معده است. شیره انجیر با کمک به بهتر شدن روند هضم غذا موجب سلامت سیستم گوارش می شود. فیبر موجود در شیره انجیر، حرکات معده و روده را بهتر و منظم تر می کند و نقش به سزایی در معالجه سوءهاضمه و بهبود یبوست دارد. استفاده مرتب این شیره موجب کاهش ترشح اسید معده می شود.

حال که این مطلب خاتمه یافت برای آشنایی بیشتر با مطالبی در حوزه خواص مواد غذایی بر لینک های خواص شیره خرما و خواص شیره انگور کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *